ادامه بلاتکلیفی اصولگرایان گچساران در آستانه انتخابات مجلس
ادامه بلاتکلیفی اصولگرایان گچساران در آستانه انتخابات مجلس

    پایگاه تحلیلی خبری فریاد جنوب faryadejonoob.ir حکایت تشتت اصولگرایان گچساران در نوع خود در استان خاص است. آنها در اکثر انتخابات های تاریخ گچساران مغلوب تاجگردون ها شده اند و در محدود دوره هایی که پیروز شدند یا تاجگردون ها نبودند و یا اتفاقات حاشیه ای بر متن غالب بود. آخرین بار در […]

 

 

پایگاه تحلیلی خبری فریاد جنوب faryadejonoob.ir

حکایت تشتت اصولگرایان گچساران در نوع خود در استان خاص است. آنها در اکثر انتخابات های تاریخ گچساران مغلوب تاجگردون ها شده اند و در محدود دوره هایی که پیروز شدند یا تاجگردون ها نبودند و یا اتفاقات حاشیه ای بر متن غالب بود.

آخرین بار در سال 1386 بود که سید قدرت حسینی در دوران استانداری مسعود حسینی، در آخرین ساعات شب جمعه همراه با هدایتخواه و بزرگواری راهی بهارستان شدند. اما وی حضور چندان پررنگی در مجلس نداشت و بیشتر در زیر سایه هدایتخواه قرار داشت.

حضور حسینی بحرینی تکرار نشد و در سال 1390 او و گزینه های دیگر اصولگرا شکست سنگینی از غلامرضا تاجگردون خوردند و بعدها در طول دوران نمایندگی تاجگردون دچار اختلافات و چنددستگی های شدیدی شدند.

برخی از چهره های اصولگرا در آن شهرستان حتی به تاجگردون نزدیک شدند.

عملکرد تاجگردون در چهارسال اول هیچ شانسی برای دیگران باقی نگذاشت و رقبای اصولگرا  هم رغبتی برای نامزدی از خود نشان ندادند و چهره های شاخص اصولگرا ثبت نام نکردند. گفته می شود حتی تحرکاتی برای قانع کردن برخی چهره های اصلاح طلب در جریان بود تا شاید با ائتلاف مانع پیروزی مجدد تاجگردون شد. اما پایان شمارش آراء و اعلام آراء بیانگر پیروزی با فاصله تاجگردون از پولادی وندا بود.

حالا بعد از اتفاقات سیاسی در کشور و گمانه ها از اصولگرا بودن مجلس آینده اصولگرایان به تکاپو افتاده اند تا شانس خود را برای این فرصت به ظن خودشان طلایی امتحان کنند.

اصولگرایان گچساران را باید یکی از فعالترین حوزه های انتخاباتی در یک سال گذشته در استان دانست. در این حوزه مدام شاهد ظهور چهره های جدید و مدعی حضور در انتخابات هستیم.

سید قدرت از جمله این چهره هاست وی در این مدت اظهارنظر ها و مصاحبه های سیاسی زیادی داشته است، در پی نزدیکی بیشتر به تصمیم گیرندگان اصولگرایی در استان بوده است،سخنران مراسم روز 22 بهمن در شهر دهدشت بود و …

سید قدرت نگاه ویژه ای به انتخابات در صورت استانی شدن دارد و بر این باور است که در این مدل از انتخابات می تواند در یک ائتلاف قوی اصولگرایی از کل استان قرار بگیرد.

علیمراد جعفری اگر چه به نظر می رسد جایگاه و نفوذ سابق خود را بویژه در میان نسل جوان ندارد ولی حاضر نیست به سادگی صحنه را ترک کند و به احتمال زیاد در انتخابات ثبت نام می کند.

زینل زاده از فعالترین چهره ها در عرصه فعالیت های انتخاباتی گچساران بود اما حکم قضایی علیه وی آب سردی بر شور و هیجان اولیه زینل زاده و اطرافیانش ریخت.با این وجود گفته می شود خوش بینی به ابطال این حکم در روزهای اخیر سبب تحرکات انتخاباتی جدیدی شده است.

یکی دیگر از گزینه هایی که در این عرصه فعال است سید قدرت الله بیعت اصل است که سعی دارد چهره ای ریش سفید و خارج از درگیری های روزمره سایر چهره ها از خود نشان دهد. عمده فعالیت بیعت اصل به تلگرام با فالوور محدود بر می گردد.

یعقوب زراعت کیش نیز یکی دیگر از مدعیان حضور در انتخابات است البته به نظر  تاکنون وی چندان جدی  گرفته نشده است و بعید است مورد اقبال قرار گیرد. او همچنان به همان مصاحبه ها و اظهار نظر در مورد اقتصاد مقاومتی در سایت های استان مشغول است.

خورشیدی آزاد یکی دیگر از چهره های فعال است. وی علاوه بر پایگاه اصولگرایی از لحاظ قومی با توجه به ترک بودن خود را مستعد تر از بقیه رقبا می داند. او در اواخر سال گذشته سخنرانی تندی در گچساران علیه تاجگردون داشت که با واکنش های مختلفی مواجه شد.

پاشنه آشیل تاجگردون را فعلا باید تقویت پایگاهش در این حوزه دانست و گمانه هایی از احتمال معرفی یک گچسارانی ترک تبار از این حوزه برای معاونت فرماندار به گوش می رسد.

این لیست قابلیت حذف و اضافه دارد ولی هر چه هست شرایط گچساران و تشتت اصولگرایان گواه آن است که اگر تاجگردون در صحنه باشد بوی هیچ تهدید جدی  که متوجه وی باشد به مشام نمی رسد جز اینکه اتفاقات پیش بینی ناشده ی زیادی در  پیش باشد./گلبونگ