مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از امدادرسانی به 105روستای سیل‌زده در استان خبر داد.  سید امان الله جهانبین گفت: در پی بارش‌های سیل آسایی که از ابتدای سال تا16 فروردین ماه 98 جو استان را تحت تاثیر قرار داده است تعداد ۱۰۵روستا در استان دچار خسارت شدند که از طریق هوایی و […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از امدادرسانی به 105روستای سیل‌زده در استان خبر داد. 

سید امان الله جهانبین گفت: در پی بارش‌های سیل آسایی که از ابتدای سال تا16 فروردین ماه 98 جو استان را تحت تاثیر قرار داده است تعداد ۱۰۵روستا در استان دچار خسارت شدند که از طریق هوایی و زمینی به آسیب دیدگان امداد رسانی شده است .

وی با اشاره به تعداد خانوار‌های آسیب دیده در سیلاب‌های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: تعداد ۹۹۰ خانوار با جمعتی بالغ بر ۴ هزار و ۱۶۶نفر در طی چند روز گذشته امداد رسانی شده اند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان با ۵۳ تیم عملیاتی،۳قایق و ۱۲۷نیروی امدادی در حوادث سیل ابتدای سال تاکنون به مردم استان امداد رسانی کرده است .

جهانبین خاطرنشان کرد: این امداد رسانی‌ها با ۴۱ سورتی پرواز انجام شده است.

وی اضافه کرد: اقلام زیستی و خوراکی از جمله قند و شکر، روغن، حبوبات و برنج، کنسروجات، ست ظروف، والور، چراغ شعله و فانوس، موکت، پتو، چادر و بسته های غذایی بین سیل زدگان استان توزیع شده است.

لازم به ذکر است که مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاهای سیل زده ای که امکان تردد در آنها به سختی انجام می شد با اسب به امدادرسانی و بازدید پرداخت./isna