برگزاری 18 دوره تخصصی پایه پیش بیمارستانی ویژه امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد
برگزاری 18 دوره تخصصی پایه پیش بیمارستانی ویژه امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری 18 دوره تخصصی پایه پیش بیمارستانی ویژه امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان از روز شنبه 11 خرداد خبر داد. به گزارش فریاد جنوب ؛امان الله جهانبین  گفت: این دوره ها در راستای ارتقاء سطح توانمندی امدادگران و نجاتگران و آشنایی با اصول و اقدامات پیش […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری 18 دوره تخصصی پایه پیش بیمارستانی ویژه امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان از روز شنبه 11 خرداد خبر داد.

به گزارش فریاد جنوب ؛امان الله جهانبین  گفت: این دوره ها در راستای ارتقاء سطح توانمندی امدادگران و نجاتگران و آشنایی با اصول و اقدامات پیش بیمارستانی در حوادث و سوانح در حال برگزاری است و  تا قبل از پایان خرداد ماه به اتمام خواهند رسید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد که در جمع فراگیران دوره در شعبه بویراحمد حضور پیدا کردند  با اشاره به اینکه این دوره پیش نیاز دوره های تخصصی پایه امداد و نجات است افزود:  سرفصل های این دوره به مدت 45 ساعت شامل مدیریت صحنه، آناتومی و فیزیولوژی، مدیریت راه هوایی، تریاژ در حوادث ، تروما و … می باشد که به صورت همزمان در شش شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد و با استفاده از منابع داخلی این استان در حال برگزاری است.  همچنین با توجه به افزایش نقش و حضور فعال خانمها در بحث امداد و نجات، 9 دوره به خواهران تخصیص یافت.

همچنین جناب اقای جهانبین از عموم مردم دعوت کردند جهت فراگیری آموزش های کمک های اولیه و امادگی در برابر مخاطرات، به شعب جمعیت هلال احمر در استان مراجعه کنند تا با فراگیری آموزش های لازم، با توجه به اینکه هر فرد بخشی از سیستم مدیریت بحران کشور تلقی می شود بتواند به هنگام وقوع حوادث و بلایا از خود و سایر اعضای خانواده خود مراقبت کند. امیدواریم همیشه حادثه و بلا از ما دور باشد ولی در زمان وقوع حوادثی مانند تصادف  زلزله، سقوط از کوه و… تنها افراد نزدیک به فرد حادثه دیده می توانند فورا امدادرسانی کنند و گاهی حجم صدمات و خونریزی آنقدر بالاست که نیاز به امداد فوری جهت جلوگیری از خونریزی بیشتر نیاز است. با فراگرفتن آموزش های کمک های اولیه و امادگی در برابر مخاطرات، می توانیم از ایراد صدمات جدیدتر جلوگیری کنیم و تا پیش از انتقال به مراکز درمانی، از پیشرفت صدمات و عوارض جلوگیری کنیم.