توصیه ای دلسوزانه به شهرداریاسوج ؛تقابل با گذشته در عملکرد است نه در حرف
توصیه ای دلسوزانه به شهرداریاسوج ؛تقابل با گذشته در عملکرد است نه در حرف

بیش از ۱۸ ماه از شهردار شدن نستهن مقدم در پایتخت طبیعت ایران می گذرد، شهرداری که با تجربه آب و خاک و آرد و نشاسته بر کرسی مهمترین مدیریت شهری استان تکیه زد. او از همان ابتدا تلاش کرد که شکست احتمالی آینده اش را در برخورد با کارنامه موفق محمدعلی جاوید به خرابی […]

بیش از ۱۸ ماه از شهردار شدن نستهن مقدم در پایتخت طبیعت ایران می گذرد، شهرداری که با تجربه آب و خاک و آرد و نشاسته بر کرسی مهمترین مدیریت شهری استان تکیه زد. او از همان ابتدا تلاش کرد که شکست احتمالی آینده اش را در برخورد با کارنامه موفق محمدعلی جاوید به خرابی ها و بدهی ها ارتباط دهد.

پایگاه تحلیلی خبری فریاد جنوب faryadejonoob.ir

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ، نستهن مقدم هنوز جوهر حکمش خشک نشده بود که از باقی ماندن بدهی ها از شهرداران گذشته انتقاد کرد، شهردار یاسوج که اولین تجربه رسمی اش را در مدیریت شهری در مرکز استان تجربه می کرد تقریبا هر جا فرصت گیرش آمده به گذشته تاخته است و خرابی های این شهر را به کار نکردن ها در گذشته پیوند داده و سعی کرده عدم شروع کاری جدی در یاسوج را با این فرار به جلو توجیه نماید.

قیاس مقدم با حسن روحانی و محمد علی جاوید با احمدی نژاد نه  از حیث تفکر سیاسی و نه از حیث عملکردی است بلکه از حیث توجیه آینده با توسل به گذشته است. روحانی نیز هنوز هر چه پیش می آید می گوید مقصر دولت سابق بود آنقدر که این مساله طنز فضاهای مجازی و حقیقی هم شده است، مقدم هم از این حیث تقریبا شبیه آقای رئیس جمهور است تا از مقدم سوال شود چرا کاری نمی کنید، قطعا پاسخ این خواهد بود که تقصیر گذشتگان و بالاخص محمد علی جاوید است.

شورای شهر یاسوج هرچند در از دست دادن محمد علی جاوید، شهرداری که چهار سال در یاسوج تجربه اندوخت مرتکب خطای استراتژیک شدند و بعد از آن با انتخاب مقدم که برای شهرداری مرکز استان فاقد تجربه لازم بود، خطای بعدی تجربه کردند اما بنا گذاشتن جدال با استاندار که بر سر پارک جنگلی آغاز شد، کلکسیون خطاهای شورای شهر را بیشتر کرد تا امروز شورا و شهرداری با عملکرد غیر قابل قبول در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته باشد.

تعطیل کردن بازارچه ماهی که فروشندگان دوره گرد ماهی را به جمع دستفروشان یاسوج اضافه کرد، در کنار عدم آسفالت و پیاده رو سازی آنچنان که جاوید نهضت وار آن را آغاز کرده بود، کارنامه شورای شهر و شهردار منتخبشان را بی عملکردتر کرده است. حال شهرداری که حتی توان رنگ آمیزی سرعتگیرهایی که خودش ایجاد کرده است را هم ندارد، باید برای توجیه عدم عملکرد مناسبش به بدهی ها و به اصطلاح خرابی های گذشته متوسل شود.

جالب است از شهردار یاسوج سوال می شود که چرا برای نقاط مشخصی از شهر که در هر بارندگی دچار آبگرفتگی می شود، فکری نمی کنید پاسخ می دهد که خرابی های گذشته مانع از این می شود ما کاری کنیم. مقدم به خبرنگار پاسخ می دهد ما کاری نمی کنیم چون در گذشته کاری نکرده اند (نقل به مضمون از مصاحبه شهردار با خبرنگار فارس).

در حوزه آسفالت و پیاده رو سازی نیز شهردار یاسوج به تقلید از جاوید واژه نهضت را به کار برد و بنرهایی با این مفهوم و اینکه یاسوج به کارگاه عمرانی تبدیل شده است را در سطح شهر نصب کرد اما انگار خودشان فهمیدند که این واژه ها بسیار بزرگتر است که برای چند لکه گیری آسفالت و رنگ آمیزی جداول به کار رود، پس آرام بنرها را از سطح شهر جمع کردند و دیگر نه یاسوج کارگاه عمرانی است و نه نهضتی در این شهر برپاست.

حمله به گذشته که اتفاقا شهردار فعلی آن برجسته تر هم می نماید راهکار مناسبی برای توجیه کارنامه ضعیف شهردار فعلی یاسوج نیست، باید به شهردار توصیه کرد که تقابل با گذشته در عملکرد است نه در حرف/منبع :صدای دنا