مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت:دانش آموزان این شهرستان در مسابقات ملی نوآوری و ابتکارات موسوم به نادکاپ رتبه نخست رشته گلایدر را کسب کردند. به گزارش فریادجنوب محمد شهبازی اظهار داشت: سروش شیخ ممو، مهدی فردوسی و متین نورافکن از دانش آموزان شرکت کننده در این رقابت ها بودند. بیست و سومین دوره مسابقات و […]

مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت:دانش آموزان این شهرستان در مسابقات ملی نوآوری و ابتکارات موسوم به نادکاپ رتبه نخست رشته گلایدر را کسب کردند.

به گزارش فریادجنوب محمد شهبازی اظهار داشت: سروش شیخ ممو، مهدی فردوسی و متین نورافکن از دانش آموزان شرکت کننده در این رقابت ها بودند.
بیست و سومین دوره مسابقات و جشنواره ملی آموزشی نوآوری و ابتکارات دانش آموزی دانشگاه صنعتی شریف (نادکاپ شریف) برای شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان با حضور حدود سه هزار دانش آموز روزهای شانزدهم و هفدهم اسفند در تهران برگزار شد.
این دوره از مسابقات با افزودن دو بخش ویژه «آینده پژوهی» و «انرژی» میزبان 900 تیم بود.
نادکاپ بزرگترین جشنواره دانش آموزی کشور در حوزه علوم نوین با رویکرد علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات است.
این دوره از مسابقات و جشنواره ملی آموزشی نوآوری و ابتکارات دانش آموزی در رشته های نانو، رباتیک و میکروالکترونیک، هوافضا، زیست فناوری، چرتکه، نجوم، ماشین های سوخت شیمیایی و برنامه نویسی اندروید، بازی های خلاق، جشنواره آب، بهینه سازی انرژی و طراحی سه بعدی در مجموع در 12 بخش و 55 رشته برگزار شد.
پرورش خلاقیت و نوآوری، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس، تقویت امید به آینده و شکل گیری هویت ملی دانش آموزان با تاکیدبر نیازسنجی و توانمندی های علمی و عملی داخلی و تجربه کارگروهی شیرین از دیگر اهداف جشنواره یادشده است./ایرنا