دبیر هیئت والیبال کهگیلویه وبویراحمد:مبنای فعالیت هیئت قانون گرایی ،عدالت محوری وتوسعه والیبال است/در ادوار گذشته چنین نگرشی در هیئت والیبال استان نبوده است/بها دادن به هیئت های شهرستانی در دستورکارخود دادیم
دبیر هیئت والیبال کهگیلویه وبویراحمد:مبنای فعالیت هیئت قانون گرایی ،عدالت محوری وتوسعه والیبال است/در ادوار گذشته چنین نگرشی در هیئت والیبال استان نبوده است/بها دادن به هیئت های شهرستانی در دستورکارخود دادیم

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب یکی از سایت های محلی استان در گزارشی به وضعیت هیئت والیبال استان و همچنین نحوه جذب اعضای تیم منتخب خواهران در رده سنی نونهالان پرداخته بود ، به همین خاطر به سراغ دبیر هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و صحت و سقم ماجرا از زبان وی […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب یکی از سایت های محلی استان در گزارشی به وضعیت هیئت والیبال استان و همچنین نحوه جذب اعضای تیم منتخب خواهران در رده سنی نونهالان پرداخته بود ، به همین خاطر به سراغ دبیر هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و صحت و سقم ماجرا از زبان وی جویا شدیم.
دستان عزیزی دبیر هیئت والیبال استان در خصوص اهداف هیئت والیبال استان گفت؛ از زمانی که وارد هیئت شدیم مبنای فعالیت خود را بر اساس سه اصل ۱_قانون گرایی و قانون مندی ۲_عدالت محوری ۳_توسعه والیبال بوده است و این سه اصل در جلسه تودیع جناب آقای دکتر سید محمد کاظم نظری رئیس هیئت والیبال استان به عنوان سیاست کلی هیئت والیبال ترسیم گردید.
دستان عزیزی درباره جایگاه حقیقی رئیس هیئت والیبال استان چینن گفت؛ دکتر سید محمد کاظم نظری از جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی ایران بوده و در راه دفاع از این مرز و بوم بخشی از اجزای بدن خود را تقدیم ارزشهای انقلاب و دفاع از میهنمان ایران اسلامی نموده ،شان و ظرفیت وجودی ایشان طوری هست که تاکنون نگاه منفی به کسی نداشته ،لذا مجموعه پرسنل هیئت والیبال استان به خود می بالیم که در کنار ایشان در راستای خدمت به جوانان این منطقه گام بر میداریم .
دبیر هیئت والیبال استان افزود؛تلاش حداکثری مجموعه هیئت والیبال استان بر این است که ورزش استان را به جهتی هدایت کنیم که آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند، چرا که در ورزش فرد مدنظر نیست بلکه جامعه هدف غایی ما است .
دستان عزیزی بیان داشت ؛ والیبال دو شاخص دارد ۱_ شاخص قهرمانی ۲ ورزش عمومی.
شاخص قهرمانی دارای شاخص ها و پارامترهای است که می بایست بر اساس قانون و آیین نامه فدراسیون عمل کنیم و آیین نامه فدراسیون والیبال می‌گوید؛ یک تیم شش نفره می بایست سه نفر از آنها دارای قدی بالای ۱۷۰ سانتی متر باشد اگر ما در یک تیم ۵ نفردارای قدی ۱۷۰ سانتی متر داشته باشیم می‌توانیم یک تیم اعزام کنیم ولی اگر ۶نفر با قد بالای ۱۷۰سانتی متر داشته باشیم می توانیم دوتیم اعزام کنیم و فردی که قد وی ۱۷۰ سانتی متر است امتیاز وی ۵۰ است وبه کسی که قدش از ۱۷۰ سانتی متر کمتر باشد ،امتیازی تعلق نمیگیرد و در در بحث امتیاز بندی امتیاز قد وی صفر لحاظ می شود،بنابراین از یک تیم ۶ نفره فقط انتخاب دو نفر از آن در اختیار سرمربی است که بازبر اساس پارامترهای از قبیل؛ تکنیک، قد، کار تیمی، حضور مستمر در تمرینات و انضباط تیمی انتخاب می‌شوند.
دبیر هیئت والیبال استان در خصوص مسابقات نونهالان و اعزام آنها به مسابقات المپیاداستعدادیابی کشور گفت ؛از هیئت های شهرستان ها دعوت شد تا تیم های منتخب خود را به استان معرفی کنند ،لذا مسابقات نونهالان برگزار و یک کمیته ارزیابی سه نفره از بانوان انتخاب تا از این تیمها ۱۶ نفر انتخاب شود، ۳ نفر باقد بالای۱۷۰سانتی متر ویک نفرپاسُر الزامی است و از بین ۱۲ نفر دیگر می بایست دو نفر انتخاب می شد که هیئت دخالتی نیز در انتخاب ندارد و سرمربی تیم بر اساس تشخیص خود(توانایی های افراد ، حضور در تمرینات) بازیکنان را انتخاب می کند ،لذا فردمورد ادعای یکی از سایت های محلی استان ؛ قد ایشان ۱۶۰سانتی متر بوده و در انتخاب کمیته ارزیابی شهرستان بویراحمد نیزنفر پنجم بوده و در تمرینات تیم حضور نداشته است .
دستان عزیزی در ادامه گفت ؛فرصتی که فدراسیون والیبال به هیئت های استانی برای معرفی و ثبت نام تیم اعزامی دادبود ۲۲ مرداد بوده و ۲۳ مرداد نیز سامانه صرفاً برای ویرایش باز بوده و از ۲۳ مرداد سامانه قفل و هیئت های استانی حق دخل و تصرف در اسامی افراد را ندارد، لذا در ۲۴ مرداد ماه مادر این نونهال تماس گرفته که چرا دخترم به مسابقات اعزام نشده است؟ با مربی تماس گرفتم و عین درخواست مادر این نونهال را به ایشان یادآوری کردم وایشان در پاسخ گفتند ؛چون در تمرینات حضور نداشته ،عضو تیم نیست و دلیل عدم حضور ایشان در تمرینات را کلاس زبان نونهال عنوان کردند. برای صحت و سقم این ماجرا مجدداً به خانم صادقی پیامک دادم که چرا فلان کارآموز در تمرینات شرکت نکرده و ایشان نیز پاسخ دادند که کارآموز گفته کلاس زبان دارم و قادر به شرکت در تمرینات نیستم، مجدداً ۲۵ مرداد ماه در دفتر هیئت حضوری از خانم صادقی سوال کردم ،ایشان نیز ز هم این پاسخ را دادند .
دبیر هیئت والیبال استان افزودند یکی از سایت های محلی استان این ادعا را داشته که والدین این نو نهال گفته که ما خبر نداشتیم و اگر خبر نداشته چرا می دانست که تمرینات با کلاس زبان تداخل دارد؟ و اگر خبر نداشته چطور خواهان تغییر ساعات تمرین بوده است؟
دستان عزیزی در این رابطه افزود :سالن والیبال از ساعت ۴تا ۸:۳۰ و در اختیار ما هست و چهار تا پنج و نیم عصر اختصاص به تمرینات تیم المپیاد دختران و۵:۳۰ تا ۷ عصراختصاص به تمرینات المپیاد پسران و ۷ تا۸:۳۰ شب به جوانان و امید ،به همین خاطر عملاً امکان تغییر زمان تمرینات را نداریم ولی روز ۲۶ مرداد ماه تمرینات پسران اتمام و از ۲۷ مرداد جای تمرین دختران و پسران را جابجا کردیم و لذا اینجانب هیچ گونه شناختی نسبت به خانواده‌های افرادشرکت کننده وتیم اعزامی نداریم.
دستان عزیزی خاطرنشان کرد ؛ما ملزم هستیم در دو بحث ورزش عمومی و ورزش قهرمانی وظایف خود را انجام دهیم و خدا را شکر تاکنون به طور مستمر هم برای بانوان و هم آقایان مسابقات مختلفی را برگزار که اطلاع رسانی و فرآیند آن نیز از طریق سایت های محلی انجام شده است
دستان عزیزی که خود سابقه ی بسیار زیادی در هیئت والیبال دارد گفت ؛برای ورزش قهرمانی بهتراست روی قدهای بالای۱۹۰سانتیمترسرمایه گذاری شودزیرادربازدیدی که ازاردوهای تیمهای ملی داشتیم قد اکثرمنتخبین درحدود۲متروبالاتراست ومی طلبد که هیئت های شهرستانی درانجام این مهم بکوشند.
عزیزی افزود؛ در بحث قانون گرایی و قانون مداری ما تابع قوانین فدراسیون بوده و هستیم و در مبحث عدالت محوری نگاه ما به هیئت‌های والیبال شهرستان بوده ، با توجه به میزان فعالیت و رعایت عدل و انصاف کمک های مالی و تجهیزاتی در اختیار این هیئت ها قرار دادیم.
دستان عزیزی افزود؛ در راستای عدالت محوری ما در تمام مقاطع و به تناسب فعالیت هیئت ها ،در هر مقطعی مسئولیت اعزام تیم ها را در رده های سنی به شهرستان ها واگذار کردیم.
مثلاً در مسابقات امسال نماینده جوانان دختر در مسابقات قهرمانی کشور از شهرستان بهمئی بوده و نماینده دختران در مقطع امید نیز از شهرستان کهگیلویه بوده است.
دستان عزیزی خاطرنشان کرد؛ انتظار و توقع ما از سایتها ، نشریات و مطبوعات استانی این است که بررسی کنند آیا در ادوار گذشته جنین نگرشی در هیئت والیبال استان بوده است؟
لذا امید می رود در راستای کاهش آسیب های اجتماعی هیئت والیبال را یاری کنند و ممکن است در مجموعه والیبال استان کسانی باشند که مشکلاتی با حوزه ورزش و جوانان داشته باشند و دلیلی ندارد ما طرف کسی باشیم ؟وچنانچه اختلافی بین افراد و تربیت بدنی و بالعکس وجود داشته باشد به هیئت والیبال ارتباطی ندارد.

دبیر هیئت والیبال استان کهگیلویه وبویراحمد گذری به تخلفات هیئت های والیبال در سطح کشور و مربیان استانی زدو گفت ؛برخی مربیان که تخلفاتی دراستفاده ازبازیکنان غیرمجازداشته اندبدون اطلاع هیات اقدام غیرقانونی انجام داده اندوپرونده آنان درکمیته های انضباطی استان وفدراسیون درحال رسیدگی است
دستان عزیزی در پایان گفت ؛لازم میدانم از طریق پایگاه خبری فریاد جنوب از حسن مساعدت و همراهی جناب آقای سید محمد تقی علوی مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان و مجموعه ایشان که همیشه یارو یاور هیئت والیبال استان بودند تقدیر و تشکرنمایم