در نمایشگاه بهاره یاسوج هیچ چیز سر جای خودش نیست / نارضایتی شدید مردم و غرفه داران
در نمایشگاه بهاره یاسوج هیچ چیز سر جای خودش نیست / نارضایتی شدید مردم و غرفه داران

فریاد جنوب ،نمایشگاه بهاره که از روز پیش کار خود را رسما در یاسوج آغاز نموده است با اعتراضات فراوان مردم و غرفه داران روبرو شده است . به گزارش فریاد جنوب، این نمایشگاه که بنا به گفته مطلعین قرار بود ۸ روز باشد عملا با توجه به تبلیغ انجام شده حدود ده روز بطول […]

فریاد جنوب ،نمایشگاه بهاره که از روز پیش کار خود را رسما در یاسوج آغاز نموده است با اعتراضات فراوان مردم و غرفه داران روبرو شده است .
به گزارش فریاد جنوب، این نمایشگاه که بنا به گفته مطلعین قرار بود ۸ روز باشد عملا با توجه به تبلیغ انجام شده حدود ده روز بطول خواهد انجامید .

اینکه با کدام مجوز مجری نمایشگاه با نصب چند داربست غیر استاندارد که در برخی مکانها با سیم اتصالات را بهم گره زده است غرفه های محقر را گاها تا دو و نیم میلیون تومان به غرفه داران عرضه می کند در نوع خود بسیار جالب است .

بنظر می رسد متولیان برگزاری نمایشگاه بهاره که توسط اتاق اصناف اداره می شود کمترین تمرکز فکری و یا آینده نگری را در ارتباط با برگزاری نمایشگاه نداشته اند چرا که اگر غیر از این بود حداقل دلسوزی را جهت غرفه داران با احتمال بارش باران و به یغما رفتنم کالاهای آسیب پذیر از خود نشان می دادند .

با توجه به موقعیت جغرافیایی محوطه ای که نه برای رفاه عمومی و خدمت به مردم بلکه به جهت درامد بیشتر با نصب چند داربست و سراشیبی مکان غرفه ها در صورت بارش باران و سقف های بعضا باز کل غرفه داران مجبور به جمع آوری اجناس خود خواهند شد که در نوع خود بسیار عجیب بنظر می رسد .

نبود امکانات گرمایشی در حال و هوای این روزهای سرد یاسوج از دیگر اعتراضاتی بود که غرفه داران در مصاحبه با این رسانه بیان کردند که در همین ارتباط یک خانم فروشنده بیان می کرد بعد از غروب آفتاب مجبور است که پتو بدور خود بپیچد .

عدم نظارت بر قیمت کالاها و نحوه عرضه بسیار زننده محصولات خوراکی در نمایشگاه از دیگر نکات جالب نمایشگاه است که جا دارد متولیان مراکز بهداشتی نظارت کافی در این زمینه داشته باشند .

امروز ۱۹ اسفند ماه مطابق با شهادت امام علی النقی الهادی علیه السلام بود اما در عین حال در برخی از غرفه های عرضه محصولات فرهنگی آهنگ های غربی با کرکننده ترین صداها بگوش می رسید .

بر خلاف دیدگاه متولیان بر پایی نمایشگاه‌های فروش بهاره، اجناس عرضه شده در این نمایشگاه‌ها از کیفیت و قیمت چندان مناسبی برخوردار نبوده و این امر موجب شده است تا بیشتر بازدیدکنندگان از این نمایشگاه‌ها با اتلاف وقت خود برای خرید کالاهای مورد نیاز راهی فروشگاه‌های سطح شهر شوند.

یک بازدیدکننده با اشاره به قیمت و کیفیت نامناسب پوشاک عرضه شده در این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: قیمت‌ پوشاک عرضه شده در این نمایشگاه‌ تفاوت چندانی با فروشگاه‌های سطح شهر ندارد و حتی در بخش فروش تخمه در خود غرفه های نمایشگاه گاها تفاوت قیمت ها در همین مکان بیش از ۲۰ درصد است .

وی گفت : این در حالی است که اجناس عرضه شده در غرفه‌ها نیز کیفیتی به‌مراتب پایین‌تر از فروشگاه‌های سطح شهر دارد.

یکی از فروشندگان بیسکویت به خبرنگار ما گفت : قرار بود در یاسوج ما بیسکویت به قیمت ۱۱ هزار تومان بفروشیم و در سطح شهر این بیسکوییت کیلویی ۱۳ هزار تومان است اما بدلیل تحمیل قیمت بالای اجاره غرفه و عدم ارائه امکاناتی که در همه جای کشور مرسوم است مجبور هستیم بیسکویت را کیلیویی ۱۵ هزار تومان یعنی بالاتر از قیمت شهر عرضه کنیم .

وی گفت : امروز من جویا شدم و امیدوار بودم با توجه به آسیب پذیر بودن بیش از انتظار، غرفه ها بیمه شده باشند اما متاسفانه هیچ گونه بیمه ای در این ارتباط انجام نشده است و معلوم نیست در صورت بروز اتفاق تکلیف خسارات احتمالی چه می شود .

یکی دیگر از همسایگان این غرفه دار به خبرنگار ما گفت : وجود غرفه های خالی کنار غرفه های ما چهره دیگر غرفه ها را بسیار زننده کرده است و معلوم نیست اصرار متولیان برگزاری این نمایشگاه به تعداد بالای غرفه ها چیست معلوم است که کیفیت برای آنان مهم نیست و تنها به سود بیشتر فکر می کنند .

ساختار نامناسب نمایشگاه فروش بهاره کالا در یاسوج که همه ساله توسط سازمان صمت و اتاق اصناف اداره می شود و عدم نظارت دستگاههای متولی نیز از دیگر موضوعاتی است که نارضایتی بازدیدکنندگان و فروشندگان کالا را به‌دنبال داشته است.

نبود وسایط نقلیه عمومی برای جابه‌جایی بازدیدکنندگان، فضای نامناسب عرضه کالا از نظر تامین روشنایی، تهویه و نظافت غرفه های عرضه کالا در نمایشگاه عرضه کالا موجب شده است تا این شیوه عرضه کالا در‌خور بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های فروش بهاره و گلایه‌های مردم را به‌دنبال داشته است.

با گذشت دو روز از آغاز به کار این نمایشگاه، بیشتر فروشندگان با گلایه از رکود حاکم بر بازار فروش محصولات، بهبود شرایط در روزهای پایانی کار نمایشگاه را به انتظار نشسته‌اند.

تلاش این رسانه جهت تماس با ارشدی رئیس اتاق اصناف شهرستان و از متولیان برگزاری نمایشگاه و مراجعه به دفتر مدیریت نمایشکاه جهت پیگیری این مشکلات نتیجه ای در بر نداشت.فصلی نو