عده ای با تبلیغات کاذب از زائرین حسینی ، سوء استفاده می کنند
عده ای با تبلیغات کاذب از زائرین حسینی ، سوء استفاده می کنند

اما متاسفانه شنیده ها حاکی از این است که افراد زیادی بدون مجوز و صلاحیت قانونی اقدام به ثبت نام کاروان های زیارتی اربعین حسینی با قیمت 900 هزار تومان تا ۱میلیون تومان میکنند و با تبلیغات کاذب مردم را وادار به پراخت این هزینه ها میکنند. ((از سری یادداشت های مخاطبین این پایگاه است […]

اما متاسفانه شنیده ها حاکی از این است که افراد زیادی بدون مجوز و صلاحیت قانونی اقدام به ثبت نام کاروان های زیارتی اربعین حسینی با قیمت 900 هزار تومان تا ۱میلیون تومان میکنند و با تبلیغات کاذب مردم را وادار به پراخت این هزینه ها میکنند.

((از سری یادداشت های مخاطبین این پایگاه است وانتشار آن به معنای تایید تمام یا جزئی ازان نیست ،مخاطبین می تواند در رد یا اثبات آن جوابیه دهند واین پایگاه آمادگی انتشار مطالب ارسالی را دارد))

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی فریاد جنوب ؛ محمد رخ فیروز از فعالان عرصه فرهنگی استان در یادداشتی به موضوع کاسبی برخی افراد سودجو از ایام اربعین و دریافت هزینه های سنگین و غیرقانونی از زائران پرداخته است که در ادامه امده است:

همانطور که اطلاع دارید این روز ها حرف از ثبت نام کاروانهای زیارتی به کربلای معلی برای حضور در پیاده روی اربعین در کوچه و بازار شهرمان شنیده می شود، از آنجایی که همه ما واقف هستیم که گسترش فرهنگ عاشورا یک امر مهم و حرکت فرهنگی است و باید زمینه های آن را مهیا سازیم.

 

باتوجه به اینکه در این وضعیت اقتصادی و آشفتگی ارزی و دسیسه های شرق و غرب که میخواهند این حرکت بزرگ و وحدت شیعیان جهان را کم رنگ کنند، اما به عنوان یک شهروند شیعه ایرانی چه وظیفه ای داریم، ما وظیفه داریم با هموار کردن مسیر های فرهنگی و معنوی از ایجاد شکاف و سنگ اندازی در این چنین حرکت هایی ممانعت کنیم و راه را برای ترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی هموار کنیم.

 

وظیفه دینی ماست که به عنوان یک جوان و یک شهروند ایرانی و شیعه حتی از خود گذشتگی کنیم و دسته دسته مردم و افرادی که توانایی حرکت ندارند و همچنین مشکلات اقتصادی ومالی دارند، تا حد امکان با کمترین هزینه به این امر مهم دعوت کنیم.

اما متاسفانه شنیده ها حاکی از این است که افراد زیادی بدون مجوز و صلاحیت قانونی اقدام به ثبت نام کاروان های زیارتی اربعین حسینی با قیمت 900 هزار تومان تا ۱میلیون تومان میکنند و با تبلیغات کاذب مردم را وادار به پراخت این هزینه ها میکنند.

شاید بعضی از شهروندان عزیز که قصد دارند در این مسیر فرهنگی حرکت کنند در جریان نباشند که غذا و خوابگاه و امکانات رفاهی در این مسیر را مردم عراق به صورت کاملا رایگان و صلواتی در اختیار زوار اباعبدالله الحسین (ع) قرار میدهند که انتظار میرود رسانه ها این موضوع را به زائرین اعلام کنند تا گرفتار دلالان و معامله گران نشوند.

 

از آنجایی که بیشتر این زائران که به عشق امام حسین (ع) و علمدار کربلا برای ثبت نام به این مراکز مراجعه میکنند، با هزینه های گزافی از سوی برخی از این مراکز مواجه می شوند که این کار می تواند از روند گسترش این امر مهم ممانعت کند که در نوع خود یک خیانت به این حرکت عظیم عاشورایی است.

با توجه به اینکه اینجانب در این مسیر سابقه زیادی دارم با یک حساب سر انگشتی خیلی ساده هر نفر که بخواهد به زیارت کربلا برود در این پیاده روی اربعین همه مخارج او از جمله اقامت، بیمه و خوراک و ویزا بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می شود کما اینکه شاید هم کمتر چون مردم عراق جان و مال زندگی خودشان را وقف امام حسین (ع) می کنند.

 

لذا به افرادی که اقدام به گرفتن هزینه های گزاف میکنند گوشزد می کنیم که سنگ اندازی در مسیر زائران دل سوخته امام حسین (ع) گناه است و این کار زیبنده یک شهروند وایرانی نیست زیبنده یک شیعه علی (ع) نیست که بخواهد با زوار امام حسین معامله کند. اگر نمیتوانید به زائر ابا عبدالله کمکی کنید حداقل سنگ اندازی نکنید.

شما خودتان می بینید مردم عراق زندگی خود را فدای زائران امام حسین میکنند حداقل از آن ها یاد بگیرید، چرا با تبلیغ کذب و گرفتن هزینه های گزاف زائر ابا عبدالله را نا امید می کنید، این افرادی که این کار را میکنند شاید اگاهی نداشته باشند که چه خیانتی میکنند، شمایی که این کار را میکنید دست بردارید از معامله کردن با زوار ابا عبدالله، بگذارید مردم به زیارت امامشان بروند، اینجا جای معامله کردن نیست.

افرادی به من مراجعه کردند و گفتند که ما ۷۰۰هزارتومان پول داریم و این پول را با پینه دوزی و بدبختی به دست اوردیم و دوست داریم به زیارت ارباب بی کفن برویم اما بعضی از مراکز به ما گفتند که این پول خیلی کم است و باید ۲۰۰ تا ۳۰۰هزارتومان دیگر پول بدهید تا بتوانید به زیارت امام حسین (ع) بروید.

آیا این انصاف است؟ این پیرزن و پیرمرد از کجا پول بیاورند و به شمایی بدهند که به اسم امام حسین (ع) معامله میکنید، دست بردارید و با امام حسین و زوار ایشان معامله نکنید.
انتظار می رود مسئولین و متولیان این امر مهم که پیگیر باشند و تذکرها و پیگرهای لازم را در این زمینه انجام بدهند و اجازه ندهند این افراد با زائرین امام حسین معامله کنند و در صورت مشاهده تخلف با این افراد برخورد قانونی انجام شود