فریادجنوب بررسی می کند/علت نارضایتی های عمومی از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مربوط به کدام بخش است؟
فریادجنوب بررسی می کند/علت نارضایتی های عمومی از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مربوط به کدام بخش است؟

  در حالی که هر روز در محافل عمومی و اخبار رسانه ها از جمله خبر اخیر فریادجنوب در مورد تخلف پزشک متخلف گچسارانی، شاهد خبرهایی از گوشه کنار استان در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم، برآن شدیم تا کمی تخصصی در بپردازیم. برخلاف آنکه برخی ها عمدی یا سهوی و حتی […]

 

در حالی که هر روز در محافل عمومی و اخبار رسانه ها از جمله خبر اخیر فریادجنوب در مورد تخلف پزشک متخلف گچسارانی، شاهد خبرهایی از گوشه کنار استان در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم، برآن شدیم تا کمی تخصصی در بپردازیم.

برخلاف آنکه برخی ها عمدی یا سهوی و حتی در خود دانشگاه علوم پزشکی سعی دارند مشکلات عدیده دانشگاه علوم پزشکی را بر گرده معاونت های خاص خرد نمایند که ماحصل آن آمد و رفت ۴ معاونت توسعه مدیریت و منابع است، اما با کمی تحقیق و بررسی به دیگر معاونت دانشگاه برخوردیم که اول روز با ایلامی آمدند و خیلی زود از سرپرستی به معاونت رسید و با خیال راحت هنوز معاون است.

شاید کمی تامل و بررسی ظریف لازم باشد تا متوجه شویم آنچه این روزها موجب نارضایتی عمومی و رسانه ای از دانشگاه علوم پزشکی استان باشد مستقیما متوجه مدیریت خود دکتر ایلامی و حوزه معاونت درمان این دانشگاه باشد.
تخلف پزشکان و نظارت بر عملکرد آن ها، برخی مرگ ها در بیمارستان ها از جمله مورد اخیر در بیمارستان دهدشت که تا کنون افکار عمومی جواب قانع کننده ای نگرفته اند، گرفتن پول اضافی از بیماران توسط برخی پزشکان، مشکلات مربوط به بیمارستان های تازه تاسیس و تجهیزات،نیروها، امکانات و خدمات مربوط به ان، افتتاحیه های سوری بیمارستان ها که پیش از این موجب نارضایتی بسیاری شد، عدم نظارت کافی و لازم بر دخالت های غیر متخصص ها در امور پزشکی همچون عطاری ها، ارایشگاه ها، باشگاه ها و زیرزمین ها، فعالیت برخی مراکز درمانی فاقد پروانه ، انجام برخی خدمات پزشکی توسط برخی تخصص های پزشکی که اجازه فعالیت ندارند، بی نظمی های شدید در نوبت دهی کلینیک های تخصصی استان، عدم تامین پزشکان متخصص در کلینیک های استان‌و یا تک‌پزشک بودن برخی تخصص ها که علاوه بر اختلال در بدست آوردن نوبت احتمال فسادهای حوزه پزشکی را افزایش می دهد، مراجعه سنگین بسیاری از بیماران استان به استان های همجوار ناشی از برخی خلا ها در استان و ده ها مورد دیگر از اصلی ترین نارضایتی ها و سو مدیریت های بهداشت و درمان استان است که جملگی در حوزه کاری معاونت درمان این دانشگاه می باشد ولی تاکنون برخورد جدی با این تخلفات و یا حداقل شفاف سازی برای افکار عمومی صورت نگرفته است.

اما از لحاظ چارت دانشگاه علوم پزشکی درمانگاه ها و بیمارستان ها و در مجموع مراکز درمانی که زیر نظر وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است در حوزه اختیاری معاون درمان هر دانشگاه علوم پزشکی است از این رو باید به جد این معاونت پیگیر مشکلات بوجود آمده باشد اما در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج وضعیت به این گونه نیست.

برای مثال تخلف همین پزشک در حوزه معاونت درمان قرار دارد و چندین مورد قبلی نیز دارد اما هربار به دلایل نامشخص از تخلفات او چشم پوشی کرده است و مشخص نیست اگر اتفاق مشابهی در معاونتی چون توسعه مدیریت و منابع رخ داده بود چقدر روی آن مانور می دادند اما اکنون همه چیز مسکوت مانده است و در استاندارد دوگانه رسانه های استان که مشخصا معلوم است ساپورت می شوند بایکوت شده است.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تا کی می خواهد سیاسی برخورد کند و از تخلفات چشم پوشی کند؟ آیا جان و مال مردم این حد بی ارزش است که باید زیر پیمان های سیاسی از بین رود؟

در پیگیری های بیشتر پزشک متخلف به جای پذیرش اشتباهات خود با خودخواهی تمام اعلام کرده هرکاری که دوست دارند انجام دهند، چه اتفاقی افتاده که یک پزشک که با پولی که همین مردم می پردازند تخصص گرفته است این چنین با مردم و بیماران خود برخورد کند؟