قمار بزرگ تاجگردون/ بازی چپ قدیم در زمین راست یا برعکس ؟   به قلم  بهنام عکاشه 
قمار بزرگ تاجگردون/ بازی چپ قدیم در زمین راست یا برعکس ؟   به قلم  بهنام عکاشه 

‌قمار بزرگ تاجگردون/ بازی چپ قدیم در زمین راست یا برعکس ؟ به شجاعپوریان اطلاع داده شد برگزاری همایشی با عنوان قومیت درست یک هفته بعد از برگزاری چنین عنوانی توسط نماینده، می تواند موجب رواج شایعاتی گردد با برگزارکنندگان تماس گرفت و خواستار موکول نمودن آن به زمانی مناسب تر شد، این ایمان محمدپور […]

‌قمار بزرگ تاجگردون/ بازی چپ قدیم در زمین راست یا برعکس ؟

به شجاعپوریان اطلاع داده شد برگزاری همایشی با عنوان قومیت درست یک هفته بعد از برگزاری چنین عنوانی توسط نماینده، می تواند موجب رواج شایعاتی گردد با برگزارکنندگان تماس گرفت و خواستار موکول نمودن آن به زمانی مناسب تر شد، این ایمان محمدپور بود که مخالفت کرد و از شجاعپوریان خواست مطابق وعده عمل کند.

نشست آغاز شد و از همه گروههای قومی و سیاسی می آمدند ولی خبری از خواجوی که فرودگاه به استقبال مرد محبوب اصلاحات رفته بود نشد و ظاهرا او که در گچساران بود به دلایلی در همایش حاضر نشد.

قبل از آغاز مراسم مطابق معمول برای احوالپرسی به سمت یداله مرادی رفتم که با گروهش بسیار زودتر از برگزارکنندگان آمده بودند. اما یک صف جلوتر جوانکی ناشناس گفت اینها ناخوانده دعوتند.

همین مرا واداشت از او بپرسم آیا دعوت هستید که پاسخ مثبت بود.

نشستن مرادی در مدرسه ای که سالها پیش از تاجگردون به خاطر سخنرانی کواکبیان انتقاد کرده بود موجب موضعگیری میلاد محمدی شده بود.

اما استقبال مخالفین از مراسمی که چپ های قدیم گچساران تدارک دیده بودند به همین ها ختم نشد و پیش بینی یکی از دوستان که همایش را مامنی برای مخالفین تاجگردون خوانده بود درست از آب درآمد.

سخنرانی های پیش از شجاعپوریان کاملا حساب شده طراحی شده بودند و ایمان محمدپور این شیب را که به تندی می رفت به درستی طراحی کرد.

پس از او که از ممانعت عده ای از برگزاری مراسم گفت و تهدید به افشا با ذکر نام کرد مختار باطولی هم از آزادی انتخاب دفاع کرد.

شاید کنایه فعال سیاسی قدیمی، مربوط به انتخابات دوسال پیش بود که نام او به دلایلی مبهم از لیست نهایی کاندیداها حذف شد و آرایش خوانده نشد.

اما خسرو طاهری تیر نهائی را به جبهه تاجگردون شلیک‌کرد. او که در انتخابات گذشته به همراه محمود کریمی و افراسیاب پرویزی توانسته بودند علیرغم اینکه فولادی در صحنه بود قشقائی را دوشقه کرده و تاجگردون را از پله های مجلس بالا ببرند، از او به خاطر آنچه بی توجهی می خواند از او انتقاد شدید کرد و او را به دو دست ابوالفضل که مورد علاقه خاص ترکهاست واگذارد.

بیانیه بعدی خسرو طاهری که این روزها به خاطر انتشار تصویری نامتعارف در اینستاگرامش مورد انتقاد است، چندان با متن سخنرانی اش متناسب نبود.

معلوم نیست او با این سخنرانی خواسته چک به زعم خود پاس نشده ۲۰ هزارتائی قشقایی را از تاجگردون بازپس گیرد.

ابن سخنرانی، توسط یاران جدید تاجگردون در قشقایی بازتاب فراوانی در فضای مجازی پیدا کرد. اتفاقی که درباره بیانیه دفاع طاهری از تاجگردون نیفتاد.

خورشیدی اما باز هم ساکت ننشست و به ایمان محمدپور تاخت که نام خاتمی را به نیکی آورده بود.

البته این مورد استقبال چپ ها شد.تا جائیکه خیلی ها گفتند ما یداله مرادی را وادار به نشستن در مراسمی کردیم که در آن از خاتمی و آزادی انتخابات سخن رانده شده بود.

اما بواقع چرا مخالفین، منتقدین و مرددین همه در این مراسم حاضر بودند.

نشستی که به لحاظ وزانت در چهره ها و کمیت سالن،اگر اغراق نباشد در حد متعارف خوب بود.

برخی بدبینانه حضور مرددین و مخالفین تاجگردون را سهم خواهی یا ارسال سیگنال به او در آستانه انتخابات عنوان می کنند ولی رقم قابل اعتنایی از حاضرین، هوادار تاجگردون بودند.

اصلاح طلبان بویراحمد که در مناسبات با تاجگردون در رده اصولگرایان گچسارانی هستند مورد استقبال برگزارگنندگان قرار گرفتند و این نشان از احتمالا ائتلافی نانوشته میان چپ بویراحمد، راست گچساران، جمعی از قشقائی های بریده و چپ های قدیم گچساران برای شکست تاجگردون است.

احتمالی که نمی توان آن را رد کرد ولی اصلاح طلبان هنوز واکنشی به این شایعات نشان نداده اند.

شایعاتی چون احتمال معرفی کاندیدای مستقل مانند عبدالکریم عبدی پور یا ظهیرالدین پورالحسینی و بدتر از آن حتی شایعه گرایش برخی اصلاح طلبان به یوسف باقری و حتی اردلان زینل زاده.

احتمالاتی که با توجه به حضور عبدی پور و پورالحسینی و مواضع خسرو طاهری به سادگی نمی توان از کنار آن گذشت. اما هنوز حضور یداله مرادی در مراسم علی خواجوی کمی غریب می نماید.

آیا دشمن مشترکی آنها را به نشستن دور یک میز رانده یا یکی بدون اینکه بخواهد در زمین دیگری بازی می کند؟

تاجگردون اما با رصد همه اتفاقات، کماکان بی اعتنا به انتقادت به راه خود ادامه می دهد، او ترجیح می دهد رویکردی نه به خواص که به طبقات اجتماعی داشته باشد.

باید دید تاجگردون چقدر می تواند در این قمار بزرگ زندگی اش موفق باشد؟