مدیر کل بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد ؛راه اندازی نسخه الکترونیکی در استان
مدیر کل بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد ؛راه اندازی نسخه الکترونیکی در استان

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب دکتر غلامرضا کاظمی مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین آغاز به کار طرح نسخه نویسی الکترونیکی بیان کرد؛ این طرح به صورت همزمان در سراسر کشور آغازو استان کهگیلویه و بویراحمد نیز جهت تحقق این مهم در شهر یاسوج نسخه نویسی الکترونیکی را شروع نموده است. […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب دکتر غلامرضا کاظمی مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین آغاز به کار طرح نسخه نویسی الکترونیکی بیان کرد؛ این طرح به صورت همزمان در سراسر کشور آغازو استان کهگیلویه و بویراحمد نیز جهت تحقق این مهم در شهر یاسوج نسخه نویسی الکترونیکی را شروع نموده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان به نقاط قوت این طرح از جمله ؛
۱_صرفه جویی در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست
۲_ حذف هزینه چاپ دفاتر درمانی

۳_مکان ایجاد پرونده الکترونیک سلامت با لینک به برنامه های مشابه نظیر پزشک خانواده
۴_ ارجحیت رسیدگی الکترونیک بر رسیدگی کاغذی و نیاز به فضای فیزیکی و بایگانی
۵_ امکان آنالیز و تحلیل مناسب از هزینه ها در صورت داشتن گزارش گیری مناسب
۶_امکان اجرای دستورالعمل های صادره در قالب فرمت های الکترونیک با خطای کمتر نسبت به رصد انسانی اشاره نمود
دکترغلامرضا کاظمی چالش های اجرای این طرح راشامل موارد زیر عنوان کرد؛
۱_ مقاومت برخی پزشکان و موسسات نسبت به تغییر روش اجرای موجود و نگرانی از اشکالات فرآیند
۲_عدم پذیرش ذهنی و فرهنگی بیمه‌شدگان در خصوص حذف نسخ کاغذی
٣-امکان صدور رمز و نام کاربری در استان
۵_برنامه جایگزین در زمان قطعی برق اینترنت
۶_کد رهگیری جهت سرپرست که ممکن است در دسترس نباشد ارسال می‌شود،چنانچه تدبیری اتخاذشودکه امکان ثبت موبایل تمام تمام اعضای بالای ۱۸ سال خانواده وجود داشته باشد ،بسیار نتیجه بخش خواهد بود

دکتر غلامرضا کاظمی مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی صحبت های خود افزود؛ رصد اطلاعات و خدمات تکراری غیرضرور و همچنین امکان ایجاد پرونده الکترونیک سلامت از فرصت‌های نسخه الکترونیکی می باشد

محسن عزیزی رئیس اداره نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت استان

محسن عزیزی ؛رئیس اداره نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت استان درباره شروع فرایند و نحوه انجام این  این طرح درسطح استان  گفت: نسخه نویسی الکترونیکی سه سال پیش در استان کرمان آغاز که پس از رفع اشکالات دستور فراگیری آن صادر شده است.
وی با بیان اینکه ابطال دفترچه برای کشور سالانه حدود 800 میلیارد ریال هزینه دارد ،گفت: در تجویز کاغذ یک سری مشکلات از جمله خوانا نبودن، عدم شفافیت و خط خوردگی نسخه وجود دارد.
عزیزی گفت این طرح هم اکنون درسطح شهر یاسوج آغاز شده و مطب های عمومی دکتر حسن مختاری ودکتر محمدرضا عطایی ،داروخانه های دکتر حکمتی ودکتر ولدیان وهم چنبن سونوگرافی دکتر آگاه  آماده ارایه خدمت به بیمه شده گان در راستای نسخ الکترونیکی می باشد .
محسن عزیزی افزود ؛باتوجه به دستور صریح مدیر کل بیمه سلامت استان،ان شاءالله از اواخر این هفته کارشناسان سازمان بیمه سلامت استان ،امادگی دارند کلیه موسسات درمانی طرف قرارداد خودرا مجهز به سیستم نسخه نویسی الکترونیکی نماید وتحقق این مهم نیز منوط به همکاری موسسات ،داروخانه ها،پاراکلینیک ها و پزشکان عمومی ،متخصص وفوق تخصص می باشد وچنانچه هرکدام ازاین موسسات به صورت تلفنی یا حضوری اعلام آمادگی نمایند،،همکاران خدوم این سازمان درکمترین زمان ممکن نسبت به راه اندازی نسخ الکترونیکی اقدام می نمایند
عزیزی در پایان افزود؛باتوجه به اجباری بودن این طرح درسال آتی کلیه موسسات می بایست مجهز به سیستم نسخ الکترونیکی شوند

کارشناسان  بیمه سلامت استان

مدعوین دعوت شده به جلسه راه اندازی نسخ الکترونیکی ؛دکتر نعیمی معاونت بهداشتی ودرمانی استان ،نماینده معاونت درمان نماینده نظام پزشکی ،نماینده فرماندارشهرستان بویراحمد ورئیس شبکه بهداست شهرستان بویراحمد