مراسم تکریم ومعارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد+تصاویر
مراسم تکریم ومعارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد+تصاویر

ظهر امروز با حضور قائم مقام وزیر بهداشت ،استاندار کهگیلویه وبویراحمد و برخی دیگز ار مسئولان استانی مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ازیاسوج،«پرویز یزدان پناه» رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی استان در این آئین، گفت: ماموریت […]

ظهر امروز با حضور قائم مقام وزیر بهداشت ،استاندار کهگیلویه وبویراحمد و برخی دیگز ار مسئولان استانی مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ازیاسوج،«پرویز یزدان پناه» رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی استان در این آئین، گفت: ماموریت های دانشگاه در حوزه های مختلف آموزشی، درمانی، بهداشتی و فرهنگی و … است که باید به آنها توجه شود.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: دولت در این چند سال در حوزه سلامت در کشور خدماتی انجام داده که در ۴۰ سال گذشته و قبل از انقلاب چنین کارهایی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه طرح تحول پیامدهای مختلفی برای کشور و استان داشت، اضافه کرد: در این طرح هزینه های مردم کم شد، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم افزایش یافت و زایمان رایگان شد.

یزدان پناه با اشاره به اینکه ۶۳ پروژه وجود دارد که تلاش می کنیم به بهره برداری برساند، ادامه داد: با تغییر مدیریت وزارت بهداشت، مشکلاتی که در طرح تحول بود شناسایی شده و امیدواریم بر طرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بدهکاری بیمارستان ها تا پایان سال گذشته را ۴۲ میلیارد دانست و یادآور شد: بدهی پرسنل ستادی ۲۰ میلیارد تومان است، ضمن اینکه  ۱۷۴ میلیارد کسری تراز در پایان سال ۹۷ داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه دارای مشکلات جدی است و باید از طرف وزارتخانه و استان حمایت شود که بتوانند جلوی ریخت و پاش ها را بگیریم و کنترل منابع داشته باشیم.

یزدان پناه گفت: یکی دیگر از مشکلات اساسی این است که بسیاری از پروژه ها راه اندازی شده و به بهره برداری رسیده، اما خدماتی به مردم نمی دهد که قابل قبول نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه بیمارستان شهید جلیل ۲۱ میلیارد تومان بدهی تجهیزات دارد که برای راه اندازی آن ۳۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است، گفت: مرکز غربالگری سرطان بیمارستان باشت افتتاح شده، اما بهره برداری نرسیده است.

وی گفت: نیروهای مازاد مشکل دیگر دانشگاه است که تا ۶ ماه دیگر جذب نیرو نخواهیم داشت و اگر باشد، باید بر اساس آگهی و قانونی انجام شود.

یزدان پناه با بیان اینکه مطالبات معوق پزشکان نزدیک به ۲۲ ماه است که پرداخت نشده، گفت: اولویت های ما قانون مندی و پاینبدی به قانون در همه حوزه هاست، ضمن اینکه حوزه های سیاسی در کار دانشکاه دخالت نکنند و  اجازه دهند دانشگاه ها خودشان مشکلات را حل کنند.

در ادامه دکتر بهروز یزدان پناه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری مستقر در مراسم چهار گام را برای موفقیت مجموعهدانشگاه علوم پزشکی برشمرد وقطعا این چهار گام خواسته هاوانتظارات  جامعه ی علمی دانشگاهی از سرپرست جدید دانشگاه  نیز می باشد‌

وی ضمن تبریک به جامعه دانشگاهی بخاطر انتصاب آقای دکتر یزدانپناه بعنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی من بعنوان عضو هیئت علمی دانشگاه انتظار دارم که آقای دکتر چندتا گام را در دانشگاه شروع کنند

یک ؛تامین مطالبات پرسنلی کارکنان دانشگاه پزشکان و همه کادر سلامت

دوم ؛برقراری نظم و قانون و ثبات در دانشگاه

سوم ؛تامین منابع و امکانات مصرفی مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستانهای مختلف و چهارم ؛تلاش در جهت تامین و برنامه ریزی زیر ساختی و ارتقا سطح دانشگاه برای رشد و توسعه بیشتر دانشگاه

این چهار گامی هست که من انتظار دارم که در مجموع منجر به تامین و ارتقاء به سلامت جامعه و شاخصهای سلامت جامعه بشه و در نهایت سطح آموزشی پژوهشی و خدماتی دانشگاه را از این چیزی که هست بهتر و بالاتر افزایش دهند