معابر یاسوج از فروشندگان گیاهان کوهی پاکسازی شد
معابر یاسوج از فروشندگان گیاهان کوهی پاکسازی شد

شهردار یاسوج گفت: معابر اصلی این شهر از فروشندگان گیاهان کوهی در راستای تامین سلامت روان و زیبایی شهری طبق قانون پاکسازی شد. نستهن مقدم  ،  اظهار داشت: شهرداری مطابق ماده 101 و تبصره 6 ماده قانون شهرداری‌ها مکلف بوده از معابر به عنوان ملک عمومی محافظت کرده و با متجاوزان به حریم معابر، پارک‌ها  […]

شهردار یاسوج گفت: معابر اصلی این شهر از فروشندگان گیاهان کوهی در راستای تامین سلامت روان و زیبایی شهری طبق قانون پاکسازی شد.

وی مغازه داران متجاوز به حریم پیاده‌روها را از عوامل اصلی ایجاد سد معبر عنوان کرد و افزود: برخی از کسبه‌ها با گذاشتن کالا و اجناس در مقابل مغازه و اشغال پیاده رو و معابر عمومی، ضمن ایجاد اخلال در تردد و ایجاد خطر برای عابران، تصاویری نازیبا و آشفته را بوجود می‌آورند.

مقدم با اشاره به گردشگر پذیر بودن شهر یاسوج ابراز کرد: برپایی چادر در معابر و پارک‌ها سبب آلودگی زیست محیطی در فضای سبز شهری و نازیبا شدن چهره شهر شده و از مصادیق سد معبر است.

شهردار یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: معابر عمومی متعلق به تمامی شهروندان بوده و کسی حق ندارد تحت هر شرایط و عنوانی معابر را اشغال کرده و آن را مسدود کند.

مقدم اظهار داشت: اصناف و کسبه نباید زباله‌ها خود را در کانال‌ها تخلیه کنند زیرا این امر مطابق قانون پسماند تخلف بوده و قانون گذار برای این تخلف جریمه نقدی در نظر گرفته است.