معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:  طرح همیاران مهر برای کمک به نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود   
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:  طرح همیاران مهر برای کمک به نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود   

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور توسعه فرهنگ خیرخواهانه قرض الحسنه به تامین مالی جمعی برای حمایت از نیازمندان اقدام می کند. به گزارش فریاد جنوب ؛جعفر گوهرگانی در نشست  با عضو هیئت مدیر بانک  قرض الحسنه مهر ایران، اظهار داشت: سال ۹۶ از محل […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور توسعه فرهنگ خیرخواهانه قرض الحسنه به تامین مالی جمعی برای حمایت از نیازمندان اقدام می کند.

به گزارش فریاد جنوب ؛جعفر گوهرگانی در نشست  با عضو هیئت مدیر بانک  قرض الحسنه مهر ایران، اظهار داشت: سال ۹۶ از محل تفاهم نامه معاونت زنان ریاست جمهوری با بانک قرض الحسنه مهر ایران ۲۰۰ فقره وام به مراجعین، زنان نیازمند، زنان بی سرپرست، زنان بدسرپرست و زنان دارای بیماری خاص از سوی دفتر ستادی امور بانوان این استانداری پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این تعداد پرداختی با توزیع متعادل بین تمامی شهرستان های استان انجام شد، گفت: در سال ۹۷ نیز به صورت ماهانه ۲ نفر از جامعه هدف از این تسهیلات بهره مند می شدند.

وی بیان کرد: در راستای تداوم این حرکت ” طرح همیاران مهر” از سوی این بانک ایجاد شد تا هر فردی و در هر جایگاهی بتواند به صورت بلاعوض با سپرده گذاری در این بانک در یک حرکت خیرخواهانه مشارکت داشته باشد.

گوهرگانی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح با محوریت هر شهرستان خواهد بود و سپرده های مربوطه به هر منطقه صرف کمک به مددجویان همان شهرستان می شود.

وی تاکید کرد: بانوان نیازمند ساکن هر شهرستان با مراجعه به امور بانوان می توانند از محل موجودی این طرح در شهرستان خود به صورت قرض الحسنه برخوردار شوند.

گوهرگانی عنوان کرد: بنا بر تاکید استاندار و در راستای استفاده از ظرفیت این طرح و کمک به این قشر نیازمند تیم اقتصادی استانداری متشکل از معاونت و مدیران کل حوزه اقتصادی استانداری ، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل بهزیستی، مدیرکل کمیته امداد، مدیرکل سازمان زندان ها  و معاونت غذا و داروی علوم پزشکی نشست هم اندیشی با امامی مبتکر طرح و عضو هیئت مدیره بانک قرض الحسنه  مهر ایران برگزار کردند.

وی افزود: در این نشست و در راستای  تداوم همکاری بین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با بانک قرض الحسنه مهر ایران تفاهم نامه ای منعقد شد.

معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد: شخص استاندار در خصوص حمایت از خانواده و اقشار کم درآمد حساسیت ویژه ای برای اجرای چنین طرح های خداپسندانه ای دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این نشست با اشاره به آسیب های فقر و بیکاری در جامعه، عنوان کرد: فقر به مراتب مشکلات بیشتری در جامعه زنان و خانواده ایجاد می کند.

آذر صفایی نیا با بیان اینکه زنان محور اساسی سلامت خانواده و جامعه هستند، تاکید کرد: با اجرای این طرح می توان بخشی از مشکلات اقتصادی خانواده های کم درآمد را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: بدون شک هرچقدر میزان موجودی این بانک افزایش یابد و در صورت استقبال مردم خیرخواه استان می توان جمعیت بیشتری از زنان را زیر پوشش قرار داد.

صفایی نیا با بیان اینکه باید زمینه را برای توانمند سازی بانوان فراهم کرد، تاکید کرد: به طور قطع نقش آفرینی زنان موفق در توسعه جامعه یک واقعیت انکارناپذیر است.

وی اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای زنان به ویژه بانوان خودسرپرست بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.

صفایی نیا ابراز کرد: انتظار می رود مردم شریف استان با مشارکت در این طرح روحیه تعاون، همدلی و خیرخواهی را در جامعه گسترش دهند.