بهره برداری از ۶۵ طرح روستایی و عشایری در کهگیلویه و بویراحمد
بهره برداری از ۶۵ طرح روستایی و عشایری در کهگیلویه و بویراحمد

  ۶۵ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر ۳۶۰ میلیارد ریال به‌صورت ویدئوکنفرانس همزمان با شش استان کشور  و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در سطح مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ۱۵ مهرماه روز بزرگداشت روستا به به بهره برداری رسید. پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir استاندار کهگیلویه […]

 

۶۵ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر ۳۶۰ میلیارد ریال به‌صورت ویدئوکنفرانس همزمان با شش استان کشور  و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در سطح مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ۱۵ مهرماه روز بزرگداشت روستا به به بهره برداری رسید.

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آیین بهره برداری این طرح ها در منطقه روستایی خلف آباد از توابع شهرستان بویراحمد مجموع اشتغالزایی این ۶۵ طرح اقتصادی و عمرانی در روستاهای این استان را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ترتیب ۱۹۳ و ۲۰۰ نفر عنوان کرد.

وی یادآور شد: میانگین سرمایه گذاری برای اجرای هر یک از یان طرح ها افزون بر پنج میلیارد ریال بوده است.

کلانتری تصریح کرد: از این تعداد ۲۸ طرح اقتصادی و ۳۷ مورد نیز عمرانی بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و ۱۶ و همچنین ماده ۱۰ و ۱۲ برای روستاهای خسارت دیده ناشی از زلزله و سیل و حتی سایر ظرفیت های قانونی و بودجه ای از جمله کمک های فنی و اعتباری اعتبارات قابل توجهی برای عمران و آبادانی روستاهای این استان انجام شده است.

 

طرح پرورش قارچ دکمه ای با سرمایه گذاری افزون بر ۲۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۸ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم و همچنین تولید سالانه افزون بر ۲۱۰ تن از جمله طرح های مهم روستایی و عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که به نمایندگی از ۶۵ طرح افتتاح شد.