واکنش مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به انتقاد امدادگران هم استانی
واکنش مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به انتقاد امدادگران هم استانی

بنام خدا مدیر محترم سایت صبح زاگرس ، امید زاگرس و …. با ادای سلام و تحیت الهی احترامه در پاسخ به مطلب مندرج در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ آن رسانه تحت عنوان جمعی از امدادگران استان موارد ذیل جهت درج به همان شیوه طبق قانون مطبوعات ارسال می گردد. – از دغدغه بجای و […]

بنام خدا
مدیر محترم سایت صبح زاگرس ، امید زاگرس و …. با ادای سلام و تحیت الهی
احترامه در پاسخ به مطلب مندرج در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ آن رسانه تحت عنوان جمعی از امدادگران استان موارد ذیل جهت درج به همان شیوه طبق قانون مطبوعات ارسال می گردد.
– از دغدغه بجای و انتقاد سازنده جمعی از امدادگران استان تشکر نموده و اینجانب هم به توانمدی،شجاعت و هنرمندی فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در تمامی عرصه ها بخصوص عرصه امداد و نجات و غواصی ایمان داشته…
ولی کاش می فرمودند این نامه عریض و طویل در پاسخ به کدام اظهارات توهین آمیز حقیر است !!!؟؟؟؟ که خود از آن بی اطلاعم، می باشد ؟
خواهش دارم عین اظهارات مدنظر نویسندگان محترم نامه را هم منتشر بفرمایید تا منبعد بنده بیشتر دقت کنم…
– از بدو ورود اینجانب به مدیریت بحران استان ( یعنی ۸ ماه پیش) بیشتر تلاشم پیگیری برای تجهیز و تامین ضروریات اطفای حریق ، آتشنشانی ها ،تیم غواصی ، امداد و نجات و کوهنوردی بوده است ( و دهها مکاتبه آن موجود می باشد .)
اما تاکنون یک ریال اختیار و منابع مالی نداشته ایم. که این مهم نیز تابعی از شرایط اقتصادی کشور طی مدت اخیر است.
اولین برنامه مدیریتی ما ، ساماندهی و تجهیز استعدادهای خداددای فرزندان این خاک برای تشکیل تیم های امداد- نجات و واکنش سریع بوده ام ولی متاسفانه به دلیل محدودیت منابع ، امکانات و نداشتن اختیارات جامع
استخدامی ، مالی و … موفق به این مهم – که جا داشت افراد آتشبیار! این نوع مطالب، سالها پیش بفکر این موضوعات می بودند – تاکنون ، نشدیم. اما همچنان تلاش خواهیم کرد که این مطالبه بحق امدادگران و جوانان استان را محقق کنیم.

علی هذا “میدان عمل” همچنان دایر است و خانواده حادثه دیده چشم انتظار پیدا شدن عزیز شان هستند و ما همچنان دست غواصان ، استادان غواصی و مقاله نویسان غواصی را برای آرامش خانواده های حادثه دیده ، به گرمی می فشاریم …!!!
.
– درخصوص حادثه غرق شدگی در رودخانه بشار و متعاقب آن اعزام تیم امداد و نجات آتشنشانی شیراز جهت کمک به پیدا کردن فرد غرق شده (ضمن تشکر از زحمات ایشان) ، به استحضار می رساند؛ کمک خواستن از جمعی از هموطنان، – برای یک حادثه – به هیچ وجه نافی توانمندی های نیروی های درون استان نبوده و توهینی به امدادگران استانی نخواهد بود. بلکه ضعف ساختاری و کم کاری سالیان دراز برخی ها !! را نشان میدهد.نه مدیر بحرانی که با دست خالی و تنها سرمایه اش( یعنی وقت شخصی و اندک آبرویش) شبانه روز ، پای کار است.
تنها هدف و نیت من کمک به افراد حادثه دیده است، اینکه چه کسی نجات میدهد مهم نیست مهم رفع درد و رنج مردم سرزمینم است.
– ظهر روز حادثه از هلال احمر استان، سپاه و آتشنشانی کمک خواستیم که ایشان هم در حد توان و بضاعت شان فعالانه پای کار بودند … .
تجهیز و تامین نیروی انسانی در بخش های امداد و نجات و آتشنشانی وظیفه ذاتی ادارات و دستگاه های مربوطه هست که باید در طول این سالها و دولت ها مختلف انجام می دادند.
باشد که تجهیزات و امکانات دیگر استانها را ببینیم و بفکر آینده این دیار باشیم….

من الله توفیق
۱۷ خرداد ۱۳۹۸
وحید محمدی تبار