یادداشت/چماق و هویج آمریکا و تجارت آمریکایی/سید جواد فدایی
یادداشت/چماق و هویج آمریکا و تجارت آمریکایی/سید جواد فدایی

سید جواد فدایی   امروز دونالد ترامپ در فلوریدا و در میان هواداران خود به مسئله ای اعتراف کرد که با در کنار هم قرار دادن اتفاقات این روزها و این حرفهای رئیس جمهور آمریکا میتوان به پازلی رسید که با تکمیل آن افرادی را که همچنان از تهدیدهای تو خالی آمریکا هراس دارند روشن […]

سید جواد فدایی

 

امروز دونالد ترامپ در فلوریدا و در میان هواداران خود به مسئله ای اعتراف کرد که با در کنار هم قرار دادن اتفاقات این روزها و این حرفهای رئیس جمهور آمریکا میتوان به پازلی رسید که با تکمیل آن افرادی را که همچنان از تهدیدهای تو خالی آمریکا هراس دارند روشن کرده و واقعیت ها را به دنیا نشان داد.

وی که در جمع انبوه طرفدارانش سخن میگفت بار دیگر به دولت حقیر شده سعودی گوشزد کرد که برای امنیتش باید دلار خرج کند.

 

حالا این حرف رئیس کاخ سفید را با وجود ۴۵۰ میلیارد دلار هزینه تسلیحاتی و دفاعی عربستان در کنار قشون کشی نظامی به منطقه و تبلیغات وسیع رسانه ای و هوچی گری های فراوان و ایران هراسی ها قرار دهیم تا متوجه راهبرد تجاری و تاکتیکی آمریکا شویم.

 

آمریکا ابتدا منطقه را به میدان لشکر کشی و مچ اندازی تبدیل میکند و با آوردن ناوهای جنگی به خلیج فارس باعث میشود نیروهای نظامی ایران به بالاترین سطح آمادگی خود برسند و از این طریق خاندان بزدل سعودی را از این آمادگی بالا میترساند و دوشیدن میلیارد دلاری اش را آغاز میکند.

 

فروش سلاح در منطقه به کشورهای کوچک و ترسوی عربی از طریق ایران هراسی و همینطور خالی کردن دل غربزده های داخلی ایران برای فشار به حکومت و نهایتا خروج حقیرانه بدون دست آورد سیاسی از منطقه از برنامه های روتین آمریکا در این سالها در خاورمیانه بوده است .

 

تنها تفاوت سالهای اخیر با گذشته نوع رفتار دولت ایران با اینگونه شرایط بوده است.

افرادی در دولت با بی توجهی و گاها عامدا با این سیاستهای آمریکا همراهی کرده و سعی در انتشار ترس و غربزدگی خود در کل جامعه دارند که البته بی نتیجه میماند.
افرادی در دولت و در سطح کلان هستند که با هر تشر آمریکا دچار وادادگی میشوند و مرعوب سیاست چماق و هویج کاخ سفید می گردند . اگر مجموعه نظام و مردم اجازه دهند هر بار تن به مذاکره می دهند و در هر مذاکره همچون سنوات قبل امتیازات مجانی و بدون ضمانتی به دشمن تقدیم میکنند.

 

در این شرایط بهترین اقدام آگاه سازی جامعه و همراهی با سیاست های کلان نظام و رهبری و اعتماد به توان بازدارنده نظامی کشور است که در منطقه و همینطور نوع حرکات دشمن تاثیر گذار است.