یک برنامه فرهنگی برای ماه مبارک رمضان در گچساران با ممانعت شهرداری این شهر لغو شد/ از واکنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران و کاربران و هنرمندان تا طعنه اینستاگرامی تاجگردون+ یادداشت مخاطب
یک برنامه فرهنگی برای ماه مبارک رمضان در گچساران با ممانعت شهرداری این شهر لغو شد/ از واکنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران و کاربران و هنرمندان تا طعنه اینستاگرامی تاجگردون+ یادداشت مخاطب

برنامه شب های رمضان که قرار بود در شب های باقی مانده ماه مبارک رمضان برگزار شود با وجود مجوزات از فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران توسط شهرداری دوگنبدان لغو شد که این باعث واکنش های متعددی شد که در ادامه واکنش یکی از مخاطبان گچسارانی را می خوانید؛ در حالی که […]

برنامه شب های رمضان که قرار بود در شب های باقی مانده ماه مبارک رمضان برگزار شود با وجود مجوزات از فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران توسط شهرداری دوگنبدان لغو شد که این باعث واکنش های متعددی شد که در ادامه واکنش یکی از مخاطبان گچسارانی را می خوانید؛

در حالی که امور فرهنگی هر شهرداری و شورای شهری در هر نقطه کشور به کارهای فرهنگی متعدد در سطح شهرها می پردازند در دو سال اخیر در گچساران صرفا تبدیل به یک پوستر چسبان شده است و کار فرهنگی را در بنر نصب کردن دیده است و شهرداری دوگنبدان به جای آن‌ که کمک کار فرهنگی و هنری در شهر باشد به مانع بزرگ آن تبدیل شده است، روزهای اخیر یک برنامه فرهنگی در شهر تبلیغ می شود که مربوط به ماه مبارک رمضان است اما دقیقا در ساعات کمی تا اجرای برنامه مامورین سد معبر شهرداری مانع از اجرای این کار فرهنگی می شوند گویی که این کار فرهنگی یک سد شهری ایجاد کرده است در حالی که اساس هر جامعه ای اقدامات فرهنگی و زیرساختی است ولی متاسفانه شهرداری دوگنبدان کار را فقط در آسفالت کردن معابر دیده است کما اینکه بقیه شهرداری های استان همچون یاسوج علاوه بر کارهای عمرانی اقدامات فرهنگی بسیاری را با وجود بودجه کم انجام داده است و می دهد ولی در دو سال اخیر برنامه های فرهنگی از جانب شهرداری کاملا تعطیل شده است.

شهرداری فعلی دوگنبدان به دلیل عدم آشنایی با شرح وظایف خود و عدم توانایی در تفکیک رفتار سیاسی و حس مسئولیت فرهنگی نسبت به شهروندان نه برنامه ای فرهنگی را می تواند و نه با وجود مجوزهای کامل اجازه می دهد که هنرمندان این شهر که شهره کشور هستند کار فرهنگی خود را برای مردم انجام دهند.

به همین دلیل امیر نوروزی رئیس اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی گچساران در واکنش به این اتفاق گفته است؛

 

درخواست موسسه فرهنگی امید ملت زاگرس برای اجرای برنامه فرهنگی مذهبی شبهای رمضان در پارک میدان فردوسی قانونی وبر مبنای روال شکل گرفته و به شهرداری هم مکاتبه شد ولی پاسخی مبنی بر مواففت و یا مخالفت داده نشد.

وی افزود: چنانچه نظری دراین خصوص داشتند می بایست مکتوب به ما اعلام میشد و عجیب است که شهرداری به جای مشارکت در برنامه های فرهنگی برای شهروندان از برگزاری این برنامه ها ممانعت میکند.

نوروزی ادامه داد : انتطار میرفت با برنامه فرهنگی و مجریانش به شکل دیگری برخورد شود نه مامورین سد و معبر شهرداری اقدام به جمع کردن یک برنامه فرهنگی کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران تصریح کرد: بنده از مسولین بالاتر به ویژه فرماندار محترم تقاضامندم به شکل مطلوب وارد عمل شوند نا اینگونه برخوردها باب نشود.

این مسول فرهنگی شهرستان بیان داشت: بی شک عدم پاسخگویی به مطالبه عمومی شهروندان به ویژه مطالبات فرهنگی درپستوهای نا آگاهی و عدم آشنایی به شرح وظایف آن هم در دستگاه بزرگی مثل شهرداری عواقب خطرناکی خواهد داشت.

نوروزی در پایان گفت: امیدوارم با گفتگو و هم اندیشی درخدمت همه جانبه به شهروندان عزیز دستانمان باهم به حرکت درآید نه بر علیه همدیگر حرکت کنیم ، چرا که زیانش نصیب شهروندان خواهد شد.
به گزارش فریادجنوب این اتفاق با واکنش گسترده کاربران و هنرمندان گچسارانی روبرو شد که از تصویر واحد زیر استفاده کردند؛


در این میان تاجگردون نیز در پستی اینستاگرامی به طعنه به این اتفاق واکنش داد؛

هر هنری زیبایی خودش را دارد. جمعی توانستند هنر خودشان را نمایش دهند. محیطی سالم و زیبا. این زیبایی کار به هر انسانی انرژی میدهد. درسته که همه مشکل دارند ولی آنچه که مهم است لبخندیست ولو اندک که بر لبان جمعی گذاشته میشود. در اینهمه کار زیبا که مدتیست توسط هنرمندان و ورزشکاران عزیز شهرم شکل گرفته و فقط بوی مهر از آن بلند میشود شنیدم جمعی فاقد صلاحیت رهبری شهروندی و جامعه زمزمه بلند کرده اند که اینگونه مجامع نباید باشد. اگر این باشد چه جمود فکری که در این شرایط که باید به مردم امید داد آنان را بری میکنند. شهر متعلق به شهروندان است و نه خواص. امیدوارم مسئولین هنری و امنیتی شهر به این تذکر جدی و دلسوزانه توجه جدی داشته باشند و بدانند محیط شهر متعلق به شهروندان است و فرهنگ والای هنرمندان شهرم این اجازه را میدهد که در چهارچوب قانون از همه امکانات شهر استفاده مطلوب کرد