آشتی دو خانواده بویراحمدی با میانجی گری شهردار اسبق یاسوج و معاون سیاسی_امنیتی اسبق استاندار
آشتی دو خانواده بویراحمدی با میانجی گری شهردار اسبق یاسوج و معاون سیاسی_امنیتی اسبق استاندار

فریاد جنوب؛شهردار اسبق یاسوج و معاون اسبق استانداری دو خانواده کهگیلویه و بویراحمدی را پس از مدت ها تنش، آشتی دادند. حضرت علی (ع) در آخرین وصیت خود برای دو فرزندش حسن و حسین (ع) پیش از آن که از امور اساسی دین نظیر نماز، روزه، جهاد، حج و نظایر آن سخن بگوید می‎فرماید: شما […]

فریاد جنوب؛شهردار اسبق یاسوج و معاون اسبق استانداری دو خانواده کهگیلویه و بویراحمدی را پس از مدت ها تنش، آشتی دادند.

حضرت علی (ع) در آخرین وصیت خود برای دو فرزندش حسن و حسین (ع) پیش از آن که از امور اساسی دین نظیر نماز، روزه، جهاد، حج و نظایر آن سخن بگوید می‎فرماید: شما دو نفر و همه خانواده و فرزندان و هرکسی را که این نامه به او می‎رسد به تقوای خدا و نظم در امور وصیت می‎کنم. خدا را در اصلاح امورتان که من از جدتان رسول اکرم (ص) شنیدم که می‎فرمود: اصلاح امور از یک سال نماز و روزه برتر است.

از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود: «صدقه‌ای که خدا آن را دوست دارد اصلاح امور مردم است، هرگاه که به تباهی گرایید یعنی نزدیک کردن ایشان به یکدیگر است، هرگاه از هم دوری گزیدند.» (بحارالانوار ص. ۳۶۹).

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، محمد بهرامی شهردار اسبق یاسوج و فتاح محمدی معاون سیاسی_امنیتی اسبق استان کهگیلویه و بویراحمد با میانجی گری و حضور بین دو خانواده یاسوجی آن ها را با هم آشتی دادند.

محمد بهرامی در این نشست گفت:اجر و ثواب کسانی که از حق و حقوق خودشان می‌گذرند و گذشت می‌کنند در پیشگاه خداوند از چنان اهمیتی برخوردار است که در روز سخت قیامت بدون محاسبه وارد بهشت می‌شوند.

وی از مردم بزرگان و ریش سفیدان منطقه خواست تا با استفاده از توانایی و ظرفیت‌های فرهنگی خود زمینه‌های صلح و سازش بیشتری را به منظور ایجاد امنیت و آرامش جامعه فراهم کنند.

در این جلسه که تنی چند از نخبگان و ریش سفیدان طایفه مشایخ بویراحمد حضور داشتند صلح و سازش بین این دو خانواده برقرار و کدورت ها بین آن ها برطرف شد.

لازم به ذکر است در این جلسه به دلیل شیوع بیماری کرونا صلح و آشتی این دو خانواده بدون دست دادن و روبوسی انجام شد و حضار به رعایت موارد بهداشتی تاکید کردند.