ابراز نگرانی شدید بابت  انتقال بخشی  از مأموریت دانشگاه فرهنگیان به پیام نور
ابراز نگرانی شدید بابت  انتقال بخشی  از مأموریت دانشگاه فرهنگیان به پیام نور

دانشگاه فرهنگیان با برخورداری از اساتید فرهیخته ومجرب وتفاوت قابل ملاحظه با دانشگاه پیام نور در فضای فیزیکی –تجهیزات وفضای تربیتی وآموزشی می باشد که هدف این دانشگاه که با بهره مندی از بهترین دانشجویان ومناسب ترین فضا وامکانات برای تربیت نیروهای تحول گرا وخلاق را محقق خواهد کرد

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir

شورای عالی انقلاب فرهنگی
با سلام وتحیات
با تبریک ایام میمون ومبارک شعبان اعظم وبهار طبیعت وآرزوی شفا برای بیماران ورهایی از ویروس کرونا در کشور همانطور که استحضار دارید آموزش وپرورش بستر تربیت وآموزش انسان بعنوان محور اصلی توسعه واز نهادهای بزرگ وگسترده اجتماعی است که دارای نقش اساسی در توسعه فرهنگی –اجتماعی –اقتصادی وسیاسی است.
بی شک ارتقاء جوامع انسانی در گروه تربیت وتأمین نیروی انسانی ماهر ومتخصص است واین مهم زیربنای برای رشد وتوسعه همه جانبه می باشد.
امروزه اهداف آموزش وپرورش از تعلیم وانتقال میراث فرهنگی گذشتگان فراتررفته وابعاد ذهنی-جسمی-عاطفی-اجتماعی واخلاقی فرزندان بعنوان آینده سازان ومسئولان آینده جامعه را در بر می گیرد.
تحقق اهداف عالی در آموزش وپرورش هر کشور مستلزم توجه ویژه به جایگاه معلم ومحتوای آموزشی وزیرساختهای آن جامعه برای عرصه تعلیم وتربیت است.
در جمهوری اسلامی ایران تأکید رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بر تغییر وتحول در نظام آموزشی ودر پی آن تدوین سند تحول بنیادین بیانگر توجه ویژه نظام به عرصه آموزش وپرورش است.
بدیهی است تحول در نظام تربیت معلم که محور اصلی این نظام می باشد انکارناپذیر است.
این مهم بارویکرد آموزشی تخصصی وحرفه ای تربیت محور با ارائه راهکار استقرار نظام ملی تربیت معلم وراه اندازی دانشگاه فرهنگیان توسط وزارت آموزش وپرورش با همکاری دیگر دستگاهها براساس سند تحول بنیادین بیان شده است.
در این سند تأکید بر کارورزی وشایستگی حرفه ای معلم وطراحی روشهای مطلوب برای ارتقای شیوه های جذب،وتربیت ونگهداشت معلم پیشنهاد شده است.
بی شک امروز دانشگاه فرهنگیان ظرفیت ارزشمند برای به روز کردن مسیر تربیت معلم ودارای توانمندیهای ویژه ساختاری نظر به ضرورت وتأکید مقام معظم رهبری بر نقش وجایگاه معلم بعنوان اساسی ترین عنصر در نظام آموزش وپرورش وشایستگی های خاص در تأمین وتربیت معلمان متعهد-توانمند وتسهیل کننده فعالیتهای آموزشی وپرورشی در تلفیق علم ودین ومشارکت وتولید علم می باشد.
نظر به اینکه مدتی در فضای مجازی نامه ای حاکی از برنامه ریزی انتقال بخش قابل توجهی از مأموریت دانشگاه فرهنگیان به پیام نور منتشر گردید با توجه به موارد فوق الذکر واستناد به موارد زیر انتظار داریم نسبت به پیگیری این مهم که سبب نگرانی دلسوزان تعلیم وتربیت گردیده همکاری ومساعدت لازم را دستور فرمائید.
1- راه اندازی دانشگاه فرهنگیان براساس سند تحول بنیادین ویکی از زیر نظام های مهم این سند در تأمین نیروی انسانی می باشد.
2- در ابلاغ سیاستهای کلان حوزه آموزش وپرورش از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)مورخه10/2/92که برگرفته از اختیارات اصل110 قانون اساسی است ومفاد سند تحول بنیادین دولت موظف به تأمین منابع مالی این دستگاه عظیم ورعایت اولویت بودجه مورد نیاز نسبت به دستگاههای دیگر است وسزاوار نیست با طرح مشکل آموزش وپرورش در تأمین منابع مالی تربیت معلم از دانشگاه فرهنگیان به پیام نور وآن هم با هدف کلی پرکردن ظرفیت خالی آن که با تجمیع واحدهای پراکنده امکان پذیر می باشد انتقال یابد که تبعات آن درازمدت دامنه گیر خواهد شد.
3- در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان هیأت امنا با ریاست محترم جمهور مصوب گردیده است واین خود مبین جایگاه این دانشگاه است که هدف آن تربیت معلمان جامعه می باشد.
4- دانشگاه فرهنگیان با برخورداری از اساتید فرهیخته ومجرب وتفاوت قابل ملاحظه با دانشگاه پیام نور در فضای فیزیکی –تجهیزات وفضای تربیتی وآموزشی می باشد که هدف این دانشگاه که با بهره مندی از بهترین دانشجویان ومناسب ترین فضا وامکانات برای تربیت نیروهای تحول گرا وخلاق را محقق خواهد کرد.
5- آموزش وپرورش تربیت کننده نیروی انسانی بعنوان محور توسعه است ودر صورتی که با مشکلات مالی روبرو باشد روشهای به مراتب مناسب تر برای حل آن وجود دارد به گونه ای که کیفیت تربیت نیروی انسانی دچار آسیب نشود.
بنابراین نظر به مفاد بیان شده وضرورت ارتقای کیفیت نظام تربیت معلم و روزآمد کردن برنامه های درسی وفدانکردن کیفیت برای جلوگیری از انحلال دانشگاه پیام نور بعنوان بخشی از نیروهایی که این عرصه را لمس وبه آینده آن امیدواریم ملتمسانه از آن شورای محترم خواهانیم نسبت به موضع گیری وتقویت این دانشگاه که فرزندانی مطلوب تراز جامعه مهدوی وانقلاب تربیت می کند همراهی ومساعدت فرمایئد.
هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد