اطلاعیه شماره ۲ کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا/پویش ”به خانه بر میگردیم”برای آن هایی که به سفر رفته اند
اطلاعیه شماره ۲ کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا/پویش ”به خانه بر میگردیم”برای آن هایی که به سفر رفته اند
ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کرد: تلاش حداکثری برای مقابله با شیوع کرونا نیاز به خودداری از انجام ترددها و سفرهای غیرضرور در داخل شهرها دارد و هم‌وطنان عزیز، حتی الامکان کالاهای مورد نیاز خود را با روش‌های غیرحضوری دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛ کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا اطلاعیه شماره ۲ خود اعلام کرد: با توجه به انتشار برخی تصاویر در فضای مجازی مبنی بر مراجعه به اقامتگاه افراد غیر بومی در یکی از شهرستان ها و تعیین ضرب الاجل مبنی بر تخلیه فوری محل، به آگاهی عموم هموطنان گرامی می رساند که تذکرات لازم مبنی بر ضرورت رعایت چارچوب ها و اجتناب از هرگونه افراط و تفریط در اجرای طرح، به مسئولان استان و شهرستان محل تهیه تصاویر یادشده ابلاغ شده است.

بعلاوه تأکید می شود؛ صرفاً مدیریت زمان بازگشت از سفر و موکول نکردن آن به روزهای پایانی تعطیلات، مورد انتظار و هرگونه اقدام فراتر از طرح ابلاغی در خصوص مسافرین غیر قابل قبول است و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

باسمه تعالی

اطلاعیه شماره ۲ کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا

اکنون که همراهی، همکاری، حمایت و مشارکت مثال زدنی مردم شریف و عزیز ایران، در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ و استمرار فعالیت های شبانه روزی پزشکان، کادر درمانی و همه دستگاههای مسئول برای کنترل شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، موجب شده تا شروع طرح، به نحو مؤثری محقق و گام مهمی در جهت تحقق سیاست های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای ایجاد تمهیدات ضروری پیشگیرانه در سطح جامعه برداشته شود، ضمن ابراز سپاس و تقدیر به پیشگاه ملت و به منظور تداوم مؤثر اجرای طرح، توجه عموم هموطنان عزیز را به ۷ موضوع بسیارمهم ذیل، جلب می‌نماید:

1- برای به ثمر رسیدن تلاش ملی و خواست همگانی با هدف ممانعت از شیوع کرونا، آن دسته از هموطنان که به هر دلیل به سفر رفته اند، با اهتمام به پویش «به خانه بر می گردیم» و با رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی و نکات ایمنی مرتبط با آن، نسبت به مدیریت زمان بازگشت به شهرهای مبدأ خود اقدام و از آغاز هرگونه سفر جدید، خودداری کنند.

2 – برابر تاکیدات مکرر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عموم متخصصان، مهم ترین راه مقابله و ممانعت از شیوع ویروس کرونا ماندن درخانه است، لذا برای تحقق حداکثری این راهبرد، انتظار می رود، هر ایرانی یک رسانه برای بازنشر این درخواست عمومی و ترغیب اطرافیان به حضور در پویش در خانه می مانیم باشد.

3- تلاش حداکثری برای مقابله با شیوع کرونا نیاز به خودداری از انجام ترددها و سفرهای غیرضروری در داخل شهرها دارد. لذا شایسته است، هموطنان عزیز، حتی الامکان، کالاهای مورد نیاز خود را با روش های غیرحضوری، از فروشگاه های توزیع کننده کالا و خدمات، دریافت نمایند.

4 – ستادهای استانی در استانداریها و ستادهای شهرستانی در فرمانداری‌ها از ابتدای اجرای طرح با جدیت فعالیت داشته و آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی شهروندان محترم هستند. بعلاوه در پرتال وزارت کشور، استانداریها و فرمانداری‌ها نیز پاسخ سوالات متداول مردمی واصله در خصوص این طرح، درج و به تدریج تکمیل خواهد شد.

5- با تقدیر از بسیج همگانی تمام دستگاه ها، نهادها و خصوصاً مردم آگاه کشورمان در اجرای صحیح و همه جانبه طرح موصوف، تاکید می گردد، انتشار اخبار در مورد این طرح و ترتیبات مختلف ناشی از آن در روند زندگی مردم و کسب و کارها، صرفاً در قالب مصاحبه های مسئولان عالی کشور و اطلاعیه های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته اجتماعی انتظامی ستاد از طریق رسانه ملی، خبرگزاری ها و سایر رسانه های شناسنامه دار کشور انجام می شود و به همین دلیل انتظار دارد به شایعات، گمانه زنی ها و برداشت هایی که بعضاً از سر بی اطلاعی یا بی توجهی، در بخش های از فضای مجازی، توزیع می شود، توجه نشود.

6- با توجه به انتشار برخی تصاویر در فضای مجازی مبنی بر مراجعه به اقامتگاه افراد غیر بومی در یکی از شهرستان ها و تعیین ضرب الاجل مبنی بر تخلیه فوری محل، به آگاهی عموم هموطنان گرامی می رساند که تذکرات لازم مبنی بر ضرورت رعایت چارچوب ها و اجتناب از هرگونه افراط و تفریط در اجرای طرح، به مسئولان استان و شهرستان محل تهیه تصاویر یادشده ابلاغ شده است. بعلاوه تأکید می شود؛ صرفاً مدیریت زمان بازگشت از سفر و موکول نکردن آن به روزهای پایانی تعطیلات، مورد انتظار و هرگونه اقدام فراتر از طرح ابلاغی در خصوص مسافرین غیر قابل قبول است و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

7- با توجه به سؤالات مکرر مترددین بین تهران و البرز، تأکید می شود؛ رفت و آمد اتوموبیل های پلاک استان های مذکور بین دو استان، برای مقاصد کاری یا موارد اضطراری، فاقد اشکال است و مسئولان استانداری های مذکور، با ایجاد هماهنگی نسبت به اجرای این امر، اقدام می نمایند.

کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا مستقر در وزارت کشور

  • نویسنده : میر امید عباس پور
  • منبع خبر : فارس