اظهار نگرانی رئیس شورای شهر یاسوج نسبت به دو معضل جدی بهداشتی این شهر/نبود امکانات جمع اوری مکانیزه پسماند و دفع غیر اصولی زباله های بیمارستانی
اظهار نگرانی رئیس شورای شهر یاسوج نسبت به دو معضل جدی بهداشتی این شهر/نبود امکانات جمع اوری مکانیزه پسماند و دفع غیر اصولی زباله های بیمارستانی
متاسفانه در شهر یاسوج و به طور کل استان کهگیلویه و بویراحمد امکانات دفع اصولی زباله های عفونی بیمارستان ها وجود ندارد و با توجه به این که باید این زباله ها قبل از دفع باید در محیط بیمارستان تحت حرارتی مشخص قرار داده شوند تا عفونت ها، میکروب ها و ویروس ها در آن دما نابود شوند و بعد از این فرایند آن ها را به محل دفع این زباله ها انتقال دهند.

فریاد جنوب؛ رئیس شورای شهر یاسوج نسبت به دو معضل بهداشتی جدی در این شهر که این روز ها شکل ملموس تری به خود گرفته اند اظهار نگرانی کرد.

مسعود خوبانی در گفت و گو با خبرنگار فریاد جنوب از نبود امکانات برای جمع آوری مکانیزه زباله در شهر یاسوج و نیز دفع غیر اصولی زباله های عفونی بیمارستان های این شهر ابراز نگرانی کرد.

رئیس شورای شهر یاسوج گفت:با توجه به اینکه سیستم جمع آوری زباله در همه مراکز استان ها به صورت مکانیزه انجام می شود می توان گفت کار برای کارگران جمع آوری پسماندها آسان می شود و به حفظ سلامتی و کاهش آسیب ها و صدمات وارده به نیروی کار کمک می کند.اما در شهر یاسوج چنین امکاناتی وجود ندارد و با توجه به شیوع بیماری کرونا ادامه جمع آوری دستی، فشرده سازی و دفع سنتی زباله ها در این شهر امکان شیوع بیماری را بین کارگرانی که مستقیم با زباله ها در تماس هستند بیشتر میکند و این موجب نگرانی ما در شورای شهر یاسوج شده است.

وی ادامه داد: برای حل این مورد می توان در مناقصات شرکت هایی که حضور دارند را با شرط داشتن امکانات جمع آوری و دفع مکانیزه پذیرش شوند تا بتوانیم از رفع این مشکل مطمعن شویم.

خوبانی در ادامه دومین نگرانی خود برای شهر یاسوج در این روزها را دفع غیر اصولی زباله های عفونی بیمارستان های این شهر عنوان کرد و گفت: متاسفانه در شهر یاسوج و به طور کل استان کهگیلویه و بویراحمد امکانات دفع اصولی زباله های عفونی بیمارستان ها وجود ندارد و با توجه به این که باید این زباله ها قبل از دفع باید در محیط بیمارستان تحت حرارتی مشخص قرار داده شوند تا عفونت ها، میکروب ها و ویروس ها در آن دما نابود شوند و بعد از این فرایند آن ها را به محل دفع این زباله ها انتقال دهند.

وی اظهار داشت: امیدوارم مسئولین استانی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که در این مدت شیوع بیماری کرونا از جان و دل برای حفاظت از سلامتی همشهریان مایه گذاشته اند تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار ببندند تا بتوانیم از شیوع بیش از پیش این بیماری و دیگر بیماری ها به خاطر این معضل جلوگیری کنیم.

  • نویسنده : میر امید عباس پور