اقدامات ضد کرونایی جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه وبویراحمد
اقدامات ضد کرونایی جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه وبویراحمد

حهانبین گفت: از روز 17 اسفند ماه 98 تا 12 فروردین ماه 99 حدود 118 هزار مسافر در درگاه‌های ورودی شهر توسط نیروهای هلال‌احمر غربالگری شدند که سرنشین تعداد 45 هزار و 853 خودرو غربالگری صورت گرفت و تعداد 33 سرنشین مشکوک به ویروس کرونا شناسایی و به مراکز درمانی جهت روند کار و تست و آزمایش‌های دیگر معرفی شدند.

سید امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قطعاً بعد از عبور از ویروس کرونا نقاط ضعف و قوت جمعیت هلال احمر مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت.
جهانبین در گفت‌وگو با فریادجنوب گفت: از ابتدا در مبادی ورودی قسمت‌هایی از استان، طرح‌های غربالگری را بر عهده گرفتیم و اولین محور هم‌محور اقلید به یاسوج که نیروهای هلال‌احمر و نیروی انتظامی آن را بر عهده گرفتند، در ورودی‌های دیگر را هم سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی بر عهده گرفتند و روزبه‌روز به تعداد پست‌های ما افزوده شد که 10 درگاه ورودی، 8 درگاه ثابت و 2 درگاه سیار بر عهده نیروهای هلال‌احمر بود و اقدامات غربالگری توسط امدادگران، جوانان و داوطلبان و پرسنل جمعیت هلال‌احمر انجام‌گرفته است.
وی افزود: در نشستی که اخیراً با استاندار کهگیلویه و بویراحمد داشتیم، بیان کردند که در صورت صلاحدید پست‌های غربالگری جمع‌آوری شوند و به سمت بیماریابی از طریق سامانه 4030 دانشگاه علوم پزشکی رفته و اکنون ورودی‌های شهر را نیروی انتظامی و سپاه بر عهده دارد.
جهانبین گفت: از روز (11 فروردین) به نیروهای هلال‌احمر اعلام کردیم درصورتی‌که نیاز به پست‌های غربالگری نباشد این پست‌ها جمع‌آوری شوند اما نیروهای هلال‌احمر همچنان در برنامه‌های دیگر کنار مردم هستند.

حهانبین گفت: از روز 17 اسفند ماه 98 تا 12 فروردین ماه 99 حدود 118 هزار مسافر در درگاه‌های ورودی شهر توسط نیروهای هلال‌احمر غربالگری شدند که سرنشین تعداد 45 هزار و 853 خودرو غربالگری صورت گرفت و تعداد 33 سرنشین مشکوک به ویروس کرونا شناسایی و به مراکز درمانی جهت روند کار و تست و آزمایش‌های دیگر معرفی شدند.

جهانبین اضافه کرد: تعداد 1220 نفر داوطلب و پرسنل از شروع طرح تا روز (12 فروردین‌ماه) در این پست‌ها مشغول انجام‌وظیفه بودند و کار غربالگری و ارائه خدمت به مردم را بر عهده داشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین اقلام ضدعفونی، بهداشتی و آموزشی از قبیل ماسک، دست‌کش، الکل، زل و مواد ضدعفونی توزیع شد که جوانان و امدادگران این اقدامات را بر عهده داشتند. گندزدایی و ضدعفونی انبارهای امدادی جمعیت هلال‌احمر، ساختمان‌های اداری، مرکز درمان توان بخشی جمعیت هلال‌احمر استان و خودروهای امدادی که مورداستفاده قرار می‌گیرند، و در کنار این اقدامات سامانه آموزش آنلاین (آموزش پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس) در قالب 10 جزوه هست و مردم می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و آموزش‌های لازم را در جهت پیشگیری با کروناویروس فرابگیرند.
جهانبین گفت: به‌زودی بسته‌های بهداشتی و حمایتی را در اختیار خانواده‌هایی که دچار این بیماری شده‌اند با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهیم داد و گندزدایی معابر و خیابان‌های شهر را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر در کنار ستاد هست و هر وظیفه‌ای هم طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی جمعیت هلال‌احمر مرکز و ستاد استانی به ما واگذار شود، پای‌کار هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بیشترین کمکی که می‌توان به‌سلامت جامعه و مردم انجام داد همان قطع زنجیره ارتباطی انسانی است. تا از گسترش کرونا ویروس جلوگیری شود؛ در خانه ماندن هم رعایت و اصولی دارد که مسائل بهداشتی باید رعایت شود از تجمعات در خانواده‌ها و دید و بازدیدها بپرهیزیم. صاحبان مراسمات عروسی و سوگواری‌ها رعایت کنند و مردم را دعوت نکنند و از تجمعات جلوگیری کنند. چون ممکن هست که این بیماری گسترش پیدا کند و مشکلاتی را ایجاد کند و باید دست‌به‌دست هم دهیم تا از گسترش این بیماری جلوگیری کنیم تا یک زندگی سالم و شاداب داشته باشیم.
جهانبین اضافه کرد: زمان برای اجرای برنامه‌ها و مراسمات شادی و دیدوبازدیدها زیاد هست اما اگر دقت نکنیم و از خانه‌هایمان بیرون بیایم و هشدارهای بهداشتی را رعایت نکنیم ممکن هست که به این ویروس دچار شویم و مشکلاتی گریبان گیر ما شود و وقت دیگری برای دیدوبازدید و محیطی عاری از ویروس نداشته باشیم و ممکن هست که فرصتی باقی نماند که امیدوارم همگی رعایت کنیم.

وی به سفر دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: آقای «محمودرضا پیروی» دبیر کل جمعیت هلال‌احمر به‌صورت سر زده به استان آمدند. و از روند اجرای برنامه‌ها در پست بویراحمد، غربالگری محور اقلید به یاسوج و ورودی شهر سی‌سخت بازدید کردند؛ در ارزیابی پوشش‌های حفاظتی، رعایت مسائل بهداشتی و تعاملات نیروهای داوطلب و پرسنل جمعیت هلال‌احمر را خوب اعلام کردند؛ و درزمینه‌ی اعتبارات و اقلام حفاظتی قول مساعد دادند و ماهم پیگیر هستیم.

 

.