انتقاد تند استاندار از چهره زشت شهر یاسوج /قیرپاشی بدون برنامه و هدرروی بیت المال
انتقاد تند استاندار از چهره زشت شهر یاسوج /قیرپاشی بدون برنامه و هدرروی بیت المال

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ؛شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج با «علی محمد احمدی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند و موضوع اختصاص قیر، قیرریزی و جلوگیری از هدرروی بیت‌المال نکات مهمی بود که احمدی به آنها اشاره کرد و گفت: چهره شهر یاسوج زیبنده مردم این شهر نیست، و این شهر […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ؛شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج با «علی محمد احمدی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند و موضوع اختصاص قیر، قیرریزی و جلوگیری از هدرروی بیت‌المال نکات مهمی بود که احمدی به آنها اشاره کرد و گفت: چهره شهر یاسوج زیبنده مردم این شهر نیست، و این شهر به عنوان پیشانی اداری و سیاسی استان باید از چهره زیباتری برخوردار باشد.

احمدی در این نشست که (یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۸) در سالن شماره ۲ استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اجرای زیرساخت‌ها و زیباسازی مبلمان شهری به صورت اصولی و هدفمند می‌تواند شهر یاسوج را به یکی از زیباترین شهرهای کشور تبدیل کند.
وی با با اشاره به اینکه شورا یکی از دستاوردهای مهم و بنیادی نظام در بحث مردم سالاری نوین بوده است، عنوان کرد: امیدوارم روزی شاهد آن باشیم که شوراها در توسعه محلی نقش و ماموریت خود را ایفا کنند.
احمدی با بیان اینکه ما ملزم به جلب رضایت مردم هستیم، خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط کنونی کشور، کمبود منابع و انتظارات مردم که در حال افزایش بوده باید تمام تلاش خود را برای استفاده مطلوب تر از این منابع برای خدمت رسانی مطلوب‌تر به مردم به کار گیریم.
وی با بیان اینکه شهر یاسوج به عنوان پیشانی اداری و سیاسی استان باید از چهره زیباتری برخوردار باشد، ابراز کرد: تقویت زیرساخت‌های شهری مرکز استان نیازمند همدلی و همکاری بیشتر مردم و مسئولان بوده و در این راستا معاونت عمرانی استانداری نیز از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد کمی فضای شهری یاسوج بیان کرد: این رشد در صورتی پسندیده است که همراه با آینده پژوهی و طرح‌های علمی باشد.
احمدی با تاکید بر اینکه ما باید کاستی‌ها گذشته را جبران کنیم، افزود: اکنون ماموریت اصلی باید انجام زیرساخت‌ها و زیباسازی شهر زیبای یاسوج است.
وی در ادامه افزود: شورا یکی از دستاوردهای مهم و بنیادی نظام در بحث مردم سالاری نوین بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امید است روزی شاهد آن باشیم که شوراها در توسعه محلی نقش و مأموریت خود را ایفا کنند.
وی با بیان اینکه ما ملزم به جلب رضایت مردم هستیم، گفت: باتوجه به شرایط کنونی کشور، کمبود منابع و انتظارات مردم که در حال افزایش است باید تمام تلاش خود را برای استفاده مطلوب‌تر از این منابع برای خدمت رسانی مطلوب‌تر به مردم به کار گیریم.
احمدی با بیان اینکه شهر یاسوج به عنوان پیشانی اداری و سیاسی استان باید از چهره زیباتری برخوردار باشد، بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های شهری مرکز استان نیازمند همدلی و همکاری بیشتر مردم و مسئولان است و در این راستا معاونت عمرانی استانداری نیز از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.
وی با اشاره به رشد کمی فضای شهری یاسوج گفت: این رشد در صورتی پسندیده است که همراه با آینده پژوهی و طرح‌های علمی باشد.
احمدی با تاکید بر اینکه ما باید کاستی‌ها گذشته را جبران کنیم، افزود: اکنون مأموریت اصلی باید انجام زیرساخت‌ها و زیباسازی شهر زیبای یاسوج است.
وی اظهار داشت: اگر در گذشته هر سال تنها ۲ میلیارد تومان به حریم رودخانه بشار اختصاص می‌دادند اکنون مبلمان زیبا و ساحل سازی چشم نوازی در حریم این رودخانه را شاهد بودیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حاشیه نشین‌ها با آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند، عنوان کرد: این چهره زیبنده شهر یاسوج نیست و باید با یک عزم جهادی برای رفع این مشکلات و زیباسازی محیطی گام برداشت.
وی با بیان اینکه شرایط هندسی معابر اصلی شهر ترافیک روان را نشان نمی‌دهد، تاکید کرد: باید با ایجاد زیرگذر، تقاطع غیرهم سطح و سایر مسائل فنی این مشکلات برطرف شود.
احمدی در زمینه مالکیت فروشگاه رفاه، گفت: این ملک متعلق به وزارت کشور بود و با تلاش‌های انجام شده دوباره در اختیار این وزارت خانه قرار گرفت.
وی در خصوص پرداخت خسارت سیل به واحدهای شن و ماسه، تصریح کرد: تمامی کارخانه‌هایی که در حریم رودخانه احداث شده‌اند از دریافت این خسارت محروم می‌شوند و این اعتبار تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که در محل‌های قانونی اقدام به کار و تولید کرده‌اند.
احمدی در خصوص تأمین قیر از سوی دولت، خاطرنشان کرد: این سهمیه با کمک وزیر نفت، رایزنی‌های مجمع نمایندگان استان و پیگیری‌های استانداری محقق شد و انتظار می ورد پس از شناسایی مکان‌های مناسب و هدفمند نسبت به قیرریزی جاده‌ها اقدام شود تا شاهد قیرپاشی بدون برنامه و هدرروی بیت المال نباشیم.
وی با تاکید بر اینکه شهر یاسوج دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی است، گفت: انتظار می‌رود مسئولان حوزه شهری شرایط مناسب برای حضور سرمایه گذار را فراهم کنند و جذب سرمایه گذار در اولویت کاری مدیریت شهری باشد.
احمدی افزود: فاصله بین پل بشار تا پل مختار بهترین مکان برای احداث جاده ساحلی است و این منطقه می‌تواند بهتر از زاینده رود بدرخشد و تنها نیازمند یک مشارکت همگانی و دغدغه مندی مسئولان حوزه شهری است./امید زاگرس