اولتیماتوم دوباره استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فرمانداران
اولتیماتوم دوباره استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فرمانداران
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر فرمانداری به دلیل حزبی، سیاسی و مادی و معنوی فکر می‌‌کند نمی‌تواند به صورت ۱۰۰ درصدی بی‌طرف و بی‌امانت‌دار باشد شان و منزلت او را حفظ می‌کنیم و جایگاه دیگری به او می‌دهیم اما سلامت انتخابات برای ما ملاک است

حسین کلانتری در نشست پیش‌ازظهر امروز ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آنچه ما و شما را دور هم جمع کرده، میثاق‌نامه ملی است، گفت: ارکان نظام با رای مستقیم و غیرمستقیم انتخاب می‌شود و به فرموده امام(ره) جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه بیشتر. در جمهوری اسلامی مردم تعیین کننده هستند و کجای دنیا سراغ دارید که مردم این چنین در سرنوشت مشارکت داشته باشید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشورهایی که دم از آزادی‌خواهی و دموکراسی می‌زنند ببینید در چه شرایطی هستند اما قانون جمهوری اسلامی از آیات قرآن گرفته شده.‌مردم در سرنوشت خودشان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به تاکید قانون اساسی مبنی بر رعایت حق مردم در اصل‌های مختلف این قانون گفت: برای قانون اساسی بهای سنگین خون شهیدان را دادیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران انتخابات مجلس را یکی از مهمترین انتخابات دانست و عنوان کرد: قطع یقین همه کسانی که در این مملکت هستند مدیون و بدهکار امام و شهدا هستیم و اگر ادعا می‌کنیم از امام و رهبری و شهدا حمایت می‌کنیم همه مدیون این شهدا هستیم و تا نسل‌های آینده به شهدا و امام مدیونیم لذا در قلم و قدم خدا را ناظر و حاضر ببینیم.

کلانتری بیان کرد: اولین بخش انتخابات که ثبت‌نام داوطلبان بود همزمان با سراسر کشور انجام و پایان پذیرفت که در این دوره ۹۵ نفر ثبت‌نام کردند که در دوره گذشته ۱۰۸ نفر در استان برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند اما در این دوره عده‌ای از فرهیختگان استان کاندیدای انتخابات در سایر استان‌ها شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از مجموعه ۹۵ داوطلب ۲۸ نفر در حوزه بویراحمد و دنا، ۴۸ نفر در کهگیلویه بزرگ و ۱۹ نفر در حوزه انتخابیه باشت و گچساران ثبت‌نام کردند که ۵ نفر از داوطلبان خانم هستند که ۳ نفر در کهگیلویه بزرگ و در بویراحمد و گچساران هر کدام یک خانم داوطلب شرکت در انتخابات است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به نقطه بسیار مهم در ثبت‌نام این دوره انتخابات اشاره کرد و گفت: در این دوره رنج سنی بیشتر داوطلبان ۳۶ تا ۴۰ سال‌اند که تعداد آنها ۱۵ نفر هستند، ۳۰ تا ۳۵ سال ۱۸ نفر و ۴۰ تا ۴۵ تعداد ۱۷ نفر هستند که ۴۵ درصد داوطلب جوانان هستند که اتفاق مبارک و میمونی است.

کلانتری با بیان اینکه بیشترین ثبت‌نامی در کهگیلویه بزرگ است، افزود: احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی و رئیس ستاد انتخابات به عنوان سخنگوی ستاد انتخابات است، ضمن اینکه تبلیغات زودهنگام انتخابات از دید هیات نظارت دور نمی‌ماند هر جایی اقدام غیرقانونی و مجرمانه و تقلبی صورت گیرد که اثبات شود حتما توسط مراجع قانونی و بر اساس قانون رسیدگی و برخورد می‌شود.

کلانتری در خصوص جابه‌جایی فرمانداران گفت: ملاک ما قانون است و اگر کسی از ریل قانون خارج شود برخورد می‌کنیم و در این خصوص هم شعار نمی‌دهم و اگر فرمانداری از ریل قانون خارج شود در روز انتخابات هم فرماندار عوض می‌کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قبل از آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس تضمینی از ستاد انتخابات گرفتم که بعدها می‌گویم چه تضمینی بود. در انتخابات امانت‌داری، بی‌طرفی، اجرای قانون، سلامت و امنیت انتخابات و فراهم کردن بستر مناسب برای حضور و مشارکت مردم ملاک است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر فرمانداری به دلیل حزبی، سیاسی و مادی و معنوی فکر می‌‌کند نمی‌تواند به صورت ۱۰۰ درصدی بی‌طرف و بی‌امانت‌دار باشد شان و منزلت او را حفظ می‌کنیم و جایگاه دیگری به او می‌دهیم اما سلامت انتخابات برای ما ملاک است.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت استان بعد از سهمیه‌بندی بنزین گفت: در اتفاقات بعد از سهمیه‌بندی بنزین در یاسوج حتی به یک قاب شیشه هم خسارت وارد نشد البته در یکی دو گوشه استان حوادثی بود که اگر به موقع وارد عمل می‌شدیم خسارتی نداشتیم.

  • نویسنده : میر امید