بازدید استاندار کهگیلویه وبویراحمدازبرخی پروژه های شهرستان گچساران/بیش ازهزارشغل درگچساران ایجادمی شود
بازدید استاندار کهگیلویه وبویراحمدازبرخی پروژه های شهرستان گچساران/بیش ازهزارشغل درگچساران ایجادمی شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سلسله بازدیدهای یک روزه خود از برخی طرحها و پروژه های شهرستان گچساران از پتروشیمی در حال ساخت این شهرستان نیز بازدید کرد. پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir استاندار در حاشیه این بازدید و در نشستی که با حضور سرپرست معاونت اقتصادی استاندار،فرماندار شهرستان و نماینده مردم شهرستانهای باشت و […]

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سلسله بازدیدهای یک روزه خود از برخی طرحها و پروژه های شهرستان گچساران از پتروشیمی در حال ساخت این شهرستان نیز بازدید کرد.

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir

استاندار در حاشیه این بازدید و در نشستی که با حضور سرپرست معاونت اقتصادی استاندار،فرماندار شهرستان و نماینده مردم شهرستانهای باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد ،پیشرفت فیزیکی  این کارخانه را ۶۱ درصد دانست و گفت:درصورت بهره برداری از آن بیش از  یک هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

حسین کلانتری افزود: پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید که خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.

وی به سایر محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: پتروشیمی گچساران در آینده تولید کننده سالانه ۸۴ هزار تن سی تری پلاس C۳+خواهد بود.

استاندار خاطر نشان کرد: این طرح سالانه یک هزار و ۲۵۰ تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان دریافت خواهد کرد.

 

استاندار با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار ساخته شده گفت: تامین آب این طرح از سد کوثر با لوله ۲۸ اینچی به ظرفیت یکهزار و ۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر تامین می شود.

 

کلانتری افزود: پترو شیمی گچساران یکی از محورهای اصلی اقتصاد استان است.

 

حسین کلانتری ابراز کرد: هم اکنون بیش از ۴۳۰ نفر در این طرح اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون در بخش خرید تجهیزات،  ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

 

کلانتری اظهار داشت: امید است در اسرع وقت مشکلات طرح های اقتصادی این استان برطرف شود تا شاهد رشد اقتصادی کهگلویه و بویراحمد در آینده نزدیک باشیم.