باید قدرت فضای رسانه ای برای حفظ آبرو، توسعه و آبادانی استان و تنویر افکار عمومی بکار گرفته شود
باید قدرت فضای رسانه ای برای حفظ آبرو، توسعه و آبادانی استان و تنویر افکار عمومی بکار گرفته شود

سیدمحمد کاظم نظری در جمع رئیس و نمایندگان انجمن روزنامه نگاران زن ایران در استان گفت: آمادگی داریم که از فعالیت های صنفی رسانه ای استان حمایت کنیم.وی با بیان اینکه، امروزه این تفکر که بانوان آسیب پذیر هستند و حضور آنها در عرصه های مختلف اجتماعی شاید مشکل آفرین، باشد درست نیست، افزود: در […]

سیدمحمد کاظم نظری در جمع رئیس و نمایندگان انجمن روزنامه نگاران زن ایران در استان گفت: آمادگی داریم که از فعالیت های صنفی رسانه ای استان حمایت کنیم.وی با بیان اینکه، امروزه این تفکر که بانوان آسیب پذیر هستند و حضور آنها در عرصه های مختلف اجتماعی شاید مشکل آفرین، باشد درست نیست، افزود: در این خصوص مسئولین و نخبگان جامعه به توانمندی زنان در همه حوزه ها باور دارند و چنین تفکراتی را نمی پذیرند.
نظری اظهار داشت: جامعه زنان باید بدون دغدغه وارد فعالیت ها در همه عرصه های مختلف توسعه ای شوند و نهادها و تشکل های بزرگ جامعه زنان که به طور خودجوش در بخش های مختلف فعالیت های مستمر و خوبی دارند، نشان از توانمندی آنهاست.
وی به تاثیر گذاری رسانه ها و اهمیت آنها اشاره کرد و افزود: بسیاری از رسانه ها با هدف، دغدغه مندی و با محوریت و مدیریت کارساز و موثری کار می کنند و برای اینکه نقش آنها بارورتر و در سطحی وسیع تر و میدان دار باشد، باید حرفه ای و تخصصی عمل کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه، بخشی از مسائل خوب رسانه ای می شوند، گفت: ما این آمادگی را داریم که حمایت ها و همکاری ها را به خصوص در شرایطی که انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در ۲ اسفند ماه امسال داریم، بیشتر کنیم.
نظری، استان را نیازمند فضای رسانه ای سالم و بدون حاشیه دانست و اظهار داشت: باید قدرت فضای رسانه ای برای حفظ آبرو، توسعه و آبادانی استان و تنویر افکار عمومی بکار گرفته شود.
وی، نقش رسانه ها را در مسائل فرهنگی و اجتماعی از جمله کاهش آسیب ها بسیار موثر دانست و افزود: نظام صنفی رسانه ای ما در استان امروز به شرایطی رسیده است که بتواند خدمات خود را در جهت اعتلای جامعه و مردم بکار گرفته تا حمایت و پشتیبانی آنها را به خود معطوف سازد.
معاون سیاسی و امنیتی ابراز داشت: تشکیلات خبری از جمله خبرگزاری ها، مطبوعات و رسانه های الکترونیکی خوبی داریم و این صنف فعال، زنده، پرشور و پر تحرک جامعه باید برای هدف های بزرگ و کلان برنامه ریزی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت داشته باشند.
نظری با اشاره به اینکه، امروزه جامعه خود به خوبی مسائل را قضاوت می کنند و مردم بهترین قضاوت کننده هستند، تاکید کرد: اکر رسانه ای فضای نادرستی را انتخاب و دنبال می کند باید دیگر رسانه ها با تحلیل، استدلال و منطق به نادرستی آن فضا به قضاوت بپردازند.
وی با بیان اینکه، جامعه نیازمند زاویه باز رسانه ای سالم است و اعتقاد دولت هم بر وجود فضای باز رسانه ای و رسانه منتقد است، افزود: دولت در این سطح حمایت از رسانه ها را وظیفه خود دانسته و توجه به جامعه زنان در همه زمینه ها بخصوص در عرصه رسانه را ضروری می داند.
نظری ادامه داد: دولت رسانه را یار و همکار خود می داند و و تاکید دارد که رسانه ای که رسالت خود را به نحو شایسته و مطلوبی انجام می دهد، حمایت شود.
وی با تاکید براینکه، مدیران باید دارای انگیزه رسانه ای و پذیرنده صاحبان رسانه و خبرنگاران باشند، گفت: رسانه ها هم باید بدون غرض و یک جانبه گری گام در عرصه اطلاع رسانی بگذارند و مصالح نظام و مردم را برتر و بالاتر از هر امری بدانند.
رئیس انجمن روزنامه نگاران زن ایران در استان هم گفت: آنچه را که ما جامعه بانوان در عرصه رسانه به دنبال آن هستیم باز کردن فضا و بستری برای حضور و بروز توانمندی ها و ظرفیت های جامعه زنان استان که نیمی از جمعیت را تشکیل داده اند، می باشد.
اعظم رحمان پور افزود: با پا گذاشتن جامعه بانوان در عرصه های مختلف این باور در جامعه بروز و تجلی یافته که با پذیرش مسئولیت و ورود به عرصه های مختلف می توانند، توانمند عمل نمایند.
وی، راهکارهای توانمندی جامعه بانوان در عرصه های مختلف را نتیجه تیمی عمل کردن و مشارکت فعال آنها در همه عرصه دانست و گفت: تلاش برای بهتر بودن و بهتر شدن باید همیشگی باشد.
وی از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خواست تا جامعه زنان استان را در حوزه رسانه ای بیشتر مورد توجه و حمایت قرار دهند.