با توجه به بیانیه رهبری: سیاسیونی که می توانند گام دوم انقلاب را به جوانان بسپارند + اسامی و سوابق
با توجه به بیانیه رهبری: سیاسیونی که می توانند گام دوم انقلاب را به جوانان بسپارند + اسامی و سوابق

در گزارش زیر سیاسیونی که می توان گفت یا تجربه نمایندگی را داشته اند و یا اینکه با توجه به سن بالای خود چندان انگیزه ای برای ادامه کار به عنوان نماینده مجلس را ندارند ، آورده شده است . به گزارش فریاد جنوب ؛مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان صریحا […]

در گزارش زیر سیاسیونی که می توان گفت یا تجربه نمایندگی را داشته اند و یا اینکه با توجه به سن بالای خود چندان انگیزه ای برای ادامه کار به عنوان نماینده مجلس را ندارند ، آورده شده است .

به گزارش فریاد جنوب ؛مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان صریحا فرمودند: «چشم امید به شما جوانها است؛ و اگر زمام اداره‌ی بخشهای گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان که بحمداللّه کم نیستند سپرده شود، این امید برآورده خواهد شد؛ ان‌شاءاللّه». آنچه که از این بیانیه مشهود است ، خواسته رهبری از مسئولین برای سپردن بیشتر کارها به جوانان است.
چند روز پیش بیانیه ای از طرف سید علی محمد بزرگواری نماینده سابق چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در تابناک کهگیلویه و بویراحمد  منتشر  است که خواستار کناره گیری سیاسیونی شده است که در کارنامه سیاسی ۴ دهه پس از انقلاب اسلامی نمایندگی یا کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی را داشتند و از نظر وی افرادی پا به سن گذاشته محسوب می‌شوند.
در گزارش زیر سیاسیونی که می توان گفت یا تجربه نمایندگی را داشته اند و یا اینکه با توجه به سن بالای خود چندان انگیزه ای برای ادامه کار به عنوان نماینده مجلس را ندارند ، آورده شده است .
سید محمد موحد
یکی از افرادی که هم از نظر سن و سال و هم از نظر سوابق و تجارب سیاسی آمار بالایی در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارد ،  سید محمد موحد (زادهٔ ۱۳۳۱ در دهدشت) روحانی و سیاست‌مدار با نفوذ است، که در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بعنوان نمایندهٔ بهبهان از استان خوزستان در مجلس حضور داشت. وی پیش‌تر در دورهٔ چهارم، دورهٔ پنجم، دورهٔ ششم و دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی بعنوان یکی از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد، در مجلس حضور داشت.
کسانی که گام دوم انقلاب را باید به جوانان بسپارند + اسامی و سوابق
در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی، علیرغم حضور مستمر موحد در ۵ دوره پیشین مجلس، صلاحیتش توسط شورای نگهبان رد شد.صلاحیت وی در دوره دهم از سوی شورای نگهبان تایید شد ولی در مجموع نتوانست اکثریت آرا را بدست آورد و نفر دوم شد.
لازم به توضیح است از هم اکنون زمزمه حضور مجدد سید محمد موحد در رقابت های انتخاباتی مجلس اسفند ۹۸ در حوزه کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، شنیده می شود.
محمود منطقیان
محمود منطقیان یکی دیگر از چهره های سیاسی پا به سن گذاشته ای است که در حوزه کهگیلویه از نفوذ بسیار بالایی در میان اصلاح طلبان برخوردار است. محمود منطقیان که اکنون بالاتر از ۶۶ سال سن دارد می تواند جز گروهی از سیاسیونی باشد که در گام دوم انقلاب با حمایت خود ادامه کار را آنگونه که در بیانیه بزرگواری آمده است ،به جوانان بسپارد.
محمود منطقیان فرهنگی بازنشسته که سابقه مدیریت فرهنگ کهگیلویه را هم در کارنامه خود دارد ، در چندین دوره از انتخابات مجلس شرکت کرده است که در یکی از جنجالی ترین انتخابات در ادوار گذشته به سید محمد موحد باخت. که البته شایعاتی مبنی بر تخلفات گسترده در آن دوره اعلام می شد اما چیزی اثبات نشد و پس از آن هم معمولا محمود منطقیان که در میان هوادارانش به «استاد اخلاق»  معروف است ، نمی توانست از فیلتر شورای نگهبار عبور کند.
محمود منطقیان خود می گوید در سالی که آشوب هایی در اعتراض به نتایج انتخابات در دهدشت شد که منجر به حمله به فرماندا ی شد ، وی هر روز از شهر به بیرون می رفت تا از این هیاهوها به دور باشد.
کسانی که گام دوم انقلاب را باید به جوانان بسپارند + اسامی و سوابق
محمود منطقیان در گفتگویی با تابناک کهگیلویه و بویراحمد در آبان ۹۴ و در پاسخ به این سوال که ، یکی از ایراداتی که به جنابعالی و آقای لاهوتی در فضای عمومی (خصوصا در بین اصلاح طلبان)جامعه مطرح است،اینست که چرا با وجود رد صلاحیت های گذشته و کهولت سن میدان را برای ورود جوانان تحصیلکرده مهیا نکرده اید؟نظرتان در این خصوص چیست؟ ، گفت :
بهتر است بجای سخن گفتن از سن و سال از گنجینه تجارب ما سخن گفته شود. در ضمن ما راه را بر هیچ کسی نبسته ایم و ورود هر داوطلب تازه نفسی را به فال نیک می گیریم ولی این که ((کسی به میدان نمی آید))گناه ما نیست.(گر تو بهتر می زنی بستان بزن)
سید قادر لاهوتی
سید قادر لاهوتی در سال ۱۳۳۴ه.ش. در بخش مرکزی کهگیلویه متولد شد.وی دوران تحصیلات ابتدایی را در راک و دوران متوسطه را در بهبهان با رتبۀ ممتاز به اتمام رسانید.و در ادامه با استفاده از بورسیۀ نخست وزیری ، با توجه به بالا بودن معدل و سهمیۀ مناطق محروم راهی دانشگاه اصفهان در رشتۀ زبان و ادبیات فارسی موفق به اخذ درجۀ لیسانس گردیدند و در سال ۱۳۵۸یک سال بعد از انقلاب به استخدام آموزش و پرورش در آمد و تحصیلات کارشناسی ارشد خویش را در دانشگاه شهید چمران اهواز در همان رشته به پایان رساند.و از پیشگامان اخذ مدرک ارشد در کهگیلویه شد. و بعد از سالها معلمی در مقاطع تحصیلی مختلف و تربیت و ترغیب سایرین به علم و دانش تحصیلات در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد بوشهر را سپری نمودو سپس به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد گچساران و همکاری با دانشگاه های پیام نور و آزاد شهرستانهای همجوار به کار خود ادامه داد.
کسانی که گام دوم انقلاب را باید به جوانان بسپارند + اسامی و سوابق
در خصوص مسئولیت های اجرایی سوابقی مانند ، معاونت ادارۀ آموزش و پرورش کهگیلویه ، فرماندار شهرستان گچساران ، ریاست دانشگاه پیام نور دهدشت ، عضویت در شورای آموزش و پرورش استان به چشم می خورد.

 سید علی محمد بزرگواری
سید علی‌محمد بزرگواری (زادهٔ ۱۳۳۶ در دهدشت) نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در دورهٔ هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بوده‌است. او دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بوده است.
کسانی که گام دوم انقلاب را باید به جوانان بسپارند + اسامی و سوابق
ماجرای چماق لری!
در نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی برنامه دولت یازدهم و صلاحیت وزیران پیشنهادی حسن روحانی صبح دوشنبه (۲۱ مرداد/ ۱۲ اوت) برگزار شد. پس از تشریح برنامه‌های دولت توسط روحانی، علی محمد بزرگواری نماینده کهگیلویه، چرام و بهمئی به عنوان یکی از پنج مخالف سخنرانی کرد و ضمن تهدید وزیران پیشنهادی، مهدی هاشمی، پسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را «آقازاده دله دزد» خواند. سخنان تند نماینده کهگیلویه و عضو جبهه پایداری که خود را «سید و لرتبار» معرفی کرد جنجالی‌ترین بخش نشست صبح دوشنبه بود و در داخل و خارج از مجلس با واکنش‌هایی شد. علی محمد بزرگواری در آن سخنرانی تهدید می‌کند که “هر وزیری که رای آورد و به منطقه محروم من نگاه ویژه نداشت با چماق لری با او برخورد خواهم کرد. پس از این ماجراها اعتراضات شدیدی در دهدشت، چرام و لنده که حوزه انتخابیه او بود و اکثراً هواداران روحانی بودند ،اتفاق افتاد که در واکنش به این اعتراضات هواداران روحانی گفت شوخی کردم.
ماجرای طرح پیگیری پول‌های کثیف در انتخابات
بزرگواری اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ در مصاحبه‌ای دربارهٔ سخنان وزیر کشور مبنی بر پول‌های کثیف و واکنشی که نمایندگان مجلس به این موضوع داشتند، گفت: در گذشته هم برخی با پتک قرار دادن موضوعاتی همچون ۳ هزار میلیارد تومان و بابک زنجانی به دنبال بدنام کردن جریان اصول‌گرایی بودند در حالی که جریان اصول‌گرا خود پیشگام برملا کردن این گونه مفاسد بود.
بزرگواری این گونه اظهارات را در سالی که منتهی به انتخابات مجلس است معنادار و نوعی بازی انتخاباتی دانست و گفت: از وزیر کشور انتظار بیان چنین صحبت‌هایی را نداشتیم چراکه معتقدیم این حرف‌ها بازی انتخاباتی برای خدشه‌دار کردن وجهه و چهره یک جریان است. شک نداریم که برای مقابله با جریان اصولگرا از همه حربه‌ها و گزینه‌ها استفاده خواهد شد
مدافع حرم حاضر در سوریه
بزرگواری بعد از دورهنمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی راهی سوریه شد و اکنون بعنوان مدافع حرم حضرت زینب در سوریه حضور دارد.
ستار هدایتخواه
ستار هدایت‌خواه (زادهٔ ۱۳۴۱ در یاسوج) نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ بویراحمد و دنا در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.وی پیش‌تر در دورهٔ هفتم نیز عضو این مجلس بود.
هدایتخواه ، دوران تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خود روستای دارشاهی در بویر احمد سفلی با موفقیت گذراند.
دوران تحصیلات راهنمایی و متوسطه را در مدارس سی سخت با رتبه عالی سپری کرد.
کسانی که گام دوم انقلاب را باید به جوانان بسپارند + اسامی و سوابق
پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان دانشجوی رشته ادبیات در مرکز تربیت ایزدپناه یاسوج به تحصیلات اشتغال  داشت.
هدایت خواه در سال ۱۳۶۶ با حضور در کنکور سراسری آموزش عالی در رشته الهیات دانشگاه فردوسی مشهد موفق به اخذ مدرک کارشناسی و پس از آن کارشناسی ارشد در رشته فقه و مبانی گردید و به عنوان دانشجوی رتبه اول وارد مرحله دوره دکتری در همان  دانشگاه شد.
اعتراض هدایتخواه به احمدی نژاد
ستار هدایتخواه نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نامه‌ای سرگشاده به محمود احمدی‌نژاد نوشت که در متن این نامه آمده است: محمود احمدی‌نژاد؛ خبر تأسف‌بار حضور شما در ستاد انتخابات کشور و ثبت‌نام به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مایه تعجب و تاسف فروان گردید.
ستار هدایتخواه در دور قبل از غلام محمد زارعی شکست خورد اما هم اکنون زمزمه هایی از حضور وی در انتخابات اسفندماه سال جاری به گوش می رسد.
ضمن اینکه هدایتخواه در مصاحبه ای گفته بود احساس می کند وی با فعالیت در جبهه فرهنگی موفق تر از جبهه سیاسی است.
علیمراد جعفری
یکی دیگر از سیاسیون پا به سن گذشته استان علیمراد جعفری با تاریخ تولد: 1336 و محل تولد گچساران که در دور هفتم از حوزه انتخابیه گچساران-و-باشت با آراء ماخوذه: 21718 کل آراء: 72847 درصد آرا : 29/81 به عنوان نفر دوم پس از گذشت دو سال از آغاز به کار مجلس هفتم راهی مجلس شد.
کسانی که گام دوم انقلاب را باید به جوانان بسپارند + اسامی و سوابق
انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در اولین روز از اسفند سال 1382 برگزار شد.در این دوره از انتخابات شهرستان گچساران از حوزه انتخابیه کهگیلویه جدا و استان دارای سه حوزه انتخابیه گچساران و باشت، کهگیلویه و بهمئی و بویراحمد و دنا شد.
در حوزه انتخابیه گچساران و باشت مرحوم محمدعلی نبی زاده از مجموع 66 هزار آرای ماخوذه، 20٫962 رای را کسب و به مجلس راه یافت اما هنوز دو سال از حضور وی در مجلس نگذشته بود که براثر بیماری دارفانی را وداع گفت و علی مراد جعفری در انتخابات میان دوره ای مجلس انتخاب شد.
اکنون برخی بر این اعتقاد هستند با توجه به تحرکات سیاسی و رسانه ای احتمال ورود جعفری به عرصه انتخابات وجود دارد.
غلام محمد زارعی
یکی دیگر از نمایندگانی که می تواند به عنوان سیاسیون با تجربه که اکنون می تواند پس از دو دوره حضور در انتخابات میدان را به جوانان واگذار کند ، غلام محمد زارعی است.
کسانی که گام دوم انقلاب را باید به جوانان بسپارند + اسامی و سوابق
غلام‌محمد زارعی (متولد ۱۳۴۵) دارای مدرک فوق لیسانس اقتصاد که در کارنامه خود ،مسئول پشتیبانی جنگ استان کهگیلویه و بویراحمد ، مشاور استاندار و مسئول حراست استانداری کهگیلویه وبویراحمد ، مدیرکل شهری و روستایی استانداری ، رئیس اداره ارزشیابی استانداری و اکنون هم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده قوه مقننه در هیئت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت را دارد.
غلام محمد زارعی در انتخابات مجلس نهم توانست با کسب بیش از ۸۱٬۰۰۰ رای پیروز انتخابات این دوره حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا گردد.

سید باقر موسوی
سید باقر موسوی جهان‌آباد (زاده ۱۳۴۱ در بویراحمد) سیاستمدار اصلاح‌طلب و نماینده اسبق مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در دوره‌های پنجم (۱۳۷۸–۱۳۷۴) و ششم (۱۳۸۲–۱۳۷۸) مجلس شورای اسلامی است. وی عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران و عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی است. وی از فرماندهان و مجروحان جنگ ایران و عراق است.

کسانی که گام دوم انقلاب را باید به جوانان بسپارند + اسامی و سوابق

سید باقر موسوی جهان‌آباد که دارای مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی است در انتخابات دوره‌های هفتم، هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی به دلیل رد صلاحیت توسط شورای نگهان از رقابت بازماند.

سید قدرت الله حسینی
سید قدرت‌الله حسینی‌پور (زادهٔ ۱۳۳۴ در گچساران) نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ گچساران در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.

کسانی که گام دوم انقلاب را باید به جوانان بسپارند + اسامی و سوابق

 

سید قدرت‌الله حسینی‌پور دارای مدرک لیسانس مدیریت برنامه‌ می باشد که با توجه به سن بالا و همچنین داشتن فرصت برای اجرای برنامه های خود می تواند از جمله سیاسیونی بتشد که رسما اعلام کند حاضر است به عنوان مشاور و اتاق فکر در کنار جوانان با انگیزه حاضر شود.

عدل هاشمی پور

شاید عدل هاشمی پور در چنین لیستی از پا به سن گذاشته هایی که دارای فرصت های زیادی برای ارائه توانایی های خود بوده اند ، قرار نگیرد چرا که بسیاری بر این عقیده اند که اولا وی در حال پیگیری برنامه هایش است و جای کار با ادامه حضور در مجلس را دارد و هم اینکه عده ای بر این عقیده هستند که وی موفقترین نماینده حوزه کهگیلویه می باشد.

عدل هاشمی‌پور (زاده ۱۳۴۰ کهگیلویه) نظامی و سیاستمدار ایرانی است، که هم‌اکنون بعنوان نمایندهٔ کهگیلویه و بهمئی در دورهٔ دهم مجلس شورای اسلامی حضور دارد.

 

کسانی که گام دوم انقلاب را باید به جوانان بسپارند + اسامی و سوابق

وی دانش‌آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان است. در طول جنگ ایران و عراق از اعضای سپاه پاسداران بود. او در کارنامه شغلی خود، سابقه شهرداری مسجدسلیمان، مدیرعامل موسسه صاحب‌زمان، مدیرکل پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، فرماندهی قرارگاه قرب، قائم مقام بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور و مدیر اجرایی شرکت نفت و گاز پرشیا را نیز دارا می‌باشد.

عدل هاشمی‌پور در دور دهم انتخابات مجلس توانست رفیق دیرینه و رقیب سرسخت امروز خود را با کسب ۵۸٬۹۹۵ رای از مجموع ۱۳۶٬۵۱۸ رای معادل ۴۳٫۲۱٪ درصد آرا شکست دهد و به مجلس راه پیدا کرد/تابناک