بدرقه آمیراحمد تقوی تا خانه ابدی/روزی که همه آمدند
بدرقه آمیراحمد تقوی تا خانه ابدی/روزی که همه آمدند

به گزارش فریاد جنوب،پیکر مطهر مرحوم حجت‌الاسلام آمیراحمد تقوی از علمای برجسته استان و خطه جنوب کشور عصر امروز با حضور باشکوه مردم قدرشناس، مسؤولان و طلاب حوزه‌های علمیه برگزار شد. پیکر این عالم از سپاه پاسداران به سمت میدان امام حسین(ع) شهر بر دستان مردم تشییع و  پس از اقامه نماز میت به امامت […]

به گزارش فریاد جنوب،پیکر مطهر مرحوم حجت‌الاسلام آمیراحمد تقوی از علمای برجسته استان و خطه جنوب کشور عصر امروز با حضور باشکوه مردم قدرشناس، مسؤولان و طلاب حوزه‌های علمیه برگزار شد.

پیکر این عالم از سپاه پاسداران به سمت میدان امام حسین(ع) شهر بر دستان مردم تشییع و  پس از اقامه نماز میت به امامت آیت‌الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان در مدرسه علمیه ولی عصر(عج) در خاک آرام گرفت.

خیابان‌های منتهی به میدان امام حسین(ع) دهدشت مملو از جمعیتی بود که با فریادهای «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز حوزه‌های علمیه صاحب عزاست امروز» و«یا حسین» و ندای«الله‌اکبر»با عظمت و پرشور پیکر پدر معنوی شهرستان را بدرقه می‌کردند.

اقشار مختلف مردم در حالی که در سوگ آن مرحوم بر سر و سینه می‌زدند در مراسم حضور داشتند و روزی به یاد ماندنی در تاریخ کهگیلویه به ثبت رسید.

طلاب حوزه‌های علمیه از دهدشت، یاسوج و شهرهای همجوار نیز برای وداع با مؤسس حوزه علمیه خود را به مراسم رساندند تا خود را در این غم بزرگ شریک بدانند.

جمعیت هلال‌احمر در قالب گروه‌های امدادی به جمعیت خدمات‌رسانی می‌کرد؛ اکیپ‌های علوم پزشکی و اورژانس نیز در نقاط مختلف محل برگزاری مراسم حضور فعال داشتند.

نیروهای نظامی و انتظامی در برقراری نظم و امنیت مراسم سنگ تمام گذاشتند و پلیس شرایط عبور و مرور را به خوبی کنترل می‌کرد.

 سید مصطفی تقوی از فرزندان مرحوم آمیراحمد طی سخنانی گفت: انتخاب حوزه علمیه برای خاکسپاری پدرم به خاطر وصیت ایشان بود.

وی با اشاره به اصرار ایلات و طوایف مختلف برای خاکسپاری آن مرحوم در مکان‌های پیشنهادی گفت: نکته‌ای که باعث شد مزار در حوزه علمیه باشد وصیت خود ایشان بود.

تقوی‌مقدم افزود: حوزه علمیه و امامزاده سید محمود به عنوان دو کانون و قطب فرهنگی برای آن مرحوم بود با توجه به حرمتی که برای علم و عالم پروری و تقدسی که برای مکان‌های علمی قایل بودند در حوزه علمیه به خاک سپرده می‌شود.

همچنین بخش‌هایی از وصیت‌نامه آمیراحمد قرائت شد که در آن دغدغه محرومیت کهگیلویه مورد توجه بود؛ وی خطاب به فرزند برومندش سید مرتضی تقوی نوشته است:«اگر چه خود جنابعالی الان در پست هستی ولی سعی نمایید که کهگیلویه و مردم از همه چیز محروم کهگیلویه فراموش نشود و سعی نمایید حتی‌المقدور طلبه‌های کهگیلویه در کهگیلویه بلکه در محل‌های سکونتی پدرها و فامیل‌هایشان سکونت کنند.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: با گریه مردم قدرشناس در وداع این شخصیت گرانقدر اشک ریختم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وصیت آن مرحوم تصریح کرد: درباره وصیتی که این عالم فرزانه و این انسان از خاک رسته به خدا پیوسته به فرزند گرانقدر اشاره کردند خودم و همه همکارانم اعلام می‌کنیم با همه وجود در خدمت شما مردم هستیم و با کمک نمایندگان مجلس و حمایت نماینده ولی فقیه چهره محرومیت و عقب افتادگی را از این شهرستان کنار می‌زنیم.

علی‌رضا اتابک در این مراسم گفت: به پاس عمر پر برکت آیت‌الله آمیراحمد تقوی که در مردمداری خطه جنوب به خرج دادند و این تشییع جنازه در شان و جایگاه این عالم در هوای گرم دهدشت برگزار شد از مردم همیشه در صحنه و انقلابی تشکر می‌کنم.

فرماندار کهگیلویه نیز با بیان اینکه این مصیبت را به بیت شریف آیت‌الله تسلیت عرض می‌کنم تصریح کرد: حضور پرشور در مراسم تشییع نشان داد راه علما زنده است.

آمیراحمد تقوی‌مقدم از علمای بنام خطه جنوب و مؤسس نخستین حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد از تأثیر گذارترین شخصیت‌های استان کهگیلویه و بویر احمد در این برهه از تاریخ استان بود که پس از طی مدارج علمی در نجف اشرف بیش از نیم قرن در کسوت یک عالم دینی منشاء خدمات فراوان و مرجع امور مردم بوده است.

وی 24 مرداد ماه در 98 سالگی دار فانی را وداع گفت.

شورای فرهنگ عمومی استان روز جمعه را عزای عمومی اعلام کرد.