برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو به کهگیلویه و بویراحمد
برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو به کهگیلویه و بویراحمد

برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو به کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز، شنبه پس از استقبال رسمی حسین کلانتری استاندار و مسئولان و مقامات اجرایی استان با بازدید از نیروگاه برق در حال ساخت و خط ۱۳۲ کیلو ولت ارجان (دژکوه) شهرستان بهمئی آغاز شد. به گزارش فریاد جنوب، پست ۱۳۲ کیلو ولت بهمئی بیش […]

برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو به کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز، شنبه پس از استقبال رسمی حسین کلانتری استاندار و مسئولان و مقامات اجرایی استان با بازدید از نیروگاه برق در حال ساخت و خط ۱۳۲ کیلو ولت ارجان (دژکوه) شهرستان بهمئی آغاز شد.

به گزارش فریاد جنوب، پست ۱۳۲ کیلو ولت بهمئی بیش از ۵۰ مگا ولت آمپر ظرفیت دارد و هدف از اجرای آن نیز پایداری شبکه برق شهرستان بهمئی و افزایش ظرفیت برای مصرف در بخش های مختلف است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق خوزستان ارزش سرمایه گذاری پست ۱۳۲ کیلو ولت شهرستان بهمئی را افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

محمود دشت بزرگ اظهار داشت: همچنین خط ۱۳۲ کیلو ولت شهرستان بهمئی نیز با ارزش سرمایه گذاری بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: خط ۱۳۲ کیلو ولتی دژکوه بهمئی به صورت ۲مداره تک سیمی به تعداد ۷۷ دستگاه دکل فلزی احداث خواد شد.

دشت بزرگ از اهداف مهم اجرای این طرح مهم حوزه برق را شامل تامین برق مطمئن و پایدار در منطقه ، برق دار کرن پست ۱۳۲ کیلو ولت ارجان و همچنین کاهش میزان خاموشی ها در این منطقه عنوان کرد.

وی تصریح کرد که تمامی مراحل طراحی و ساخت این طرح بومی و همچنین اعتبار پیش بینی شده از محل اعتبارات داخلی شرکت سهامی برق خوزستان تامین خواهد شد.

دشت بزرگ عنوان کرد که در سفر امروز وزیر نیرو به استان کهگیلویه و بویراحمد در مجموع بیش از چهار هزار میلیارد ریال طرح در حوزه برق و انرژی بهره برداری و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در همین زمینه به خبرنگار  گفت: چهار مورد از این طرح ها افتتاحی و چهار طرح نیز کلنگ زنی خواهد شد.

دشت بزرگ افتتاح پست ۲۳۰ کیلو ولتی ساران و شروع عملیات خط ۲۳۰ کیلو ولت نیروگاه چم شیر در شهرستان گچساران را از مهم ترین طرح های افتتاحی و کلنگ زنی حوزه برق و انرژی در سفر وزیر نیرو به کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد زیرمجموعه شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان است.

وزیر نیرو امروز شنبه به منظور افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح در حوزه های آب و برق و بازدید و بررسی وضعیت این صنعت به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

اردکانیان صبح امروز از طریق فرودگاه اهواز و ورود به شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی با استقبال حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد و بازدید از طرح ۱۳۲ کیلو ولتی شهرستان بهمئی سفر یک روز خود را به این استان آغاز کرد.

وی پس از افتتاح و کلنگ زنی و همچنین بررسی وضعیت صنعت آب و برق در شهرها و مناطق گرمسیری این استان  حوزه کهگیلویه بزرگ و گچساران عصر امروز نیز از طریق بالگرد و پس از بازدید هوایی از چندین طرح و سدهای در دست اجرای این استان وارد یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و مجمع نمایندگان و همچنین نشست تخصصی با مدیران حوزه آب برق استان پایان بخش سفر یک روزه اردکانیان به این استان است.

وزیر نیرو بر اساس برنامه ریزی قبلی قرار بود که چهارم مهرماه (پنجشنبه) هفته قبل به کهگیلویه و بویراحمد سفر کند که به دلیل شرایط نامساعد جوی این سفر لغو شد.