بقاء متبرکه میزبان مهمانان نوروزی در استان کهگیلویه وبویراحمد /اجرای برنامه های فرهنگی در 14 بقعه شاخص
بقاء متبرکه میزبان مهمانان نوروزی در استان کهگیلویه وبویراحمد /اجرای برنامه های فرهنگی در 14 بقعه شاخص

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایام نوروز برنامه‌های فرهنگی با حضور روحانیون در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می‌شود. به گزارش فریاد جنوب ، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور  در نشست خبری به اقدامات سال 97 اوقاف اشاره کرد و اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه در سال 97 توفیقات خوبی در […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایام نوروز برنامه‌های فرهنگی با حضور روحانیون در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می‌شود.

به گزارش فریاد جنوب ، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور  در نشست خبری به اقدامات سال 97 اوقاف اشاره کرد و اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه در سال 97 توفیقات خوبی در جذب اعتبارات ساخت و ساز بقاع متبرکه،ارتقاء و بهره‌وری از موقوفات و ارتقاء فعالیت‌های قرآن و حضور در مسابقات به دست آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به ارتقاء 80 درصدی بهره‌وری از موقوفات اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیتم درآمد موقوفات به 250 میلیون تومان هم نمی‌رسید اما در حال حاضر درآمد موقوفات به بیش از دو میلیارد تومان می‌رسد، ضمن اینکه به دنبال بهره‌وری و ارتقاء موقوفات به بیش 12 میلیارد تومان هستیم.

وی با بیان اینکه موقوفه هفت تیر یاسوج، بهزیستی و مغازه‌های هفت تیر تعیین تکلیف شدند، افزود: در گذشته کل رقبات و موقوفات دارای برگ سند به 150 مورد نمی‌رسید اما در حال حاضر 700 رقبه و موقوفه استان دارای برگ سند است.

این مسؤول به برنامه‌های قرآنی اوقاف در سال جاری هم اشاره کرد و گفت: سال جاری مسابقات و برنامه‌های قرآنی خوبی با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی  و آموزش و پرورش استان برگزار شد.

جنتی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود تعداد امامزادگان استان را 225 امامزاده عنوان و با بیان اینکه 219 امامزاده در سامانه اوقاف و امور خیریه استان ثبت شده، گفت: طرح آرامش بهاری در تمام امامزادگان اجرا می‌شود اما به صورت ویژه در 14 بقعه شاخص استان همراه با برنامه‌های فرهنگی و حضور 35 روحانی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  علاوه بر طرح آرامش بهاری خیمه‌های معرفت در این 14  بقعه برپا است و برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان و همچنین برنامه‌هایی در حوزه خانواده، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حرم بی‌بی حکیمه(س) یکی از بقاع شاخص استان است، گفت: برپایی سفره هفت سین، برگزاری جشن میلاد امام علی(ع)، اعزام کاروان به حرم بی‌بی حکیمه(س) و برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت امام موسی‌بن جعفر(ع) و برگزاری جشن در 14 فروردین مبعث پیامبر از برنامه‌های اوقاف در بقاع شاخص استان است.

این مسؤول با بیان اینکه طرح آرامش بهاری سال گذشته با نواقصاتی همراه بود، گفت: سال گذشته بیش از 4 میلیون نفربار در بقاع متبرکه استان حضور پیدا کردند که با توجه به رفع مشکلات و نواقصات، پیش‌بینی می‌شود زوار بقاع متبرکه بیش از 30 درصد افزایش یابد.