بهره برداری از 22 پروژه گازرسانی روستایی استان کهگیلویه و بویر احمد
بهره برداری از 22 پروژه گازرسانی روستایی استان کهگیلویه و بویر احمد

22 پروژه گازرسانی روستایی در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور مسئولین استانی به بهره برداری رسید. به گزارش فریاد جنوب ، رحمان خادم مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویر احمد در این خصوص گفت: این پروژه ها شامل بهره برداری از عملیات گازرسانی به روستا های تنگ آب شهرستان […]

22 پروژه گازرسانی روستایی در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور مسئولین استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش فریاد جنوب ، رحمان خادم مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویر احمد در این خصوص گفت: این پروژه ها شامل بهره برداری از عملیات گازرسانی به روستا های تنگ آب شهرستان باشت، ۵ روستای شهرستان چرام و ۱۶ روستای شهرستان بویراحمد بوده است.

وی با اشاره به خدمات انجام گرفته در سطح استان یاد آور شد: یکی از شهرها و مناطق گازدار شده در استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان باشت و روستای تنگ آب  است که این روستا دارای ۳۰ خانوار و جمعیت ۱۲۵ نفری که عملیات گازرسانی با ۲ کیلومتر شبکه گذاری و اعتباری بالغ بر ۳۲۰۰ میلیون ریال انجام گرفته است.

خادم افزود: ۸۹ درصد از خانوار های روستایی شهرستان باشت از نعمت گاز برخودار هستند و ۱۱ درصد دیگر واجد شرایط گازرسانی هستند که تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه در خصوص گازرسانی به 5 روستای چرام افزود: برای گازرسانی به ۵ روستای چرام  با ۲۲۸ خانوار و جمعیت ۹۳۲ نفری، ۱۲ هزار و ۷۴۰ کیلومتر عملیات شبکه گذاری و اعتباری بالغ بر 1.5میلیارد تومان هزینه شده است.

خادم افزود: ۸۰ درصد از خانوار های روستایی شهرستان چرام از نعمت گاز طبیعی برخودار و ۲۰ درصد دیگر خانوار روستایی واجد شرایط گازرسانی هستند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به بهره برداری از عملیات گازرسانی به ۱۶ روستای شهرستان بویراحمد اشاره  کرد و گفت: عملیات گازرسانی به مجموعه روستاهای دلی خمسیر از بهمن ۹شروع شد و پایان عملیات دی ماه ۹۸ بود که با برنامه ریزی واحدهای شرکت گاز استان و سرعت و کیفیت بالای پیمانکار این عملیات پیش از موعد و در هفته دولت به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویر احمد به مهم ترین پروژه های در حال اجرای شرکت گاز استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰ پروژه در حال اجرا بوده که مهم ترین آنها پروژه گازرسانی به مجموعه روستاهای گنجگان و تنگ سرخ با هزار و ۷۶ خانوار و ۴ پروژه گازرسانی به صنایع در سطح استان است.

خادم در خصوص برنامه ها و پروژه های آتی شرکت گاز استان اظهار کرد: گازرسانی به مجموعه روستاهای چین لوداب با ۲۳ روستا که با ۱۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال است.

وی در ادامه افزود: گازرسانی به مجموعه روستاهای ممبی و سرآسیاب با ۵۳ روستا که با ۵۴ کیلومتر متر خط تغذیه و ۲۰۰ کیلومتر شبکه گذاری با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.