بیانیه انجمن روزنامه نگاران زن استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و روز زن
بیانیه انجمن روزنامه نگاران زن استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و روز زن

به گزارش فریاد جنوب انجمن روزنامه نگاران زن استان طی بیانیه ای ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن را تبریک گفت؛ “انا اعطیناک الکوثر فصل لربک و انحر ان شانئک هو الابتر” بیستم جمادى الثانی سالروزمیلاد حضرت فاطمه زهرا (س) بعنوان روز زن وتکریم مقام مادراست ،مناسبت اجتماعی و مهمّ کشور با ولادت فاطمه‌ی […]

به گزارش فریاد جنوب انجمن روزنامه نگاران زن استان طی بیانیه ای ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن را تبریک گفت؛
“انا اعطیناک الکوثر فصل لربک و انحر ان شانئک هو الابتر”
بیستم جمادى الثانی سالروزمیلاد حضرت فاطمه زهرا (س) بعنوان روز زن وتکریم مقام مادراست ،مناسبت اجتماعی و مهمّ کشور با ولادت فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) فرصتی است برای فهمیدن و رهنمود گرفتن از زندگی آن بزرگوار. اولا مقامات معنوی فاطمه‌ی زهرا (س) در شمار برترین مقامات معنوی آحاد معدودی از بشریت است. ایشان معصومند؛ عصمت، ویژگی معدودی از برگزیدگان الهی در میان آحاد بشر است؛ و این بزرگوار از آن جمله است؛ ایشان دارای این مرتبه‌ی عالی از معنویت که در ردیف اولیا و پیامبران و مانند اینها قرار می‌گیرد و از سوی فرستادگان الهی «سیده نساءالعالمین» نام می‌گیرد. در کنار این مقام معنوی بُروز خصلت‌های برجسته و کارکردهای مهم در زندگی شخصی این بانوی بزرگوار هرکدام یک درس است. تقوای او، عفّت و طهارت او، مجاهدت او، شوهرداری او، فرزندداری او، سیاست فهمی او، حضور او در مهم ترین عرصه‌های حیات یک انسان در آن دوره – چه در دوران نوجوانی و کودکی، چه در دوران بعد از ازدواج – هرکدام یک درس است؛ نه فقط درس است برای بانوان، بلکه برای همه‌ی بشریت درس است. بنابراین برای ما یک فرصت است؛ در زندگی فاطمه‌ی زهرا باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه آن را الگو قرار داد.
امّا مسئله‌ی زن در دنیای امروز و ازجمله در کشور ما، یکی از مسائلی است که به جهات مختلف همچنان درخور پیگیری و تأمّل و کار و فکر است. نیمی از جمعیت کشورها زنان هستند؛ چگونه می‌توان به شکل سالمی از این امکان و استعداد عظیم به نفع هر کشوری، ازجمله کشور ما استفاده کرد.
تاملی در چگونگی نقش و میزان مشارکت زنان در سال های دو دهه اول انقلاب اسلامی مبین آن است که حضور زنان در عرصه های اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی …..حضوری قابل توجه است. شرکت در راهپیمایی ها و مراسمات سیاسی رسمی، شرکت در انتخابات ها مشارکت در فعالیت های پشت جبهه در دوران جنگ، موفقیت در آزمون های ورودی به مراکز آموزش عالی و…
دستاوردهایی همچون ، احراز برخی پست های سیاسی و مدیریتی معاونت و مشاورت ریاست جمهوری، معاونت وزیر، مدیرکل، فرماندار و بخشدار که بسیاری از آنها برای اولین بار در نظام جمهوری اسلامی به وقوع پیوست .انتخاب گسترده زنان در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ،گسترش تشکل های غیر دولتی زنان در زمینه های مختلف ،تشکیل احزاب خاص زنان،اعطای تسهیلات مالی و حمایت از فعالیت های اقتصادی زنان …دستاوردی ارزشمند برای زنان ایران به حساب می آید.
لکن جامعه زنان ایرانی راه خود را یافته است و با شناخت حقوق خود موانعی همچون خشونت علیه زنان،اعمال تبعیض های ناروای حقوقی ، بی سوادی، محدودیت در دسترسی به موقعیت های اقتصادی ،نابرابری فرصت ها در عرصه های تصمیم گیری و مدیریتی ،عدم دسترسی به مشاغل دولتی و درآمد زا و رویه های تبعیض آمیز و کلیشه ای را بر نتابیده و به سمت برابری ، توسعه و صلح حرکت خواهد کرد.به یقین خودآگاهی ،ایمان راسخ،و عزم به پیشرفت و ادامه مسیر مطالبه حقوق کامل در زن ایرانی مانعی جدی برای موفقیت این جریانات ارتجاعی خواهد بود.
انجمن روزنامه نگاران زن ایران استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک و تهنیت سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و آغاز هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و تبریک به همه ماداران و بانوان سرزمینمان امیدوار است در سایه همدلی و هم زبانی راههای پیشرفت و تعالی را در همه زمینه ها طی کنیم و آرزوی سربلندی و پیشگامی در همه عرصه ها را خواستاریم.
اعظم رحمانپور ریئس انجمن روزنامه نگاران زن استان کهگیلویه و بویراحمد