تاجگردون خطاب به وزیر نیرو: به فکر مردمی باشید که استفاده از سد کوثر را در پایین دست می‌بینند
تاجگردون خطاب به وزیر نیرو: به فکر مردمی باشید که استفاده از سد کوثر را در پایین دست می‌بینند

فریاد جنوب؛ نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو گفت: به فکر مردمی باشید که دریاچه سد کوثر و استفاده از آن را در پایین دست می‌بینند. به گزارش فریاد جنوب و به نقل از ایسنا، “غلام‌رضا تاجگردون” شنبه شب در نشست بررسی مسایل صنعت آب و برق […]

فریاد جنوب؛ نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو گفت: به فکر مردمی باشید که دریاچه سد کوثر و استفاده از آن را در پایین دست می‌بینند.

به گزارش فریاد جنوب و به نقل از ایسنا، “غلام‌رضا تاجگردون” شنبه شب در نشست بررسی مسایل صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو افزود: برخی مناطق و روستاهای شهرستان گچساران در بالا دست سد کوثر در حالی که زمین‌هایشان خشک مانده اما در پایین دست عده‌ای از این آب برای باغ‌شهرها و ویلاباغ‌ها استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه با تخصیص عادلانه آب سد کوثر به مناطق بالادست بدون شک مردم دیگر احساس تبعیض نمی‌کنند، اظهارکرد: در صورت تدبیر وزارت نیرو برای روستاهای بالا دست تا 50 سال آینده مشکلی نداریم.

همچنین حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به این استان دارد، گفت: 70 پروژه در بخش صنعت آب و برق با اعتباری بالغ ‌بر 8 هزار و 324 میلیارد ریال در دست اجراست.

وی خواستار اختصاص اعتبار لازم برای آبرسانی به 4 شهر کهگیلویه و بویراحمد شد و افزود: برای رفع مشکلات موجود سد چم شیر و پرداخت مطالبات کارگران تدبیری اندیشیده شود.

کلانتری نگاه ویژه وزارت نیرو برای تسریع در روند پروژه‌های مختلف از جمله سیکل ترکیبی دهدشت و سد آبریز را ضروری عنوان و بیان کرد: وزیر نیرو قول دادند یک نفر از استان در هیئت مدیره برق منطقه‌ای خوزستان دبا هدف دفاع از حقوق برق منطقه‌ای حضور داشته باشد.