تداوم توهین به قوم بزرگ لر 
تداوم توهین به قوم بزرگ لر 

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir یک ماه پیش خبری مبنی بر توهین به لرها در کتاب ضرب المثل های فارسی پخش شد،در این کتاب عینا از اصطلاحات وضرب المثل هایی توهین آمیر استفاده شده که تفسیر آنها حاوی افکار نویسنده ی این کتاب است. بعد از پخش این خبر، مدیر انتشارات در یک پیام ویدیویی از […]

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir
یک ماه پیش خبری مبنی بر توهین به لرها در کتاب ضرب المثل های فارسی پخش شد،در این کتاب عینا از اصطلاحات وضرب المثل هایی توهین آمیر استفاده شده که تفسیر آنها حاوی افکار نویسنده ی این کتاب است.

بعد از پخش این خبر، مدیر انتشارات در یک پیام ویدیویی از قوم لر عذرخواهی کرد و قول داد این کتاب را از از کلیه کتاب فروشی ها جمع آوری و مجوز چاپ آن را باطل کند. اما پس از اینکه آب ها از آسیاب افتاد دوباره اقدام به فروش این کتاب آن هم در سایت های معتبری مثل دیجی کالا کرده است.

در شرایطی که نمایندگان لرتبار در خواب غفلت به سر می برند و واکنشی به توهین های مکرر به مردمان حوزه انتخابیه خود نشان نمی دهند

چگونه یک انتشارات ،این چنین به خود اجازه می دهد که نه تنها کتاب را جمع آوری نکند، بلکه با حواشی پیش آمده و در سکوت مرمان این قوم به فروش اینترنتی آن نیز مبادرت کند؟

لذا امید می رود نمایندگان قوم لر ،خاصه مجمع نمایندگان استان واستاندار محترم استان به این مهم ورود کرده وباکسانی که به طریقی در صدور مجوز وانتشاراین کتاب نقش داشته اند، برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

*سید ذکریاحسینی ،دکترای زبان شناسی *