توصیه های سایبری رئیس پلیس فتا استان برای مسافرت های نوروزی
توصیه های سایبری رئیس پلیس فتا استان برای مسافرت های نوروزی

پایگاه خبری فریاد جنوب :رییس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن توصیه به شهروندان در خصوص اینکه اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید ،گفت : زیرا با انجام این کار سارقان و مجرمان را از عدم حضور خود در منزل مطلع می‌کنید . سرگرد روح الله شهباری پور رییس پلیس فتا […]

پایگاه خبری فریاد جنوب :رییس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن توصیه به شهروندان در خصوص اینکه اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید ،گفت : زیرا با انجام این کار سارقان و مجرمان را از عدم حضور خود در منزل مطلع می‌کنید .

سرگرد روح الله شهباری پور رییس پلیس فتا استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فریاد جنوب اظهار کرد: شهروندانی که قصد سفر دارند، مراقب باشند که اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند، زیرا در این صورت سارقان و مجرمان را از عدم حضور خود در منزل مطلع می‌کنند. همچنین لازم است در مواقع غیر ضروری دسترسی گوشی هوشمند به مکان را غیر فعال نمایند.

رییس پلیس فتا استان با هشدار به مسافران نوروزی درباره جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی از طریق اینترنت رایگان، اظهار داشت: بسیاری از هموطنان در ایام نوروز و در سفر، با لپ‌تاپ و گوشی هوشمند خود در اماکن اقامتی و تفریحی به اینترنت رایگان وصل می‌شوند، اما غافل از این هستند که هکرها به راحتی می‌توانند از طریق همین اینترنت رایگان اقدام به سرقت اطلاعات شخصی افراد می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: بهتر است تمامی اطلاعات خصوصی و مهم خود را قبل از سفر در یک هارد یا فلش تخلیه کرده و این اطلاعات را همراه خود به سفر نبرند. همچنین تاکید می‌شود برای دستگاه‌های خود از رمزهای ترکیبی و پیچیده مانند حروف، علایم و عدد استفاده کنند تا در صورت سرقت کسی نتواند به اطلاعاتشان دست یابد. حتما آنتی‌ویروس خود را به روز رسانی کرده و روی دستگاه خود دیوار آتشین(فایروال) را نصب کنند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان می‌توانند برای تبادلات مالی خود از کارت بانکی مجزایی غیر از کارت بانکی  اصلی مانند کارت حقوق یا کارت پس‌انداز خود استفاده کنند. همچنین درهنگام خرید نیز ضمن مراجعه به فروشگاه‌های معتبر در هنگام پرداخت مبلغ، شخصاً عملیات پرداخت را انجام دهند و مراقب باشند که فروشنده از دستگاه اسکیمر که اطلاعات کارت را کپی می‌کند، استفاده نکند.

سرگرد شهبازی پور در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم‌، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.