ثبت‌نام آنلاین بیمه بیکاری مخصوص بیکار شده‌های ناشی از کرونا
ثبت‌نام آنلاین بیمه بیکاری مخصوص بیکار شده‌های ناشی از کرونا
اتاق بازرگانی یاسوج در پی شیوع بیماری کرونا و بیکار شدن برخی کارگران اطلاعیه ای را برای ثبت نام این قشر در یک سامانه و دریافت حقوق قانونی و همچنین پرداخت حق بیمه آن ها صادر کرد.

فریاد جنوب؛اتاق بازرگانی یاسوج در پی شیوع بیماری کرونا و بیکار شدن برخی کارگران اطلاعیه ای را برای ثبت نام این قشر در یک سامانه و دریافت حقوق قانونی و همچنین پرداخت حق بیمه آن ها صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، در این اطلاعیه آمده است: کارگران شغل از دست داده مشمول قانون کار برای درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

جهت حمایت از کارفرمایان و کارگران بیکارشده به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی کارگران بیکار شده لازم است در سامانه bimebikari.mcls.gov.irجهت دریافت مقرری بیمه بیکاری (به مدت سه ماه از ابتدای اسفند تا پایان اردیبهشت ۹۹) ثبت‌نام کنند تا فارغ از تشریفات قانونی، حداقل حقوق ماهیانه قانون کار در زمان موصوف را دریافت نمایند.

ضمنا در مدت مذکور کارفرمایان نیز از پرداخت حقوق کارگران و حق بیمه آنها معاف هستند. متقاضیان پس از ثبت‌نام کد رهگیری با امکان ذخیره و چاپ دریافت می‌کنند. همچنین پیام اطلاع‌رسانی به متقاضی پس از ثبت درخواست در سامانه برایشان ارسال می‌شود و نحوه ادامه فرآیند از طریق سامانه نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«روابط عمومی اتاق بازرگانی یاسوج»

  • نویسنده : میر امید عباس پور