حاشیه سازی برای سفر کاری تاجگردون به آمریکا
حاشیه سازی برای سفر کاری تاجگردون به آمریکا

غلام رضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت به امریکا سفر کرد و نوشت: « امروز برای شرکت در اجلاس پارلمان‌های جهان که ختم می‌شود به اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی به واشنگتن اومدم. این اجلاس سالی دو بار تشکیل میشود که بهار در آمریکاست. اگر چه این روزها کشورم در مصیبت سیل […]

غلام رضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت به امریکا سفر کرد و نوشت: « امروز برای شرکت در اجلاس پارلمان‌های جهان که ختم می‌شود به اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی به واشنگتن اومدم. این اجلاس سالی دو بار تشکیل میشود که بهار در آمریکاست. اگر چه این روزها کشورم در مصیبت سیل ویرانگر درگیر است ولی حضور در این اجلاسها هم لازمه. البته پیرو جلسات پریروز با دولت و زحمتی که برخی از همکاران دیگرم به عمل آوردند مقدمات اولیه برای طرحی در جهت جبران خسارت‌ها در کمیسیون بودجه مطرح شده و همکارانم تلاش میکنند به سرعت اقدامات لازم را به عمل آورند.»
سفر او با حاشیه‌های زیادی هم همراه و اینگونه آورده شد که؛ « صندوق بین المللی پول یکی از نهادهای بین المللی و مالی قدرتمند جهان است که بر اجرای سامانه پولی در جهان نظارت دارد.
این سازمان بعد از جنگ جهانی دوم تأسیس شد و اکثر کشورهای جهان عضو این صندوق هستند. هدف از تشکیل صندوق نیز:
 گسترش همکاری‌های پولی بین المللی و تسهیل رشد متوازن تجارت بیم الملل
ایجاد سامانه باثبات ارزی بین اعضا و پرهیز از رقابت در کاهش نرخ ارزها
تهیه منابع لازم از طریق منابع عمومی صندوق، به منظور کمک به کشورهای عضو دارای کسری تراز پرداخت ها
در همین راستا این صندوق با تمام کشورهای عضو ارتباط نزدیک دارد و سالانه نشست هایی با حضور نمایندگان اعضا برگزار می‌کند که در بسیاری از مواقع وزرای کشورها به نمایندگی از اعضا در کنفرانس‌های آن شرکت می‌کنند که آخرین مورد به حضور کرباسیان وزیر سابق اقتصاد و دارایی در نشست پاییزه این صندوق بر می‌گردد.
همزمان با نشست بهاره این صندوق برخی از دولتی‌ها و نمایندگان مجلس به نمایندگی از ایران در این کنفرانس حضور دارند که حضور غلام رضا تاجگردون در هیئت ایرانی با واکنش‌هایی از سوی برخی رسانه‌های استان مواجه شده است.
این طیف از منتقدین بیش از آن که به اصل سفر و هدف از آن و تعریف آن در ساختار مالی و اقتصادی کشور بپردازند مانند همیشه شخص تاجگردون را بهانه قرار داده‌اند و بدون از در نظر گرفتن جایگاه و مسئولیت وی به این سفر ایراد گرفته‌اند.
نیت مچ گیری از سفر حتی به تعریف و مقایسه میان اجلاس و کنفرانس نیز رسیده است و این اصطلاحات به صورت سلیقه‌ای تعریف شده‌اند و در نهایت نتیجه گیری شده است که این سفر ضرورتی نداشته است و کسی از هیئت ایرانی دعوت نکرده است.
بخشی از مسائل مروبط به این سفر در سطح کلان متوجه حضور محمد خزاعی به عنوان رئیس این هیئت دز سفر به واشنگتن است که معتقدند وی بازنشسته است و نباید به این سفر می‌رفت. اما در استان برخی‌ها به گونه‌ای مطلب نوشته‌اند که اصل سفر هیئت ایرانی را غیر ضروری جلوه داده اند.
کشور در یک شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و با توجه به تحریم‌ها و کارشکنی‌های امریکا تعامل سیاسی و مالی با دنیا یک ضرورت اساسی است و یقیناً باید از فرصت‌هایی از این دست استفاده کرد تا بتوان از منافع اقتصادی کشور و به تبع آن منافع ملی کشور به خوبی دفاع کرد.
همچنان که هر ساله سفر رئیس جمهور و هئیت همراه به نیویورک یک فرصت خوب و فرصت ساز برای دیپلماسی کشور بوده است سفر هیئت اقتصادی که متشکل از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، وزارت اقتصادی و دارایی و برخی نمایندگان مجلس است می‌تواند به این مهم کمک اساسی نماید.