دومین حادثه تاسف بار رقم خورد/مادر باردار پس ازاعزام شیراز فوت کرد
دومین حادثه تاسف بار رقم خورد/مادر باردار پس ازاعزام شیراز فوت کرد

بر اساس آنچه که سرپرست بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج می گوید دومین مادر باردار به علت تشنج های مکرر و دومین نوزاد به علت نارس بودن فوت نمودند. چند مدت پیش بود که خبر ناگوار مرگ نوزاد در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج و همچنین مرگ یک مادر باردار در بیمارستان امام سجاد(ع) رسانه ای شد […]

بر اساس آنچه که سرپرست بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج می گوید دومین مادر باردار به علت تشنج های مکرر و دومین نوزاد به علت نارس بودن فوت نمودند. چند مدت پیش بود که خبر ناگوار مرگ نوزاد در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج و همچنین مرگ یک مادر باردار در بیمارستان امام سجاد(ع) رسانه ای شد اما این بار نیز مطلع شدیم که دومین زن باردار و نوزادش نیز فوت نمودند.

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir

مرگ و میر مادرباردار و نوزاد موضوع مهمی است که در شاخص های توسعه ای مورد توجه قرار می گیرد در سالهای گذشته نیز این موضوع در اولویت دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته بود و تا حدودی توانسته بودند که این موضوع را کنترل نمایند به طوری که میزان مرگ و میر مادران باردار  در استان به صفر رسیده بود. اما در طی دو ماه گذشته این دومین مادر باردار و همچنین دومین نوزادی است که در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج فوت می کنند که باید از سوی متولیان و مسوولین ذیربط مورد بررسی قرار گیرد.

سرپرست بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج در گفت و گو با خبرنگار  ضمن تایید مرگ دومین مادر باردار و همچنین نوزادش، این مادر باردار را مربوط به زنان باردار در استان ندانست و گفت: این خانم در استانی دیگر مراقبت می شد و از نظر آمار وزارتی جزء زنان باردار ما محسوب نمی شد. هر چند که گردآفرین نیکبخت این مادر باردار را جزء آمار زنان باردار استان ندانست اما در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با اینکه جزء کدام استان بوده است اظهار بی اطلاعی کرده است.

گردآفرین نیکبخت در ادامه با بیان این که این بیمار مورد صرع بوده است و دچار تشنج می شد افزود: بیمار سابقه تشنج داشته و در دوران بارداری تشنج هایش مکرر می شد.

وی با بیان اینکه بیمار یک ماه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در بخش اعصاب و روان بستری بوده است گفت : تلاش برای کاهش تشنج های او بی نتیجه بود و تشنج هایش قطع نمی شد.

سرپرست بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج با رد هر گونه سهل انگاری و کوتاهی از سوی پزشک و یا بیمارستان افزود: تشنج بیمار قابل کنترل نبود و  چند روزی در icu بیمارستان امام سجاد (ع) بستری شد و بیشتر بیمار پزشک مغز و اعصاب بوده است .

نیکبخت با بیان اینکه یکی از دلایل تشدید تشنج بارداری بوده است برای ختم بارداری ، بیمار تحت عمل سزارین قرار گرفت که متاسفانه نوزاد به علت نارس بودن از بین رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه با این وجود باز هم تشنج  کنترل نشده بود بیمار برای ادامه درمان به شیراز منتقل شد و در شیراز فوت نمود.

سرپرست بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج در ادامه به مرگ مادر باردار قبلی اشاره کرد و گفت: هنوز علت مرگ از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است و قرار است  معاونت درمان طی مکاتبه ای علت مرگ را از پزشکی قانونی درخواست نماید.

گردآفرین نیکبخت  همچنین به مرگ نوزادی که در بیمارستان امام سجاد(ع) دچار سوختگی شده بود اشاره کرد و گفت: علت مرگ این نوزاد نیز هنوز از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است.صدای دنا