دکتر اردکانیان در بازدید از سد آبریز:  سد آبریز اجرایی می شود
دکتر اردکانیان در بازدید از سد آبریز:  سد آبریز اجرایی می شود

  وزیر نیرو در سفر به شهرستان کهگیلویه و بازدید از سد آبریز ضمن اطلاع از گزارش مشاور طرح پیرامون آخرین مراحل روند اجرای سد و مطالعات و اقدامات انجام شده، بر آغاز عملیات سد تأکید نمود و اجرایی شدن آن را به مردم نوید داد. پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir سردار هاشمی پور با اشاره […]

 

وزیر نیرو در سفر به شهرستان کهگیلویه و بازدید از سد آبریز ضمن اطلاع از گزارش مشاور طرح پیرامون آخرین مراحل روند اجرای سد و مطالعات و اقدامات انجام شده، بر آغاز عملیات سد تأکید نمود و اجرایی شدن آن را به مردم نوید داد.

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir

سردار هاشمی پور با اشاره به اهمیت اجرایی شدن این سد عنوان کرد: سد آبریز پایانی بر مظلومیت دشت های تشنه ی شهرستان های کهگیلویه و چرام خواهد بود.

نماینده مردم شریف کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی ایجاد سد آبریز را ضروری دانست و افزود: شهرستان های کهگیلویه و چرام با بیش از 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی مابین دو رودخانه و سد قرار گرفته اند در حالیکه از آن بی بهره اند که با عملیاتی شدن این سد زندگی مردم دگرگون خواهد شد.

سردار هاشمی پور ضمن ابراز خوشحالی از آبادانی شهرستان ها و استان های مجاور از آب این دو سد اظهار داشت: رفع نگرانی و دغدغه مردم شهرستان های کهگیلویه و چرام با ایجاد سد آبریز برطرف می شود و رونق کشاورزی و توسعه ی منطقه را به دنبال دارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی با تقدیر صمیمانه از وزارت نیرو گفت: با توفیق الهی و تلاش مجدانه بخشی از حق مردم با تخصیص آب از مارون داده شد و مطالبه ی جدی مردم و نیاز و انتظار اصلی آنان احداث سد آبریز است که امیدوار به اجرای سریع تر آن هستیم.

لازم به ذکر است در حال حاضر در محل سد در 10 نقطه ممکن دستگاههای ژئو تکنیک مشغول فعالیت هستند.