دیدار رئیس مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد از اولین شهید انقلاب در کهگیلویه
دیدار رئیس مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد از اولین شهید انقلاب در کهگیلویه

به گزارش فریاد جنوب، همزمان با ایام‌الله دهه فجر و آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران رئیس مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد با همراهی فرماندار کهگیلویه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسؤولان انتظامی و نظامی  با خانواده شهید نورالدینی دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار امیری رئیس مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد […]

به گزارش فریاد جنوب، همزمان با ایام‌الله دهه فجر و آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران رئیس مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد با همراهی فرماندار کهگیلویه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسؤولان انتظامی و نظامی  با خانواده شهید نورالدینی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار امیری رئیس مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان از همسر شهید نورالدینی تجلیل کرد.

علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه در این دیدار از برگزاری یادواره اولین شهید انقلاب شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم امروز پنج شنبه ساعت 14 همزمان با مهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای دهدشت برگزار خواهد شد.

در بخشی از زندگینامه شهید نورالدینی آمده است:

روحانی شهید سید علی نورالدینی از سادات امامزاده نورالدین(ع) سال 1332در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود، دوران رشد و نمو اولیه زندگی خود را در حال و هوای زندگی عشایری سپری کرد.

 به خاطر عشق و علاقه زیادی که به دین مقدس اسلام داشت به اطاعت از فرامین اجدادش راهی حوزه علیمه شهرستان بهبهان شد. در هماهنگ با درس به آرستن جان به زیورهای اخلاص پرداخت، دوری از گناه وجه همت این سلاله رسول (ص) بود.

از نظر مبارزاتی همیشه و در هر جا تظاهرات به پا می‌شد عضوی از آن افراد بود و در جلو جمعیت بود. شهید نورالدینی خیلی با وفا بود.با چنین روحیه‌ای شجاع و متهوری، در آن سال‌های هولناک او بی مهابا علیه دستگاه و سردمدارانش فریاد می کشید.

می‌توان او را یکی از بنیانگزاران تظاهرات بهبهان دانست در همه تظاهرات و راهپیمای‌ها نقش فعال و موثری داشت.در محرم سال 98گروهی از روحانیون برای تبلیغ به منطقه کهگیلویه رفته بود به وسیله مزدوران دربار خوانین خائن وابسته دستگیر شد ولی توانست از حصار مأمورین بگریزد و خود را به بهبهان برساند.

تا وقتی که شهید نورالدینی شهید شد تظاهراتی نبود که در آن شرکت نکرده باشد و سرانجام در روز هشتم دی ماه 1357 در حالی که جلوی دژخیمان رژیم یکی از بچه‌ها به ضرب گلوله افتاد و به سر سپردگان نهیب زد که چرا به خاطر یک نفر مردم را از بین می‌برید او نوکر بیگانه است و مرگ بر شاه و اربابانش می‌گفت که به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

 بدن پاکش را با هزار زحمت شبانه از رژیم گرفتند، خون پاک او که به دریای جوشان خون سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع)متصل شده بود. از شهید نورالدین یک دختر به جا مانده که در آن وقت یک سال بیشتر نداشت.

  • نویسنده : mousavi