رئیس کل دادگستری استان دست بردار باقری نیست /لهراسب باقری با نام مستعار بهنام/افشاگری جدید
رئیس کل دادگستری استان دست بردار باقری نیست /لهراسب باقری با نام مستعار بهنام/افشاگری جدید

لهراسب باقری با نام مستعار بهنام پس از ورود پرونده‌اش به دستگاه قضایی، سعی کرد که با فضاسازی و هیاهو بر روی اعمال مجرمانه اش سرپوش بگذارد؛ اما دستگاه قضایی بدون هیچ گونه تعارف به پرونده رسیدگی و حکم لازم را دراین رابطه صادر کرد. فریادجنوببه نقل از میزان نوشت: رونده یک مفسد اقتصادی که […]

لهراسب باقری با نام مستعار بهنام پس از ورود پرونده‌اش به دستگاه قضایی، سعی کرد که با فضاسازی و هیاهو بر روی اعمال مجرمانه اش سرپوش بگذارد؛ اما دستگاه قضایی بدون هیچ گونه تعارف به پرونده رسیدگی و حکم لازم را دراین رابطه صادر کرد.

فریادجنوببه نقل از میزان نوشت: رونده یک مفسد اقتصادی که سعی داشت با شانتاژ و انتشار اکاذیب به تخریب دستگاه قضایی مبادرت نماید در مطرح رسیدگی عادلانه در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت و یکبار دیگر دستگاه قضایی با صدور رای قاطع ثابت کرد که در احیای حقوق عامه با کسی تعارف ندارد.

از جعل سند برای احداث پتروشیمی در منطقه مارگون به نام کارآفرینی تا پیشنهاد رشوه به قاضی / معوقه ۲۷۰ میلیارد تومانی به بانک ها / برای احیای حقوق مردم و بیت المال به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییمبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در پی گزارش‌های سازمان بازرسی و ارائه اسناد موجود پرونده یک مفسد اقتصادی، موضوع در دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد مورد رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد این فرد با عنوان کارآفرینی و اشتغالزایی و با استفاده از عناوین مختلف خانوادگی، تسهیلاتی از بانک‌ها دریافت کرده است که بر اساس استعلامات سازمان بازرسی در مجموع حدود ۲۷۰ میلیارد تومان معوقات بانکی دارد.

لهراسب باقری با نام مستعار بهنام پس از ورود پرونده‌اش به دستگاه قضایی، سعی کرد که با فضاسازی و هیاهو بر روی اعمال مجرمانه اش سرپوش بگذارد؛ اما دستگاه قضایی بدون هیچ گونه تعارف به پرونده رسیدگی و حکم لازم را دراین رابطه صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان جزئیات پرونده این مفسد اقتصادی را تشریح کرد و گفت: متهم با سوء استفاده، جعل و استفاده از سند مجعول بانکی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان مبادرت به تصاحب قریب ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی تحت عنوان کارآفرینی و احداث پتروشیمی در منطقه مارگون بویراحمد نموده است که پرونده قضایی با توجه به جعل سند بانکی بنا به گزارش سازمان بازرسی و پیگیری‌های سازمان مذکور در دادسرا تشکیل شد.

وی در ادامه بیان کرد: در تحقیقات مقدماتی انجام شده مشخص شد باقری با همکاری یکی از بستگانش که در پست بانک مشغول به کار بوده با رانت به تهیه سند جعلی مبنی بر وجود حساب ۱۰۰ میلیارد تومانی در یکی از شعب پست بانک تهران و با ارائه این سند جعلی به کمیسیون واگذاری امور اراضی استان و سازمان ثبت اسناد به ثبت شرکت خود تحت عنوان پتروشیمی دنا صنعت مبادرت نموده است که با فرد مذکور برخورد قضایی لازم نیز انجام شده است.

این مقام قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دادستان در چارچوب رسیدگی به این پرونده شخصا اظهارات و مشکلات آن‌ها را شنیده است اما نکته قابل توجه این است که این فرد در دادگاه بدوی شروع به تهدید قاضی دادگاه نمود.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر خورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی عنوان کرد: لهراسب باقری از طریق واسطه به قاضی پیشنهاد رشوه داد ، اما قاضی موضوع را به بنده اطلاع داد و مستندات نیز موجود است.

مزارعی ادامه داد: متهم پرونده در دادگاه تجدید نظر شروع به تهدید و شانتاژ کرد، اما بازهم نتیجه‌ای نگرفت. او سپس چند نفر را واسطه کرد که با بنده جلسه محرمانه‌ای داشته باشند که می بایست در وقت ملاقات عمومی مراجعه می کردند.

مزارعی در خصوص ادعا‌های این فرد مبنی براینکه رای یک روزه صادر شده است، خاطرنشان ساخت: در جلسه اول دادرسی که حدود یک ماه پیش بود با راهنمایی وکیل این فرد، نامه‌ای از پزشک معالجش آورده شد که مریض هستم و نمی‌توانم در دادگاه حاضر شوم، اما دستگاه قضایی مستندات کافی دراین رابطه دارد که همان روز و فردای آن روز که گواهی استراحت برای دو روز را داشتند، این فرد به دادسرا و دادگاه مراجعه کرده است، اما در وقت مقرر در آن شعبه مورد نظر برای فرار از دادرسی حاضر نشده است.

وی اضافه کرد: یک ماه بعد یعنی ۲۲ مهرماه جلسه بعدی باید تشکیل می‌شد و این بار هم مطرح کردند که بعلت بیماری نمی‌توانیم در جلسه دادگاه تجدید نظر شرکت کنیم، طبق قانون بیش از یک بار نمی‌توان جلسه دادرسی را تعطیل کرد، بعضی اوقات برخی افراد جرمی مرتکب می‌شوند و اعلام پشیمانی می‌کنند که این قابل همراهی است، اما این که فردی خود را با نفوذ و قدرت بداند و تهدید کند، پذیرفته نیست.

این مقام قضایی در ادامه عنوان کرد: این پرونده بدور از هیاهو و جنجال‌ها در چارچوب مقررات قانونی و حداقل در بازه زمانی شش ماهه مورد رسیدگی قرار گرفت و لهراسب باقری به اتهام استفاده از سند مجعول به سه سال حبس و امحاء سند جعلی محکوم شد و همچنین دو همدستش که به جعل سند و استفاده از سند مجعول اقرار کرده اند به دو فقره سه سال حبس محکوم شده اند و حکم قطعیت یافته است و برای اجرا به واحد اجرای احکام کیفری دادسرای یاسوج ارسال شده است.

مزارعی تصریح کرد: بدنبال صدور رای و ابلاغ ، متهم پرونده جهت تشویش اذهان عمومی با شانتاژ و انتشار اکاذیب به تخریب دستگاه قضایی مبادرت نمود که این برای افراد ذی نفوذ و صاحب قدرت امری بدیهی است که علیه دستگاه عدلیه موضع گیری کنند، اما با قاطعیت اعلام می کنیم که دستگاه قضایی با کسی تعارف ندارد و برای احیای حقوق مردم و بیت المال به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم.