رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس :وجود تاجگردون یک نعمت برای کشور است/اگر تاجگردون نباشد تا ۲۰۰سال آینده جایگاه فعلی ایشان به این استان نمی رسد
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس :وجود تاجگردون یک نعمت برای کشور است/اگر تاجگردون نباشد تا ۲۰۰سال آینده جایگاه فعلی ایشان به این استان نمی رسد

عبدالرضا عزیزی درجشن بزرگ بازنشستگان تأمین اجتماعی، شرکت نفت و آموزش و پرورش گچساران افزود: مردم گچساران زودتر از مجلس نهم تاجگردون را کشف کردند. پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir عبدالرضا عزیزی درجشن بزرگ بازنشستگان تأمین اجتماعی، شرکت نفت و آموزش و پرورش گچساران افزود: دلیل آن هم اینکه دو سال طول کشید تا تاجگردون رئیس […]

عبدالرضا عزیزی درجشن بزرگ بازنشستگان تأمین اجتماعی، شرکت نفت و آموزش و پرورش گچساران افزود: مردم گچساران زودتر از مجلس نهم تاجگردون را کشف کردند.

پایگاه تحلیلی خبری فریادجنوبfaryadejonoob.ir

عبدالرضا عزیزی درجشن بزرگ بازنشستگان تأمین اجتماعی، شرکت نفت و آموزش و پرورش گچساران افزود: دلیل آن هم اینکه دو سال طول کشید تا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: رئیس بودن تاجگردون به عنوان رئیس کمیسون  برنامه و بودجه برای شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد منافعی زیادی داشته است.

عزیزی عنوان کرد: دراستان‌ها و شهرستان‌هایی به ازای هر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت یک دستگاه ام آری ای اختصاص داده می‌شود اما در شهرستان گچساران با جمعیتی قریب بر ۱۲۶ هزار نفر یک دستگاه ام.آر. آی وجود دارد.

وی گفت: تاجگردون یک نعمت است نه برای شهرستان گچساران بلکه برای کشور یک نعمت هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: من به تاجگردون افتخار می‌کنم و به شما مردم گچساران افتخار می‌کنم که شخصی مثل تاجگردون را انتخاب کرده‌اید و انتخاب خواهید کرد.

عزیزی بیان کرد: اگر تاجگردون رااز دست دهید تا ۲۰۰سال آینده  دیگر پیش نمی آید که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  کشوراز گچساران باشد.

وی افزود: بازنشستگان برای ما ارزشمند هستند و باید حرمت این افراد را حفظ کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: از سال ۹۰ به بعد حقوق و مزایای شاغلین  ۵۰ درصد افزایش داده شد در حال حاضر ۳ گروه  بازنشسته داریم که اخیرا بازنشستگان  سال ۸۶ گلایه‌هایی دارند.

عزیزی اضافه کرد: با توجه به تورم در جامعه حداقل حقوق بازنشستگان یک میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان است که سخت است.

وی گفت: امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان  تخصیص داده شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: پیشنهاد ما به دولت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

عزیزی ابراز کرد:برای همسان سازی حقوق بازنشستگان پنج هزار میلیارد تومان پیشنهاد و تخصیص داده شد.

وی افزود: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ۱۲۰هزار میلیارد تومان نیاز است تا به حد نرمال برسد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: نمی‌توان به دولت فشار آورد چرا که  اسکناس چاپ می‌شود و باعث تورم  در کشور خواهد شد.

عزیزی بیان کرد: برای همسان‌سازی حقوق‌ دیگر ارگان‌ها از جمله شرکت نفت و گاز و دیگر ارگان‌ها مصوبات خوبی به تصویب رسید.

وی گفت: مصوب شده  که سامانه‌ای به منظور پرداخت حقوق بازنشستگان به صورت متمرکز از تهران صورت گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: هم‌سان سازی حقوق بازنشستگان مشکلاتی را برای دولت به وجود می‌آورد و با همسان سازی  حقوق بازنشستگان در دولت تورم ایجاد می‌شود لذا یک برنامه‌ای صورت گرفته که سالانه این افزایش حقوق انجام گیرد.

عزیزی بیان کرد: مصوب شده که کارگران قراردادی در موسسات دولتی تبدیل وضعیت شوند و از قرادادی به پیمانی شده تا  وضعیت حقوق آنها افزایش یابد و امنیت شغلی پیدا کنند.

وی ابراز کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرایی خواهد شد و بالغ بر۱۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان از دولت گرفته  شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: در سالجاری ۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر به تأمین اجتماعی پرداخت شود که تاکنون  ۱۲امسال هزار میلیارد تومان از محل تهاتر برای پرداخت بدهی ها پیش‌بینی شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این آئین تصریح کرد: کانون بازنشستگان صنعت نفت و گاز گچساران فضای مناسبی برای بازنشستگان این صنعت نیست لذا خواهش می کنم از مدیرعامل شرکت نفت گچساران مکان مناسب دیگری در اختیار بازنشستگان این صنعت قرار دهند.

غلامرضا تاجگردون بیان کرد: مطالبات و پیگیری مشکلات بازنشستگان اولویت بندی خواهد شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: بازنشستگان سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند و  بر همین اساس شاغلین و نسل تکاپو و پویای امروز ما آینده خود را در وجود این بازنشستگان مشاهده می‌کنند.

عباس نور محمدی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد غیردولتی و خودگردان بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۱ هزار خانوار از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد مستمری بگیر تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۷۱هزار و و ۴۲۶ نفر بیمه شدگان اجباری، ۲۴ هزار و ۳۰۰  نفر بیمه شدگان اختیاری، یک هزار و ۳۹۴ نفر قالیبافان، ۱۲ هزار نفر کارگر ساختمانی  و یک هزار و ۴۴ نفر بیمه شده توافقی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

جشن بزرگ بازنشستگان، تأمین اجتماعی، آموزش و پرورش و صنعت نفت گچساران با حضور رئیس کمیسون اجتماعی، رئیس کمیسون برنامه و بودجه و مدیران استانی و شهرستانی در مجموعه فرهنگی و ورزشی آموزش و پرورش دوگنبدان برگزار شد.