راه اندازی کانون ارزیابی شایستگی مدیران در استان
راه اندازی کانون ارزیابی شایستگی مدیران در استان

مدیر آموزش و پژوهش و توسعه های آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس دستورالعمل اجرائی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای از تاریخ ابلاغ بخشنامه سازمان امور استخدامی کشور، کلیه مدیرانی که تمایل به ارتقا یا انتصاب دارند می بایست از کانون های ارزیابی شایستگی مدیران که […]

مدیر آموزش و پژوهش و توسعه های آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس دستورالعمل اجرائی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای از تاریخ ابلاغ بخشنامه سازمان امور استخدامی کشور، کلیه مدیرانی که تمایل به ارتقا یا انتصاب دارند می بایست از کانون های ارزیابی شایستگی مدیران که مورد تائید سازمان اداری و استخدامی کشور می باشند گواهینامه شایستگی دریافت نمایند.

به گزارش  فریاد جنوب ،  مجید سینایی نژاد گفت: کانون ارزیابی شایستگی مدیران به زودی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان راه اندازی می شود در حالی که هم ‌اکنون باید به سایر استان‌ها مراجعه کنند.

وی ضمن تبریک پنجاهمین سال تاسیس مدیریت دولتی افزود: مدیریت دولتی از سال ۷۱در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خود را آغاز کرد.

سینائی نژاد افزود: وظیفه این مدیریت از سال ۸۸تا ۹۱برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت بوده که در دوره‌های بلند مدت سه هزار و ۱۹۹نفر پذیرش داشتیم که از این تعداد ۸۳۲نفر در مقطع کاردانی، ۱۰۱۲نفر در مقطع کارشناسی و ۱۳۵۵نفر در مقطع کارشناسی ارشد بوده اند.

مدیر آموزش و پژوهش و توسعه‌های آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در مجموع از تعداد۶۰۶ پذیرفته شده ، در مقاطع کاردانی (۲۳۸نفر)، کارشناسی (۱۵۳نفر) و کارشناسی ارشد (۲۱۵نفر) فارغ التحصیل شدند. در واقع بخشی از مدیران استان مدرک تحصیلی خود را از این مدیریت اخذ کردند.

سینایی نژاد خاطرنشان کرد: هم اکنون وظایف مدیریت آموزش و پژوهش و توسعه‌های آینده نگری برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت عمومی، شغلی، مدیران و توجیهی بدو خدمت، اعتبار سنجی موسسات آموزشی در راستای آموزش کوتاه مدت کارکنان، احراز صلاحیت تدریس، اجرای برنامه در زمینه آموزش کارکنان دولت و ارزیابی شایستگی عمومی مدیران است.

وی ادامه داد: افراد معرفی شده جهت پست‌های مدیریتی حرفه‌ای و کارشناسی استان از این به بعد باید دارای سه تا هفت سال سابقه، حداکثر ۴۵سال سن و اخذ گواهی شایستگی عمومی مدیران باشند. دستگاه‌های اجرایی موظفند هر سال با اعلام فراخوان عمومی افرادی که واجد شرایط مدیر شدن هستند را به کانون‌های ارزیابی معرفی کنند.

مدیر آموزش و پژوهش و توسعه‌های آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون ارزیابی مدیران به زودی در استان راه اندازی می‌شود در حالی که هم اکنون باید به سایر استان‌ها مراجعه کنند.

وی همچنین افزود: پس از سیل اخیر در استان، مرکز مدیریت دولتی کشور تصمیم گرفت در کلیه استان ها 10 دوره آموزشی 4 ساعته(جمعا ۴۰ساعت) برای همه مدیران در نظر گرفته شود.

سینایی نژاد با بیان اینکه تعیین صلاحیت موسسات آموزشی غیر دولتی متقاضی دوره‌های آموزشی کارمندان دولت را اعتبار سنجی می‌کنیم، تاکید کرد: موسسات آموزشی غیر دولتی با مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان می‌توانند برای کارکنان دولت دوره برگزار کنند که تا کنون تنها سه موسسه در استان دارای مجوز هستند.

وی بیان کرد: همچنین کلیه کسانی که می‌خواهند برای کارکنان دولت تدریس کنند باید از سازمان مدیریت صلاحیت عمومی و موضوعی تدریس داشته باشند. چند گروه از جمله معلمان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و زیرگروه‌های رشته‌های علوم تربیتی از دریافت صلاحیت عمومی معاف هستند.

مدیر آموزش و پژوهش و توسعه‌های آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان‌های که حضور نداریم جهت رفاه حال کارکنان دولت با همکاری فرمانداری‌ها دوره‌های مورد نیاز آن‌ها را برگزار می‌کنیم.

سینایی نژاد افزود: اجرای برنامه‌های تخصصی، راهبردی و مسئله محور برای مدیران استان، اعطای مجوز به موسسات مورد تقاضا و صاحب صلاحیت و اعطای مجوز به مدرسان واجد شرایط تدریس از مهم‌ترین برنامه‌های امسال ماست.

وی اضافه کرد: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان موظفند دوره ۶ساعته منشور حقوق شهروندی و دوره هشت ساعته حقوق شهروندی در نظام اداری را برگزار کنند که تاکنون برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها برگزار نکرده اند.

مدیر آموزش و پژوهش و توسعه‌های آینده نگری سازمان گفت: تاکنون 1.728.427 نفر ساعت دوره های آموزشی کوتاه مدت در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مدیر آموزش و پژوهش و توسعه‌های آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی(مرکز مدیریت دولتی) برگزار شده است.

سینایی نژاد افزود: بر اساس تصمیم دولت و ابلاغ منشور حقوق شهروندی، دو دوره منشور حقوق شهروندی و حقوق شهروندی در نظام اداری تا کنون 22 بار در سطح استان برای 1184 نفر معادل 8548 نفر ساعت برگزار گردیده است و این مرکز آمادگی دارد برای دستگاه هائی که تاکنون این دوره را برای کارکنان خود برگزار ننموده اند به برگزاری این دوره ها کمک نماید.

`