روایت جالب یک امدادگر از دیدن یکی از مسافران هواپیمای ATR در خواب و درخواست کمکی که از او داشت
روایت جالب یک امدادگر از دیدن یکی از مسافران هواپیمای ATR در خواب و درخواست کمکی که از او داشت

شب قبل از عملیات در خواب، یکی از سرنشینان هواپیمای مسافربری را دیدم که می گفت ” نظری هستم ” و به من اعلام کرد جسد من در زیر برف ها پنهان است و آن را پیدا می کنی، فردا با اعزام به منطقه با جست و جو در میان برف ها، فرد مذکور را […]

شب قبل از عملیات در خواب، یکی از سرنشینان هواپیمای مسافربری را دیدم که می گفت ” نظری هستم ” و به من اعلام کرد جسد من در زیر برف ها پنهان است و آن را پیدا می کنی، فردا با اعزام به منطقه با جست و جو در میان برف ها، فرد مذکور را پیدا نمودم،
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی فریادجنوب نیروهایی که کمتر سختی ها و مشکلات آنها به گوش رسیده است، امدادگران جمعیت هلال احمر هستند که در نقاط مختلف کشور با قبول همه رنج ها و زحمات و با جانفشانی ها حاضرند جان همنوع خود را نجات دهند.

یکی از این افراد که این روزها دچار بیماری است از تلاش های خود در سانحه هواپیمای مسافربری ATR تهران-یاسوج می گوید، محمد رخ فیروز امدادگر جمعیت استان کهگیلویه و بویر احمد است، که در طی عملیاتی که در دامنه های دنا برای تفحص سرنشینان این هواپیما عازم می شود.

وی در گفتگو با فریاد جنوب به بیان خاطره ای از عملیات تفحص پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج پرداخت و گفت: به محض اطلاع از سانحه با گروهی از همکاران و با تجهیزات کوهنوردی و امدادی راهی محل حادثه شدیم، و با توجه به این که زمستان بود عملیات جست جو را با مشکل مواجه می کرد، اما با تلاش فراوان در جست و جوی اجساد و چه بسا نجات یافتگان این حادثه بودیم اما برودت و برفی بودن هوا اجازه عکس العمل را تا حدود زیادی از ما سلب می کرد.

رخ فیروز بیان کرد: به همین خاطر تصمیم گرفته شد در طی روزهای آینده در منطقه حضور پیدا کنیم، با محیا شدن شرایط، عملیات جست و جو آغاز شد.

وی افزود: شب قبل از عملیات در خواب، یکی از سرنشینان هواپیمای مسافربری که یک خانم بود را دیدم و به من اعلام کرد جسد من در زیر برف ها پنهان است و آن را پیدا می کنی، فردا با اعزام به منطقه با جست و جو در میان برف ها، فرد مذکور را پیدا نمودم، اما از آنجا که نیروهای مردمی هم حضور داشتند تجهیزات مربوطه را به یکی از نیروهای مردمی دادم و بدون تجهیزات، اقدام به جمع آوری بقایای جسد مذکور نمودم به دلیل اینکه تجهیزات نداشتم اعضای جسد را که او را همانند اعضای خانواده خود می دانستم در بغل کرده و به گوشه ای انتقال دادم و در آنجا برای مدتی بر پیکر مرحوم گریستم.

این امدادگر جمعیت هلال احمر ادامه داد: لحظاتی بعد تصمیم بر انتقال جسد گرفتیم و آن را درکیسه های مخصوص توسط همکاران ونیروهای امدادی و کسانی که در منطقه عملیات حضور داشتند انتقال دادیم. بنده شب را به دلیل اینکه تجهیزاتم را به نیروهای مردمی داده بودم و کیسه خوابم جزئی از آنها بود مجبور شدم شب را در کیسه های مخصوص حمل جسد که دیروز در آن جسدی را منتقل کرده بودن بخوابم اما شدت و سختی سرما در این منطقه کوهستان سبب سرماخوردگی شدید بنده شد.

وی افزود: به دلیل همین سرماخوردگی بنده را از منطقه خارج و جهت درمان به بیمارستان انتقال دادند، پزشکان ضمن بررسی وضعیت سلامتی من ، متوجه نوعی بیماری ویروسی در من شدند که در اثر تماس با اجساد به آن مبتلا شده بودم و پزشکان ضمن ناراحتی از این موضوع مرا به رعایت اصول بهداشتی سفارش نمودند.

رخ فیروز گفت: بنده بدون نگرانی و حتی خوشحال بودم که بدون کمترین توقع و صرفا برای ادای وظیفه و رضای خدا در عملیات شرکت کرده بودم و توانسته بودم یکی از جانباختگان را پیدا و جسد را به خانواده تحویل دهم تا مرهمی حداقلی بر مصیبت و نارحتی خانواده آنها و به نوعی تسلی دهنده مصیبت آنها باشد.

وی بیان کرد: بعد از اینکه متوجه بیماری شدم در بیمارستان در طی روزهای مختلف برای درمان بستری می شدم و در حال حاضر بدن بنده به دلیل عفونت و بیماری دارای درد و به سایر نقاط بدنم سرایت کرده است . بنده این سختی ها را به جان خریدم تا بلکه توانسته باشم بخشی از وظایف امدادی خود را انجام داده باشم از این به بعد هم به عنوان یکی از امدادگران این نهاد تلاش خود را برای هر گونه حادثه ای انجام خواهم داد.

رخ فیروز افزودند؛ واقعا زحمت اصلی و خدمات بر دوش هلال احمر بود و ما بدون هیچ گونه چشم طمع به نیازهای مالی جهت تسکین آلام بشری و رضای خدا انجام وظیفه کرده و از هیچ کوششی دریغ نکردیم، و اکثر خانوادهای جانباختگان شاهد تلاش های شبانه روزی امدادگران گمنام بودند و انتظار میرفت در همایش اخیر حداقل از جمعیت هلال احمر دعوت مینمودند و تشکری به عمل می اوردند، ضمن اینکه نیروهای مردمی هم در کنار نیروهای امدادگر از بالگرد جمعیت و سایر امکانات هلال احمر استفاده مفید کردند.
رخ فروز درپایان گفت ؛ضمن اینکه هزینه های گزافی در بحث پروازها و خدمات جمعیت و بحث حمایت های روانی خانوادها هیچ گونه کوتاهی چه پرسنل و چه امدادگران نکردند ا،لحق والانصاف مدیر عامل جمعیت و معاونین ایشان از بدو حادثه تا پایان حادثه بصورت شبانه روز در منطقه حضور مفید و دائم داشتند و از هیچ کوششی دریغ نکردند وخدا را در روز قیامت گواه میگیرم که مدیر عامل جمعیت بصورت ویژه تاکید داشتند ، هیچ گونه کوتاهی در این حادثه نشود ،چون این پیکرها عضوی از خانواده های خودمون هستند..و تا پایان عملیات تاکید داشتندکه ما هدفمان سیاسی و تبلیعاتی نیست هدفمان تسکین و همدردی با خانوادهای داغدار هست.