رییس کمیته امداد اعلام کرد؛ا دغام بیمه “مددجویان شهری کمیته امداد” در “بیمه سلامت/تقدیر وتشکر ویژه فتاح از غلامرضا تاج گردون /مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:مددجویان کمیته امداد برای دریافت دفترچه بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند
رییس کمیته امداد اعلام کرد؛ا دغام بیمه “مددجویان شهری کمیته امداد” در “بیمه سلامت/تقدیر وتشکر ویژه فتاح از غلامرضا تاج گردون /مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:مددجویان کمیته امداد برای دریافت دفترچه بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند

رییس کمیته امداد با اشاره به اقدامات انجام شده جهت انتقال بیمه مددجویان شهری به سازمان بیمه سلامت در جهت اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و ادغام سازمان‌های بیمه‌گر، گفت: کارت کمیته امداد برای مددجویانی که به سازمان بیمه سلامت منتقل شده‌اند تا پایان اردیبهشت ماه اعتبار دارد و آنها می‌توانند تا زمان صدور دفترچه […]

رییس کمیته امداد با اشاره به اقدامات انجام شده جهت انتقال بیمه مددجویان شهری به سازمان بیمه سلامت در جهت اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و ادغام سازمان‌های بیمه‌گر، گفت: کارت کمیته امداد برای مددجویانی که به سازمان بیمه سلامت منتقل شده‌اند تا پایان اردیبهشت ماه اعتبار دارد و آنها می‌توانند تا زمان صدور دفترچه بیمه سلامت از این کارت استفاده کنند.

به گزارش فریادجنوب ، مراسم امضای تفاهم نامه بیمه سلامت مددجویان شهری کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور پرویز فتاح رئیس کمیته امداد و طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، برگزار شد.

در این مراسم فتاح ضمن تبریک نیمه شعبان، گفت: ما برای رسیدن به این نقطه مسیر طولانی را طی کردیم و در کمیته امداد و بیمه سلامت جلسات کارشناسی زیادی در این باره برگزار شد و خوشبختانه به نقطه خوبی رسیدیم که حاصل فکر مشترک همه مجموعه بود. همه بحث‌ها را انجام دادیم و هیچ اختلافی وجود ندارد و اتفاق نظر برای این کار هم در دولت یعنی بیمه سلامت، کمیته امداد، سازمان مدیریت و… و هم مجلس ایجاد شد.

وی ضمن تاکید بر این نکته که ردیف بودجه‌ای ۵۰۰ میلیارد تومانی از محل بودجه کمیته امداد به سازمان بیمه سلامت انتقال یافت، افزود: ما این بحث را به کمیسیون تلفیق بردیم، اما به نتیجه نرسیدیم. آقای موهبتی مستقیما وارد شدند و از طریق آقای غلامرضا تاجگردون و در کمیسیون کار پیش رفت.

فتاح ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی گفت: ردیف بودجه از کمیته امداد به بیمه سلامت منتقل شد که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بود. در برنامه پنجم توسعه اعلام شده که بیمه‌ها باید تجمیع شوند و ماهم جزو این قانون بودیم و مددجویان شهری ما دارای بیمه پایه کمیته امداد بودند.

وی ادامه داد: برای حفظ کرامت انسانی و یکپارچگی در بیمه، تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد و اقشار تحت پوشش ما باید مانند سایر مردم باشند که با این اقدام این مهم محقق می‌شود. یعنی هم مددجویان ما نشان‌دار نیستند و هم کار به اهلش سپرده شد.

فتاح با بیان این که این اقدام در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر انجام می‌شود، گفت: جمعیت هدفی که بیمه‌شان به بیمه سلامت منتقل می‌شود، حدود یک میلیون نفر هستند و این تجمیع به نفع کشور است.

وی افزود: از ابتدای سال، کار در حال اجراست و چیزی معطل نمانده بود و به جامعه هدف‌مان اطمینان می‌دهیم که مشکلی نیست و وضعیت‌شان بهتر می‌شود. ما هم در کنار بیمه سلامت هستیم و اجازه تعلل و توقف نمی‌دهیم. تا زمان صدور دفترچه بیمه سلامت، کارت‌های ما همچنان اعتبار خواهد داشت.

وی در پایان گفت:برای پیشبرد این هدف مهم از هیچ کمک بین بخشی دریغ نمی‌شود و برخی از افراد ما برای پیشبرد بهتر اهداف در کنار بیمه سلامت برای کمک خواهند ماند.

رییس کمیته امداد همچنین تاکید کرد: هزینه تبدیل بیمه نباید بر عهده مددجویان باشد و برای صدور دفترچه‌های جدید، کمیته امداد تمام هزینه‌ها را انجام خواهد داد.
اعتبار کارت مددجویان کمیته امداد تا پایان اردیبهشت ماه

فتاح تاکید کرد: کارت کمیته امداد برای مدد جویانی که به سازمان بیمه سلامت منتقل شده‌اند تا پایان اردیبهشت ماه اعتبار دارد و آنها می‌توانند تا زمان صدور دفترچه بیمه سلامت و تا پایان اردیبهشت ماه از این کارت استفاده کنند. اما اگر در مناطق سیل زده مشکلی از بابت صدور دفترچه وجود داشت مدت زمان اعتبار کارت را بیشتر تمدید می‌کنیم.

برقراری بیمه مکمل کمیته امداد برای مددجویان۵۰هزار مددجو مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج

وی با بیان این که ما در حوزه بیمه مکمل هم فعالیت می‌کنیم نیز گفت: تمام آن چهار میلیون نفر تحت پوشش بیمه مکمل کمیته امداد خواهند بود و داریم به نقطه‌ای می‌رسیم که ادعا کنیم تمام جمعیت تحت پوشش ما نباید هیچ هزینه‌ای برای درمان از جیبشان پرداخت کنند و داریم به این هدف نزدیک می‌شویم. از طرفی حدود ۵۰ هزار نفر از این بیماران مبتلا به بیماری های صعب العلاج و سخت هستند و هزینه هایشان بالاست و بیکه عمومی و تکمیلی ما کفاف هزینه‌هایشان را نمی‌کند که آنها را به صورت ویژه نگاه می‌کنیم.

 مهندس طاهر موهبتی در مراسم امضای تفاهم نامه پوشش بیمه سلامت مددجویان شهری کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان، گفت: در حال حاضر حدود ۴٠ میلیون نفر تحت پوشش  بیمه سلامت قرار دارند که بیش از ۵ میلیون نفر در صندوق کارکنان دولت و ٢٢ میلیون نفر در صندوق روستاییان  تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و سایر بیمه شدگان شامل دانشجویان، مددجویان بهزیستی و… ذیل صندوق سایر اقشار هستند. از امروز یک میلیون نفر از مددجویان شهری کمیته امداد هم به این صندوق اضافه می‌شوند.

وی ادامه داد: سالیانه ١٨۵ میلیون بار مراجعه در بخش‌ سرپایی و ۴.۵ میلیون بار مراجعه در بخش بستری  به ۴۴ هزار مراکز طرف قرارداد ما انجام می‌شود و نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

نقطه عطفی در تجمیع منابع درمانی کشور

موهبتی با تاکید بر اینکه امروز نقطه عطفی در تجمیع منابع درمانی کشور است، گفت: این تفاهم نامه از اسناد بالادستی مانند قانون توسعه، بیمه همگانی و قانون تشکیل بیمه سلامت بر گرفته شده و در این قوانین تاکید شده بود که ما تجمیع بیمه همگانی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: خوشبختانه رییس کمیته امداد عزم جدی بر انتقال پوشش بیمه‌ای کمیته امداد به بیمه سلامت داشتند و باورشان این بود که این کار را ظرف ۵ تا ۶ ماه به نتیجه برسانیم و بنده توجه حضرت حق را در این اقدام که متعلق به محرومین است دیدم.

وی با بیان اینکه در این اقدام در بخش سلامت ریاست کمیته امداد نگاهی ملی  داشتند، گفت: یکی از مشکلات ما در کشور بخشی‌نگری است و فکر می‌کنیم  هر چه بخش خودمان را بزرگ‌تر کنیم، حاکمیت‌مان بیشتر می‌شود و ما کمتر ملی نگاه می‌کنیم و بنده در این اقدام ملی‌نگری آقای دکتر فتاح را دیدم.

موهبتی گفت: از طرفی باید پرسید چرا عده‌ای را که توانایی مالی کمتری دارند باید به صورت جداگانه معرفی کنیم؟ بسیاری از این افراد برای دریافت خدمت مراجعه نمی‌کنند، زیرا نمی‌خواهند نشاندار شوند. ما باید بتوانیم یکسان سازی را انجام دهیم  که جز تعالی دینی ما هم هست.

موهبتی افزود: در عین حال اگر متولی محرومین، کمیته امداد است به این معنی نیست که مدرسه و مهدکودک محرومین را کمیته امداد باید بسازد و حذف این نگاه منجر به امضای این تفاهم نامه شد.

وی ادامه داد: ابتدا آقای مهندس فتاح به کمیسیون‌ها و صحن مجلس نامه زدند و دیدیم که تصمیم ایشان در این موضوع جدی است و این کار با نگاه مشترک و حمایت وزیر بهداشت و مجلس انجام شد و اعتبارات به بیمه سلامت انتقال یافت.

محرومان نشان‌دار نشوند

مدیرعامل بیمه سلامت اظهار کرد: برخی از محرومان خدمت نمی‌گیرند، زیرا نمی‌خواهند نشاندار شوند و  چرا باید کسانی که توانایی مالی ندارند جداگانه معرفی کنیم؟

موهبتی در ادامه گفت: به طور طبیعی برخی در برابر تغییر رفتار مقاوم هستند؛ اما در حوزه محرومین نمی‌توانیم اجازه دهیم که تغییر رفتار، در خدمت رسانی به‌ محرومان خدشه وارد کند. فلسفه وجودی جمهوری اسلامی عدالت و حمایت از محرومان بوده و فلسفه وجودی بیمه سلامت حمایت از گروه‌های نیازمند است و حتی اگر این کار از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نباشد و کسری بودجه بیاوریم، این کار باید پیش رود.

خدمت‌رسانی به مددجویان کمیته امداد خدشه‌دار نشود

وی تاکید کرد: خدمت رسانی به مددجویان کمیته امداد نباید خدشه‌دار و باید خدمت رسانی بهتر شود و در کنار بهبود خدمت رسانی نباید بروکراسی گسترش یابد.

موهبتی با بیان اینکه از امروز یک میلیون نفر از مددجویان شهری کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، افزود: اعتبار ۴٧٠ میلیارد تومانی پوشش بیمه کمیته امداد به بیمه سلامت منتقل شد، اما کمیته امداد همچنان بیمه‌گذار است و بر عملکرد ما نظارت می‌کند.

پرداخت هزینه صدور دفترچه بیمه از سوی کمیته امداد

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: ظرف یک تا دو ماهه آینده باید برای همه دفترچه بیمه صادر شود و طبق توافق انجام شده، کمیته امداد هزینه صدور دفترچه بیمه را می‌دهد. مددجویان از ۱۰ روز آینده می‌توانند برای دریافت دفاتر بیمه سلامت خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. در عین حال باید اطلاعات کمیته امداد در اختیار ما قرار گیرد. همچنین افرادی که در حوزه بیمه‌گری کمیته امداد فعالیت می‌کردند به بیمه سلامت منتقل می‌شوند و تعدیل نیرو رخ نخواهد داد.

موهبتی تاکید کرد که یک مرکز پاسخگویی هم باید به صورت آنلاین ایجاد شود و مسائل را به صورت عملیاتی حل کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین گفت: هزینه صدور هر دفترچه ۳۰۰۰ تومان است که کمیته امداد آن را می‌پردازد و مددجویان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان بدون پرداخت هزینه دفترچه خود را دریافت کنند.

لازم به ذکر است این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید و  مدیران بیمه سلامت و کمیته امداد استان با حضور در سالن ویدئو کنفرانس بیمه سلامت استان در این مراسم شرکت نمودند