ساخت و سازهای شبانه در حاشیه رودخانه بشار ومهریان /توقیف چهار دستگاه لودر و ماشین آلات سنگین
ساخت و سازهای شبانه در حاشیه رودخانه بشار ومهریان /توقیف چهار دستگاه لودر و ماشین آلات سنگین

ساخت و سازهای شبانه در حاشیه رودخانه های بشار و مهریان یاسوج متاسفانه برگ تازه ای از تصرف و تجاوز به حریم این رودخانه ها را باز کرده است. به گزارش فریاد جنوب ، این ساخت و سازهای شبانه در ماه مبارک رمضان از ساعت ۹ به بعد از حاشیه این رودخانه ها شروع و […]

ساخت و سازهای شبانه در حاشیه رودخانه های بشار و مهریان یاسوج متاسفانه برگ تازه ای از تصرف و تجاوز به حریم این رودخانه ها را باز کرده است.

به گزارش فریاد جنوب ، این ساخت و سازهای شبانه در ماه مبارک رمضان از ساعت ۹ به بعد از حاشیه این رودخانه ها شروع و شگرد متصرفین و متجاوزین به حریم رودخانه ها، کاشت درخت و ساخت دیوارهای حائل بصورت خاکریز است.

تپه های متعددی از خاک و مصالح ساختمانی غیرقابل استفاده هم اکنون در حاشیه های رودخانه مهریان و بشار بخوبی قابل مشاهده و دل هر رهگذری را بدون شک به درد می آورد.

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با تائید این خبر فرازخبر، از ساخت و سازهای شبانه در حاشیه رودخانه های مهریان و بشار یاسوج و برخورد قاطع قانونی با متجاوزین و متصرفان به حریم این رودخانه ها از سوی شرکت خود خبر می دهد.

” سیدعبدالمنان دانشی ” در گفت و گو با فرازخبر گفت: متاسفانه ساخت و سازهای شبانه در حاشیه رودخانه های بشار و مهریان یاسوج توسط برخی متجاوزین و متصرفان به حریم رودخانه ها شروع شده و البته گشت های شبانه شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد هم فعالیت های دوچندان تری نسبت به گذشته خواهند داشت.

وی از توقیف هشت دستگاه لودر و ماشین آلات سنگین در حاشیه این رودخانه ها در چند شب گذشته خبرداد و اظهارداشت: متاسفانه برخی افراد برای تصرف حریم رودخانه ها با کرایه نمودن مشاین آلات سنگین اقدام به خاکریزی و ریختن مصالح ساختی فاقد استفاده در حاشیه رودخانه ها می کنند.

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه این شرکت با شدت بیشتری نسبت به گذشته با متخلفان این گزارش برخورد قانونی خواهد کرد، یادآورشد: برخی از ماشین آلات سنگین توقیف شده ” لیزینگی ” و اکنون مالک آن برای خروج آن از پارکینگ بایستی تمامی اقساط آن را پرداخت کند.

دانشی افزود: از دارندگان ماشین آلات سنگین می خواهیم شبانه اقدام به انتقال مصالح ساختمانی و یا هر چیز دیگری به حاشیه رودخانه ها در استان کهگیلویه و بویراحمد نکنند که در آن صورت ماشین آنان توقیف و به پارکینگ انتقال داده می شود.

وی از توقیف ۲ دستگاه لودر در حاشیه یکی از سنگ شکن های تعطیل شده در حاشیه رودخانه بشار یاسوج هم خبرداد و اظهارداشت: چند شب پیش ۲ دستگاه لودر در حاشیه یکی از سنگ شکن های رودخانه بشار یاسوج توقیف که معلوم شد مالک آن سنگ شکن از رانندگان خواسته خاک و مصالح ساختمانی را به بهانه تصرف اراضی محدوده سنگ شکن ریخته تا بعدا مورد تصرف قرار گیرد.

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این قول را به مردم استان می دهیم که شدت برخوردهای قانونی با متجاوزین و متصرفان به رودخانه های استان بویژه بشار و مهریان یاسوج را بیشتر کنیم.

دانشی، جریمه قانونی متجاوزین و متصرفان بیت المال را ” زندانی ” و پرداخت هزینه های سنگین مالی عنوان و خاطرنشان کرد: این تصرف ها جرم دولتی دارد.

وی افزود:‌ برخورد با متجاوزان و متصرفان حریم رودخانه ها تنها برعهده شرکت آب منطقه ای بوده و ما نیز تلاش های خود برای برخورد قانونی با این افراد را در روزها و ماههای آینده شدت خواهیم بخشید.

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تجاوز به حریم رودخانه ها، این شرکت را اطلاع دهند.

به گزارش فرازخبر، ۱۸ رودخانه کوچک و بزرگ، ۴۰ چشمه جوشان آب آشامیدنی و معدنی، ۱۷حلقه قنات، پنج آبشار، سه دریاچه، ۶۰ دره و تنگه، بوستان ها و دشت‌های سرسبز، امامزاده‌ها، گنبدها، قلعه‌ها، کاروانسراها، مساجد، آب انبارها آتشکده‌ها، پل‌ها و برج‌های تاریخی از نقاط گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد ‌است.