سید محمد موحد اولین روز سال ۹۸ در چرام…گزارش تصویری
سید محمد موحد اولین روز سال ۹۸ در چرام…گزارش تصویری

حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده اسبق کهگیلویه بزرگ و از کاندیداهای احتمالی انتخابات آینده مجلس به شهرستان چرام سفر کرد و در گفت‌وگو با خبرنگاران به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و استانی شدن انتخابات پرداخت. نظرتان در باره پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال به نام رونق تولید چیست؟ من تبریک […]

حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده اسبق کهگیلویه بزرگ و از کاندیداهای احتمالی انتخابات آینده مجلس به شهرستان چرام سفر کرد و در گفت‌وگو با خبرنگاران به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و استانی شدن انتخابات پرداخت.

نظرتان در باره پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال به نام رونق تولید چیست؟

من تبریک عرض می‌کنم سال نو را خدمت همه ملت ایران، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و برای همه کسانی که در جای جای این استان زندگی می‌کنند، آرزوی سلامت و توفیق دارم.
مقام معظم رهبری همه ساله با پیام بسیار ارزشمند و رهگشا یشان راه را برای مسوولان تبیین می‌کنند. در جای جای سخنانشان و مخصوصاً پیام‌های نوروزیشان که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، بیانگر واقعیت‌های زیادی هست. در پیام نوروزی سال ۹۸ هم نکات مهمی اشاره داشتند. واقعاً اگر ما بخواهیم کشور را از این وضعیت نجات دهیم و از وابستگی و استعماری که دشمن قرن‌ها بر این کشور حاکم کرده بود و انقلاب اسلامی جرقه زدودن دشمن و آثار شوم عملکرد مردم با رهبری‌های امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) آغاز کردند و بخواهیم این راه و این مسیر را درست طی کنیم، راهی جزء اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، وجود ندارد. قطعاً اگر قرار است که ما از وابستگی نجات پیدا کنیم. اگر قرار است که مردم روی پای خودشان بیستند و آن سیلی که ما در عرصه‌های مختلف سیاسی، ملی و بین المللی به صورت استکبار زده‌ایم، دوام پیدا کند و دشمن نتواند بر ما مستولی پیدا کند. باید این مسیری که معظم له فرموده‌اند، طی طریق کنیم، مخصوصاً در رونق تولید و اقتصادی نه در شعار و یا نصب یک تابلو در چهار راه‌ها، بلکه در عمل و در آن چیزی که مردم آثار آن را در زندگیشان شاهد باشند.


به نظر شما برای رونق تولید در کهگیلویه بزرگ چه کارهای باید انجام دهیم؟

ببینید، اگر قرار است در هر جای کشور که کهگیلویه هم مستثنی نیست، قدمی برداریم و این مسیری که معظم له فرمودند، عملی کنیم جزء با وحدت، انسجام و یگانگی همه دست اندرکاران و استمداد از مردم برای ورود به این عرصه راهی وجود ندارد.
اگر قرار شد هر کسی بیاید و «من» را مطرح کند. نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.


سال ۹۸، سال انتخابات هست و قطعاً تنور انتخابات داغ است و یکی از ایراداتی که هوداران حضرتعالی از شما می‌گیرند این است که می‌گویند شما خیلی دیر وقت اعلام کاندیداتوری می‌کنید؟ آیا شما در انتخابات شرکت می‌کنید؟

ما معتقدیم بیان این مطالب در این شرایط جزء مردم آزاری، و جزء چالش برای مردم چیزی در پی نخواهد داشت و ورود به این عرصه را در شرایط فعلی به مصلحت انقلاب، مردم و امنیت نمی‌دانم

.
نظرتان در باره استانی شدن انتخابات؟

استانی شدن انتخابات ممکن است که یک امتیازاتی داشته باشد، اما عوارضی هم دارد. من معتقدم در شرایط فعلی این زمینه فراهم نیست. استحضار دارید انتخابات استانی هزینه بسیار سنگینی را می‌طلبد و این اولین اشکال آن هست. هنوز ما به جای نرسیده‌ام که حزب و تشکیلات تصمیم بگیرد. و خارج از مسائل منطقه‌ای تصمیم بگیریم.
اگر در دیدار نمایندگان، مردم محلی از اعراب نداشته باشند این حسن خوبی است. اما اگر قرار است که مردم محلی از اعراب داشته باشند و نماینده جوابگو مردم باشد در راستای مسوولیتی که متوجه او است به نظر بنده الان این زمینه و فرهنگ آماده نیست.