به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب به نقل از افتونیوز،عضو چهار دوره شورای شهر یاسوج با بیان این که شهر یاسوج متعلق به همه مردم استان است و کسی حق ندارد بگوید شهر ما، بلکه شهر همه مردم است همه مردم استان در شهر یاسوج شریک هستند گفت: هم استانی های عزیزی که از سایر […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب به نقل از افتونیوز،عضو چهار دوره شورای شهر یاسوج با بیان این که شهر یاسوج متعلق به همه مردم استان است و کسی حق ندارد بگوید شهر ما، بلکه شهر همه مردم است همه مردم استان در شهر یاسوج شریک هستند گفت: هم استانی های عزیزی که از سایر شهرستان های استان به شهر یاسوج آمده اند بیشتر از مردم بومی شهر یاسوج برای توسعه شهر نقش داشتند.

اردکانی ها بازار شهر یاسوج را راه اندازی کردند
محمد رحیم دهراب پور افزود: از لحاظ بحث شهرداران و مدیریت شهری باید گفت که شهر یاسوج وقتی به عنوان شهر معرفی شد تنها یک دهستان بود،یاد دارم مردم عزیز اردکانی که به این شهر آمدند و این شهر را آباد کردند،بنای شهر را گذاشتند،بازار شهر را راه اندازی کردند، پس توسعه این شهر از این قوم عزیز در دهه های اول شهر شدنش بود، در بحث تمدن شناسی پایه واساس تمدن نیز بازار بوده است و اینها به عنوان بازاریان بنیان گذار شهر یاسوج بودند.

اما این عضو شورای شهر این نکته را نیز عنوان کرد که از گذشته تا امروز نسبت به موقعیت های بسیار خوبی که شهر یاسوج داشت غافل شده ایم.
محمد رحیم دهراب پور که این خود عضو شورای پنجم شهر یاسوج است روزها بیش از گذشته منتقد این شوراست و معتقد است که
باید صراحتاً اعتراف کنیم تا کنون خیلی موفق نشده ایم که عرصه خدمت به این مردم را آنچنان ایجاد کنیم که زیبا جلوه داده شود و رضایت دربر داشته باشد.

شهری مرده و بی روح در قلب طبیعتی زنده و زیبا
این عضو شورای شهر در ادامه به تعریف شهر یاسوج پرداخت و گفت: اگر اکنون بخواهم شهر یاسوج را تعریف کنم می گویم ” شهری مرده و بی روح در قلب طبیعتی زنده و زیبا “؛ این موضوع یک واقعیت تلخ است گاهی یک سیب زیبا را نگاه کنیم یک جایی از آن لکه بر می دارد این لکه باعث می شود زیبایی سیب را رها کنیم و بیشتر آن لکه را ببینیم.

مشکلاتی که هنوز پا برجاست
وی که به صراحت لهجه معروف است خود را نیز در این وضعیت مقصر می داند و معتقد است که از آغاز تشکیل شورای شهر یاسوج مشکلات مهمی از لحاظ زیر ساخت ها یا نشده یا به واقع پا بر جا است.
وی گفت: به عنوان نمونه هنوز جاده دسترسی به آبشار یاسوج که شاخص اصلی توسعه شهر است مناسب نیست، در همان دوره دوم یا سوم یک روز در شهر یاسوج گردشگران و مسافران گاهی تا پنج ساعت اسیر ترافیک بودند و خاطره بدی برای مسافران باقی می ماند.

شورای شهر باید جوابگو باشد
وی معرفی شدن یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت استان و همچنین راه اندازی تیم فوتبال شهرداری یاسوج را از خدمات ارزنده محمد بهرامی در زمان تصدی شهرداری عنوان کرد و گفت: من زمان حال شهر یاسوج را اینگونه توصیف می کنم شهری مرده و بی روح در قلب طبیعتی زیبا و زنده،باید گفت که در این دوره از شورای شهر چه داریم که به مردم بگوییم چه کردیم کدام زیر ساخت عمرانی فرهنگی اقتصادی را ایجاد کردیم.به نظر من شورای شهر می توانست مرجعی باشد که از لحاظ مختلف حتی اقتصادی بخشی از اشتغال مردم استان را نیز حل کند اما چه کردیم چه داریم من اکنون به دنبال این مطلب هستم که شورای شهر را به استیضاح بکشانم، شورای شهر باید جوابگو باشد.

مدیریت شهری با بحران مواجه است
این عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری فعلی اصلا ایده کافی و اراده قوی برای کار ندارند افزود: اشکال ندارد که بگویم با آن انگیزه ای که داشتم وقتی وارد این شورا شدم از هدف اصلی ام در حال دور شدن هستم، چون زمان در حال از دست رفتن است اوج کار شهرداری همین روز ها است در همین میان دوره است.

محمد رحیم دهراب پور با بیان اینکه اکنون اوضاع مدیریت شهری به ویژه در شهر یاسوج کاملا با بحران مواجه است گفت: مشکلات ترافیکی ما، مشکلات بازار روز ما، مشکلات دست فروشی ها، حقوق کارگران، مشکلات نیرو آوردن بدون حساب و کتاب در شهرداری به گونه ای که اکنون در شهرداری یاسوج نمی توان مشخص کرد چه تعداد کار می کنند، چه تعداد حقوق می گیرند، کجا کار می کنند، تازه طبق بررسی های من تعدادی که خوب کار می کنند کمترین اضافه کار به آنها داده می شود و آنهایی که کمتر کار را می کنند بالاترین اضافه کار را می دهند.

کی بود کی بود شهردار و شورا در بکارگیری نیرو
عضو چهار دوره شورای شهر یاسوج در ادامه به بکارگیری غیرقانونی نیرو در شهرداری یاسوج اشاره کرد و گفت: در همین یک سال و نیم تعداد زیادی نیرو وارد بدنه شهرداری شده است، شهردار می گوید شورا آورده اما سئوال اینجاست اگر شورا آورده پس شهردار چکاره هست؟ شورا می گوید نه ما نیاوردیم خودش آورده است، چرا این موضوعات انحرافی بیان می شود، چرا دروغ گفته می شود اگر شهردار بر همه چیز اشراف داشته باشد این اتفاقات رخ نمی دهد؛ شهرداران قبل نسبت به کار خود اشراف داشتند.
دهراب پور افزود: متأسفانه اکنون شهرداری ما سهم بندی شده است و هر کس در کار شهردار دخالت می کند، عضو شورا چه حقی دارد در فلان جا نیرو داشته باشد.

هشدار به استاندار
کار ما سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت بر حسن اجرای امور است؛ یک شرکتی می خواهد سرمایه گذاری کند و خودش نیرو بیاورد اما می گویند نه باید نیرویی که ما می گوییم بیاورید و این شرکت ناموفق می ماند ما این اخلال را در شهرداری داریم و این موضوع را به همه مسئولان استان از جمله استاندار و معاونان وی هشدار می دهم.

بیان مشکلات درگفتگوی محله به محله با مردم
محمد رحیم دهراب پور در پایان گفت : اگر مشکلات حل نشود مردم را محله به محله جمع می کنم وبرایشان توضیح می دهم آن وقت اگر می توانند جلوی مردم بایستند؛شورا حق دارد شهردار را استیضاح کند اما شورای ما خودش را در حدی نمی بینید که به وظیفه خودش عمل کند.