ضبط و معدوم سازی بیش از یک تن مواد خام دامی غیربهداشتی در هفته اول طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در نوروز99
ضبط و معدوم سازی بیش از یک تن مواد خام دامی غیربهداشتی در هفته اول طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در نوروز99

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ضبط و معدوم سازی بیش از یک تن مواد خام دامی غیربهداشتی در هفته اول طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز ۱۳۹۹ خبر داد. به گزارش پتیگاه خبری فریاد جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ، فرشاد حیدری […]

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ضبط و معدوم سازی بیش از یک تن مواد خام دامی غیربهداشتی در هفته اول طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش پتیگاه خبری فریاد جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ، فرشاد حیدری گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا 16 فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان‌های کهگیلویه وبویراحمد همزمان با سراسر کشور، ساماندهی و تجهیز شده‌اند.

فرشاد حیدری گفت: تعداد 20 اکیپ ثابت و سیار، متشکل از کارشناسان این اداره کل در دو نوبت صبح و عصر به تعداد 60 نفر پرسنل در روز، نظارت‌های بهداشتی بر عرضه مواد خام دامی را در جای جای استان بر عهده دارند.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد افزود: در این طرح تمامی اماکن تولید، پخش، بسته بندی، قطعه بندی و عرضه مواد خام دامی شامل کشتارگاه های دام و طیور ، سردخانه‌های نگهدارنده مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت قرمز و سفید و … بطور مستمر و منظم مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته که تا کنون یک هزار و 260 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی بدلایل متعدد بهداشتی در طی یک هزار و 50 مورد بازرسی بهداشتی شناسایی ، ضبط و معدوم گردیدند.

حیدری افزود: شهروندان ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضای گوشت‌های بسته بندی شده، از خرید گوشت و آلایش دامی فاقد بسته بندی، مهر و لیبل دامپزشکی و یا فرآورده‌های خام دامی منجمد و غیر منجمد با برچسب مخدوش خودداری کنند.

وی از ممنوعیت قطعه کردن مرغ و گوشت قرمز در مراکز عرضه به منظور کنترل بیماری کرونا خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در امکان عمومی خطر آلودگی به ویروس کرونا وجود دارد این اقدام همچنان در حال اجرا بوده و خوشبختانه هم مردم و هم مدیران مراکز عرضه نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته است.

مدیر اطلاع رسانی دامپزشکی استان در پایان از مردم خواست در هر ساعت از شبانه روز تخلفات بهداشتی حوزه فرآورده های خام دامی را به سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد اطلاع رسانی نمایند.